خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: استعفا و کنار کشیدن راه چاره نیست

مسعود پزشکیان درباره‌ی طرح افزایش قیمت بنزین و واکنش مجلسی‌ها می‌گوید که این تصمیمی است که علیرغم انتقادات به شیوه‌ی آن گرفته شده و همه باید به اجرای آن کمک کنیم و استعفا و کنار کشیدن در این وضعیت ساده‌ترین کار است.

پزشکیان درباره‌ی واکنش‌های اخیر مجلسی‌ها در مواجهه با طرح افزایش قیمت بنزین، به انصاف نیوز گفت: «دولت چند سال پشت سر هم در بودجه آورد که قیمت بنزین را تغییر دهد، اما به هردلیلی مجلس قبول نکرد؛ با وضعیتی که پیش آمد و آمریکا با تمام قوا به میدان آمده تا برای کشور مشکل ایجاد کند و ایجاد هم کرده، به هرحال ما دیگر به راحتی نفت و گار نمی‌توانیم بفروشیم و معاملاتمان هم به راحتی انجام نمی‌شود و موانعی برای جابجا شدن پولمان وجود دارد، اینها مشکلاتی است که برای دولت و کشور ایجاد شده؛ سران قوا و تصمیمی که مقام معظم رهبری گفتند به نظر من تصمیم درستی است.

من تصور می‌کنم که سران قوا باید یک تصمیم‌گیر نهایی میان‌شان باشد که وقتی در آن سطح باهم مشورت کردند، یکی بتواند ببُرد و اعلام کنند. اگرنه بخواهیم با همین روند اداره کنیم، کشور مشکل پیدا می‌کند. حال آیا این تصمیمی که سران گرفتند درست است یا غلط است، همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند در میان کارشناسان یک عده مخالف داشتیم و یک عده موافق و بحث‌های مختلفی می‌کردند، اما بالاخره به یک نتیجه‌ای رسیدند؛ من هم نقدهایی به این قضیه دارم، اما وقتی که دیگر به تصمیمی رسیده‌اند اینکه بلند شویم و کاسه و کوزه را برهم بزنیم و بگوییم ما قبول نداریم و ما نبودیم، بنظرم در این وضعیت کشور کار درستی نیست؛ همه باید هم‌صدا شویم، کمک کنیم و از طرفی مواظب باشیم که اقشار آسیب‌پذیر مشکلی پیدا نکنند، باید اگر مشکلی پیش آمد راه چاره‌ی آن را پیدا کنیم و حل کنیم. دقت و نگاه ویژه‌ی ما باید به مردمی باشد که ممکن است از تصمیمات ما صدمه ببینند. اگر بتوانیم کاری کنیم که آنها صدمه نبینند یا این صدمات را هرچه کمتر کنیم، در آن صورت می‌شود این تصمیمات را با قدرت جلو برد.»

وی افزود: «شاید اگر با مردم و مجلس صحبت می‌کردیم –ولی همین تصمیم را می‌گرفتیم و همان روند بود- اما هماهنگ می‌کردیم و نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که وجود دارد را، هم ما متوجه می‌شدیم و هم آنها متوجه می‌شدند، با هزینه‌ی کمتری می‌شد این راه را رفت. ولی حالا دیگر این اتفاق افتاده و آن عزیزانی هم که در مجلس نهایتا آن تصمیمات را گرفتند، بعد از اینکه مقام معظم رهبری اعلام کرد که «من هم پشتیبانی می‌کنم»، این کمترین کاری بود که می‌توانستند بکنند.»

پزشکیان در پاسخ به اینکه «استعفای بخش دیگری از نمایندگان چند ماه مانده به پایان مجلس فعلی را چگونه می‌توان تحلیل کرد؟» گفت: «هر نماینده‌ای بسته به موقعیت یا دیدگاهی که دارد تصمیمی می‌گیرد و من نمی‌توانم در این مورد قضاوت خاصی کنم، اما فکر می‌کنم در این وضعیت مملکت استعفا دادن و کنار کشیدن راه چاره نیست؛ می‌توانیم باهم گفت‌وگو کنیم و مشکلات را حل کنیم، اگرنه کنار رفتن و اعتراض کردن کاری ساده است؛ هرکسی می‌تواند کنار بایستد و همه‌چیز را زیر سوال ببرد.»

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا اصلا نمایندگان در جریان طرح نبوده‌اند، گفت: «من که در هیات رییسه هم هستم خبر نداشتم. اما خودِ من چه در جریان قرار می‌گرفتم و چه نه، با افزایش موافق بودم اما نه به این شکلی که اینها انجام دادند.

در نهایت آنها تصمیم گرفتند و ما نباید بزنیم زیرش، حالا باید کمک کنیم تا این طرح را درست اجرا کنند. باید دغدغه‌ای که مردم دارند را حل کنیم و مشکلات مردم را در آن مورد بررسی قرار دهیم؛ نه اینکه به کل بگوییم نمی‌شود و باید به همش ریخت.»

او درباره‌ی حذف ردیف‌های بودجه‌ای که مورد انتقاد از سوی برخی کارشناسان قرار می‌گیرند هم گفت: «این موضوع برمی‌گردد به جلسه‌ای که باید بگذاریم؛ حرف‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری هست، ما باید بودجه را طوری بنویسیم که کمترین وابستگی را به نفت و گاز داشته باشد، حالا آن کارشناسان باید نظراتشان را جمع‌بندی کنند تا اولویت‌ها را در بیاورند. هرچه الکی است را باید جمع کرد؛ الکی یعنی مواردی که اولویت‌دار نیست.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در این چهل سال اصلاح طلبان عزیز به اجرای تمام طرح هایی که به آن انتقاد داشتند کمک کردند . به این میگویند اصلاح طلبی ایرانی !

  2. تف به محافظه کاری جدید که فکر میکنه چون اسم سابقش اصلاح طلبی بوده یه زمانی هنوز اصلاح طلبی اه. به کچل میگن زلفعلی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا