خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهرعلیزاده: باید بساط شیوه‌های عوام‌فریبانه را برچید

محسن مهرعلیزاده یکی از 7 کاندید تایید شده از سوی شورای نگهبان برای «انتخابات» 1400 ضمن توضیح انگیزه‌ی خود برای حضور و تاکید بر اینکه «برای جلوگیری از تندروی‌ها، انحراف‌ها و فشارها به میدان آمده‌ام.» می‌گوید «من اگر تصمیم گیر بودم دایره صلاحیت را وسیع‌تر می‌گرفتم و از حقوق دوستان و شایستگانی که آمادگی حضور خود در این عرصه را اعلام کرده بودند دفاع می‌کردم.»

مهرعلیزاده در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی انگیزه‌ی خود برای حضور در انتخابات گفت: من به انگیزه بازگشت به نقطه عزیمتم در دوره اصلاحات به انتخابات آمده‌ام، با این انگیزه آمده‌ام که سیاست خارجه را، اقتصاد را، فرهنگ را، امور و روابط اجتماعی را به دوره عقلانیت برگردانم که خاستگاه اندیشه اصلاح طلبی است.

برای جلوگیری از تندروی‌ها، انحراف‌ها و فشارها به میدان آمده‌ام.

خاستگاه اندیشه من اصلاح طلبی است، به بزرگترین اصلاح طلب عالم، حضرت امام حسین علیه السلام تأسی می‌کنم و نه فقط ایران بلکه پیشرفت‌های جهان مدرن را  مرهون اصلاحات می‌دانم. آمده‌ام بار دیگر ندای زنده باد مخالفم را در سپهر سیاسی ایران زنده کنم و با مدارا آنان که در جهت صلاح ملت می‌اندیشند را در جهت بهبود شرایط زندگی مردم با خود همراه کنم.

او در پاسخ به اینکه آیا هفت نفری که توسط شورای نگهبان بعنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری تایید شده‌اند می‌توانند مطالبات مردم را نمایندگی کنند؛ گفت: ضمن احترام به نظر شورای نگهبان، من اگر تصمیم گیر بودم دایره صلاحیت را وسیع‌تر می‌گرفتم و از حقوق دوستان و شایستگانی که آمادگی حضور خود در این عرصه را اعلام کرده بودند دفاع می‌کردم.

و اکنون نیز اگر رئیس جمهور شوم بلاشک از شایستگان دفاع و حمایت خواهم کرد و بار دیگر شایسته سالاری را بر امور حکمرانی در دولت حاکم خواهم کرد.

مهرعلیزاده در مورد بازگشت به اصل برجام گفت: بزرگترین پرونده بین المللی تاریخ ایران بدست توانای سرداران دیپلماسی کشورمان، تیم مذاکره کننده و در راس آنها دیپلمات توانمند جناب آقای دکتر ظریف به نقطه بسیار حائز اهمیتی رسید که البته با بد عهدی های آمریکا و همینطور ممانعت‌ها و مخالفت‌های عده‌ای در داخل دچار چالش شد ولی به فضل خدا  دولت من با انجام گفتگو با همه طرف های برجام و آمریکا برجام را زنده خواهد کرد. تا بیش از این نظاره‌گر تاثیرات مخرب تحریم های ظالمانه و بی رحمانه بر سفره های مردم نباشیم.

او که زمانی معاون دولت خاتمی بوده است درباره‌ی نسبت خود با سیاست های دولت اصلاحات درصورت انتخاب شدن توضیح داد: اگر من رئیس جمهور شوم دولت سوم اصلاحات را شکل خواهم داد و با اندیشه های اصلاح طلبی که در دولت اصلاحات نهادینه شد و دستاوردهای بسیار گران قیمتی از جمله کاهش تنش های بین المللی، کاهش و تک رقمی شدن نرخ تورم و ثابت نگه داشتن نرخ ارز، جابجایی فرهنگی، شادابی و امید در مردم و استوار شدن موضع ایران در فضای بین المللی را زنده خواهم کرد و پاسدار آن خواهم بود.

مردم ایران همواره اصلاح طلب بوده‌اند، ایرانیان ذاتا اصلاح طلب هستند و مطالبات آنان همواره  اصلاح طلبانه است و من خود را فدای مطالبات مردم خواهم کرد. افتخار دولت اصلاحات پاکدستی بود و دیدید که در کارنامه چهره‌های شاخص اصلاح طلب  یک برگ پرونده فساد اقتصادی یافت نشد. من دولت پاکدست اصلاح طلب را بنا خواهم گذاشت تا مردم یک بار دیگر حلاوت پاکدستی و سلامت دولتمردان را بچشند و با اعتماد به دولت منتخب خود و در فضایی آکنده از وحدت و همراهی بین دولت و مردم از شر این همه فلاکت ناشی از فساد و رانت و اختلاس خلاص شوند. باید بساط شیوه های عوام فریبانه متکی بر بی اطلاعی مردم از فضای ایرانیان رخت بربندد.

این نامزد «انتخابات» 1400 درمورد اینکه آیا ترکیب کابینه و همکارانش مشخص شده است یا خیر گفت: بزودی تصمیم خواهم گرفت و از معاون اولم تا وزیرانم از میان جوانان و نخبگان و بانوان محترم پاکدست و توانمند با هویت اصلاح طلبی و از میان نیروهای اهل تعامل بدون توجه به جنسیت، قومیت، دین و مذهب و صرفا با اتکا به ایرانی بودن و دلسوز بودن و البته همراه و همسو بودن با تفکر اصلاح طلبی انتخاب خواهم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا