خرید تور تابستان ایران بوم گردی

باهنر: نمی‌شد همه نمایندگان از زمان دقیق اجرای افزایش قیمت بنزین خبردار باشند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از تصمیم سران قوا در افزایش قیمت بنزین حمایت کرد و گفت: نمایندگان نظارت استصوابی بر عمکرد اجرای این طرح داشته باشند.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل حبرگزاری خبرآنلاین برگزار شد، در پاسخ به این سوال که فکر می کنید اجرای طرح دونرخی شدن بنزین که طرح درستی هم است نیاز به کارهای اجرایی بیشتر نبود تا این شوک به جامعه وارد نشود؟؛ گفت: استدلال ها و دلایل زیادی وجود داشت که دولت و دیگر قوا باید این طرح را عملیاتی کنند، اما اینکه این پروژه باید مدبرانه اجرا شود و سبد سیاستی برای آن تعریف شود تا براساس آن کار جلو برود نیز مهم است.

وی افزود: من خاطرم است که زمانی که قرار بود طرح هدفمندی یارانه ها اجرا شود، نزدیک به ۱۰۰ اقدام را مسئولان دولتی و مجلس تفاهم کردیم که چه باید انجام شود و چه قدامات دنبال شود.براساس آن تفاهم آن ۱۰۰ اقدام جدول زمانی داشت و مساله هماهنگی ها و همزمانی ها و چیزهای دیگر در آن لحاظ شدده بود.

باهنر تصریح کرد:البته ممکن است توقعاتی در بین مسئولان و مردم ایجاد شده باشد. مثلا برخی نمایندگان ممکن است بگویند چرا ما از روز و ساعت اجرای این پروژه اطلاع نداشتیم. درحالیکه در یک پروژه ها و پک سیاسی مانند این طرح غیرممکن است و نیاز است محرمانه هایی لحاظ شود و مراعات هایی صورت گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر از هفته قبل اعلام می شد که قرار است هفته آینده بنزین دونرخی شود ممکن بود برخی مسائل و مشکلات در کشور ایجاد شود، صف های بنزین شکل بگیرد، برخی دست به اقداماتی مثل ذخیره بنزین در منزل بزنند که ایجاد خطر می کرد. باید بپذیریم که زمان اجرای این طرح و اینکه از چه ساعتی و چه روزی باید اجرا شود باید بین ۱۰ تا ۱۵ نفر از مسئولان مطلع می بودند.

باهنر به نمایندگان توصیه کرد که به صورت جدی مراقبت کنند که دولت به وعده های جبرانی خود در اجرای این طرح عمل کنند.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرد خیلی کارها قرار است انجام شود و ۱۸ میلیون خانوار یارانه جبرانی دریافت کنند. یا سهمیه های ویژه برای حمل و نقل در نظر بگیرد یا مسافرکش های اینترنتی باید مشخص شود چطور حمایت خواهند شد.

باهنر ادامه داد: متاسفانه برخی بنگاه های تولیدی و خانوارها به این قیمت بنزین اعتیاد پیدا کردند و نمی شود این اعتیاد را یک شبه بهم ریخت. می شود در یک جدول ۶ ماهه سهم را پایین آورد ولی روشن است که بهرحال این کار باید انجام می شد. خصوصا که نزدیک ۱۰ تا ۲۰ میلیون قاچاق بنزین روزانه صورت می گیرد و در شدت مصرف انرژی ما رتبه اول را در دنیا داریم که آمار مطلوبی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا