خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاشت مو به روش DHI چیست و چه مزایایی دارد ؟

رپورتاژ آگهی

کاشت مو به روش DHI یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است که با تکنیک برداشت مجزای فولیکول‌ها از بانک مو انجام می‌شود. در این روش مدرن از ابزارهای برقی و پیشرفته استفاده می‌شود که آسیب به پوست را به حداقل رسانده و فولیکول‌ها را در سلامت کامل منتقل می‌کند. کاشت مو DHI نسبت به سایر روش‌ها تفاوت‌های فنی نیز دارد که باعث می‌شود نتایج متفاوتی داشته باشد. در ادامه بیشتر با ویژگی‌ها و مزایای روش DHI آشنا می‌شویم.

کاشت مو به روش DHI چیست ؟

کاشت مو به روش DHI که به کاشت مو مستقیم معروف است و روش تغییر شکل یافته FUE می‌باشد. در این روش از ابزارهای دقیق و ظریف استفاده می‌شود که ظرافت کاشت مو را افزایش می‌دهد. در این تکنیک گرافت‌های برداشت شده به صورت مستقیم به ناحیه گیرنده منتقل می‌شوند؛ به طوری که یک دستگاه وظیفه جدا کردن گرافت‌ها و استخراج آنها را بر عهده دارد و گرافت‌های برداشت شده را به یک محفظه مخصوص منتقل می‌کند. برای کاشت فولیکول‌ها نیز آنها را به صورت مستقیم از این محفظه به ناحیه گیرنده منتقل می‌کنند.

کاندید مناسب

کاشت مو DHI به دلیل درصد آسیب کمتر به فولیکول‌ها برای طیف وسیع‌تری از زیباجویان مناسب است و می‌توان با خیال آسوده از این روش بهره برد. به طور کلی ویژگی‌های زیر باعث می‌شود فرد کاندیدای بهتری برای کاشت مو DHI باشد:

  • معمولا افرادی که موهای ضخیم‌تری دارند نتیجه بهتری از کاشت مو دریافت می‌کنند.
  • حداقل سن برای کاشت مو 25 سال است تا الگوی ریزش مو تثبیت شده و دیگر ریزش نداشته باشد.
  • افرادی که در ناحیه بانک مو، موهای متراکم‌تری دارند برای استفاده از این روش مناسب‌ترند.
  • تمام افرادی که به دلایل ارثی، مصرف داروهای هورمونی، ضربه و آسیب یا مشکلات پوستی دچار ریزش مو شده‌اند، به شرطی که مشکل خود را درمان کنند می‌توانند از این روش بهره ببرند.

توجه داشته باشید که اغلب این روش برای افرادی که دچار طاسی شدید شده‌اند و به گرافت‌های زیادی دارند مناسب نیست؛ بنابراین بهتر است این افراد با مشورت پزشک متخصص روش مناسب‌تری را برای کاشت مو انتخاب کنند.

مراحل روش DHI

کاشت مو به روش DHI مشابه سایر روش های مدرن با برداشت مجزای فولیکول‌ها انجام می‌شود. تفاوت اصلی آن با سایر روش‌ها این است که در تکنیک DHI فولیکول‌های برداشت شده بدون آماده سازی، در محل کاشت مو قرار می‌گیرند. در ادامه بیشتر با مراحل کاشت مو DHI آشنا می‌شویم.

مشاوره و معاینات اولیه

معاینات اولیه در جلسه اول مشاوره با پزشک متخصص انجام می‌شود و جزئیات کاشت مو را مشخص می‌کند. در این مرحله پزشک معاینات اولیه را انجام می‌دهد تا وضعیت بانک مو و ناحیه کم پشت را بررسی کند. تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای رسیدن به حداکثر تراکم تعیین می‌شود و با توجه به این تعداد محل برداشت آنها مشخص است. پزشک خط رویش مو و نحوه کاشت گرافت‌ها را از قبل تعیین می‌کند تا نتیجه کاشت مو متناسب با انتظارات زیباجو و استانداردهای زیبایی باشد.

استخراج و کاشت فولیکول‌ها

در این مرحله ابتدا ناحیه بانک مو و بعد ناحیه گیرنده تحت بی حسی موضعی قرار می‌گیرد تا فرایند کاشت مو برای فرد دردناک نباشد. سپس با استفاده از یک دستگاه مخصوص فولیکول‌ها از بانک مو برداشت می‌شوند. قلم مخصوص این دستگاه پوست را برش داده و فولیکول‌را مثل جارو برقی می‌کشد. فولیکول‌ها داخل یک محفظه قرار می‌گیرند که پزشک بتواند همزمان با برداشت،‌آنها را در محل گیرنده بکارد. قلم مخصوص امکان کاشت دقیق فولیکول‌ها را نیز فراهم می‌کند تا در نهایت تراکم و حالت موها کاملا طبیعی و مطابق میل زیباجو مشاهده شود.

با توجه به دقت بالا و بیرون نماندن فولیکول‌ها در خارج از بدن،‌ گرافت‌های بیشتری سالم می‌مانند و پیشبینی می‌شود که تراکم موها بعد از کاشت بیشتر باشد.

مزایای روش DHI

کاشت مو به روش DHI به دلیل برداشت مجزای فولیکول‌ها،‌ استفاده از ابزارهای یکبارمصرف، دقت بالا و کاشت بلافاصله بعد از برداشت،‌ مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. از مهم‌ترین مزایای این شیوه کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این روش کاملا غیر تهاجمی و بدون برش جراحی انجام می‌شود که باعث می‌شود عوارض کمتر و دوران نقاهت کوتاه‌تری داشته باشد.
  • از آنجایی که گرافت‌های برداشت شده مستقیما در ناحیه گیرنده قرار می‌گیرند سرعت این روش بالاتر است
  • به دلیل اینکه گرافت‌های برداشت شده مدت زیادی خارج از بدن نمی‌مانند و مستقیما کاشته می‌شوند، آسیب کمتری به آنها وارد شده و رشد بهتری خواهند داشت
  • بعد از کاشت مو DHI اثری از جای زخم یا بخیه باقی نمی‌ماند
  • در تکنیک DHI از ابزارهای یکبار مصرف و استریل استفاده می‌شوداحتمال عفونت در این روش بسیار کمتر است
  • سرعت رشد موها بسیار بالاتر است
  • در محل کاشت مو احتیاجی به تراشیدن موها نیست و تنها ناحیه بانک مو تراشیده می‌شود
  • استفاده از قلم مخصوص امکان ایجاد برش‌های دقیق‌تر و زاویه کاشت مناسب را به پزشک می‌دهد و به همین دلیل نتیجه کاشت مو طبیعی‌‌تر خواهد بود

نتایج کاشت مو 

می‌توان گفت که کاشت مو به روش DHI نتایجی مطاب با انتظارات زیباجو را به همراه خواهد داشت. بعد از انجام این عمل ممکن است برخی عوارض کوتاه مدت و محدود را مشاهده کنید که پس از مدتی خود به خود بهبود می‌یابند. عوارضی مثل پوسته پوسته شدن کف سر،‌ قرمزی،‌ التهاب و تورم از متداول‌ترین عوارض کاشت مو هستند. پس از گذشت چند روز موهای کاشته شده شروع به ریزش می‌کنند. این عارضه کاملا طبیعی است و چند هفته بعد دوباره این فولیکول‌ها رویش پیدا می‌کنند. تقریبا 1 سال بعد از کاشت مو می‌توانید نتایج نهایی کاشت مو را مشاهده کنید.

هزینه کاشت مو به روش DHI

هزینه کاشت مو DHI به عوامل مختلفی بستگی دارد و در همه افراد یکسان نیست. ویژگی‌های شخصی مثل وسعت طاسی،‌ تعداد گرافت‌های مورد نیاز،‌ وضعیت بانک مو و … بر هزینه کاشت مو تاثیرگذار است. در جلسه مشاوره اولیه پزشک با بررسی این عوامل می‌تواند میزان تقریبی هزینه کاشت مو به روش DHI را مشخص کند. همچنین تجهیزات مورد استفاده و خدماتی که کلینیک ارائه می‌کند می‌تواند باعث تغییر هزینه کاشت مو شود.

هزینه این روش حدود ۳۰ میلیون تومان (سال ۱۴۰۲) می باشد. توصیه می‌شود هزینه کاشت مو را به عنوان آخرین فاکتور برای انتخاب کلینیک و پزشک متخصص قرار دهید تا بیشتر روی نتیجه عمل و سلامت خود تمرکز داشته باشید.

 منبع : ایران بیوتی

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا