خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشکلات استانی در اولویت است یا بنزین ۳هزارتومانی؟!

«صبح شد» نوشت: شب گذشته بنزین ۳ هزارتومان شد، به گفته رسانه‌های رسمی این تصمیم به امضا و تایید سران ۳ قوه [حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور] رسیده است، خبر مهمی است و حتما باید در نماز جمعه‌های کشور درباره ضرورت آن سخن گفت اما آیا لازم است در همه‌ی شهرها به عنوان موضوع اصلی مطرح شود؟ مشکلات استانی و محلی در اولویت است و یا بنزین ۳ هزارتومانی!

ایرنا [خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی] نماز جمعه امروز شهر یاسوج را پوشش داده است، در خبر این خبرگزاری، سخنی از بیان مشکلات این شهر از زبان امام جمعه منتشر نشده است.

ایرنا از قول امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در کشور از شب گذشته، نوشته: چنین اقدام مهمی توسط دولت تدبیر و امید از قاچاق این سرمایه ملی جلوگیری می کند.

آنطور که از متن منتشر شده ایرنا استنباط می‌شود حجت الاسلام سید جواد خاضع در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج به صورت تخصصی وارد میدان شده و گفته سود حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب حدود ۱۸ میلیون خانوار ایرانی با جمعیتی افزون بر ۶۰ میلیون نفر واریز می شود.

ایرنا همچنین از قول امام جمعه نوشته بدلیل اختلاف قیمت بنزین در ایران با کشورهای همجوار بخش عمده‌ ای از این سرمایه ملی در گذشته توسط عده ای افراد سودجو قاچاق می ‌شد.

اینکه امام جمعه یک شهر به صورت تخصصی به این میزان بر اقتصاد و آمار تسلط دارد قطعا پسندیده و مایه مباحات است، اما آیا مشکلی در این شهر نبوده که در خطبه به آن اشاره ای نشده است؟

جواب این سوال قطعا مثبت است و مشکلات دیگری در این شهر وجود دارد چرا که اگر نبود رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد
که در یکی از مساجد شهر یاسوج حضور پیدا کرده بود عنوان نمی‌کرد: یک روز ملاقات مردمی در هفته، نمی‌تواند جوابگوی مراجعات مردم باشد.

و قطعا اگر موضوعات مهم نبود این مقام ارشد قضایی استان با وجود کمبود نیروی انسانی که بارها از آن در دستگاه قضا گلایه شده بود، اعلام نمی‌کرد: دیدار‌ها افزایش می‌دهیم تا از نزدیک درخواست‌های مردم را بررسی کرده و دستورات لازم را به هر حوزه قضایی بدهیم.

البته امام جمعه دیگر شهرها هم به این موضوع پرداختند اما مشکلات استان را فراموش نکردند؛ امام جمعه محبوب تبریز که علاوه بر بیان مشکلات استان در مورد مشکلاتی هم که تصمیم گرانی بنزین ممکن است ایجاد کند سخن گفت؛ حجت الاسلام آل هاشم در بخشی از خطبه امروز خود در تبریز با تاکید بر اینکه به موازات افزایش قیمت بنزین باید برنامه های مربوط به حمایت های معیشتی نیز از سوی دولت اجرایی شود، اظهار داشت: در این زمینه باید در اسرع وقت موضوع افزایش یارانه ها و توزیع سبد کالایی برای مردم اعلام و البته اجرایی شود.

بهتر است امام‌های جمعه دقت بیشتری به خطبه‌های دیگر شهرها داشته باشند تا متوجه دلیل محبوبیت و یا شلوغی نماز جمعه برخی استان‌ها شوند.

مجددا لازم به تاکید است که متن‌های منتشر شده از خبرگزاری رسمی ایرنا بازنشر شده و ممکن است این خبرگزاری مشکلات محلی بیان شده توسط این امام جمعه را پوشش نداده باشد، در اینصورت دفتر این عالم باید با خبرگزاری مکاتبه کند تا خطبه‌های او از این پس به صورت کامل پوشش دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تا بنزین 1000 دوباره تومان نشده ، دیگه از ایرنا چیزی نزنید چون ما در انصاف نیوز دنبال حرف راست هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا