خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کیسینجر: ایران فرصت تبدیل به امپراطوری را بدست آورده

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با تاکید بر دشواری تقابل با جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران فرصت یافته تا امپراطوری پارس را بار دیگر احیا کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با رادیو «ان پی آر»، ایران را تهدیدی بزرگتر از «داعش» دانسته عنوان کرده است که اکنون خاورمیانه شاهد شکل گیری یک کمربند شیعی از تهران تا بیروت است، که این فرصتی برای احیای امپراطوری پارس را به ایران داده است.
وی با تأکید بر اینکه آمریکا در هر صورت نباید نقش ایران در تحولات جهان را نادیده بگیرد، عنوان کرده است: «نوعی کمربند شیعی از تهران، تا بغداد از آنجا تا بیروت شکل گرفته است. این وضعیت، این فرصت را به ایران می دهد تا امپراطوری پارس باستان را این بار با عنوانی شیعی، احیا کند.»
این چهره اثرگذار دیپلماسی آمریکا، افزود: «از نقطه نظر جئو استراتژیک، من ایران را مسئله ای بزرگتر از «داعش» می دانم. داعش گروهی ماجراجو با ایدئولوژی ای بسیار تهاجمی است. اما آن ها برای آنکه به یک واقعیت ژئو استراتژیک و دائمی بدل شوند، هنوز باید اراضی بسیار بسیار بیشتری را به تصرف خود درآورند. فکر می کنم درگیری با داعش – هرچند که مهم است -، اما نهایتا بسیار قابل مدیریت تر از رویارویی با ایران است.»
کیسیجنر که به تازگی کتابی تحت عنوان «نظم جهانی» منتشر کرده، در ادامه در مورد نحوه مقابله با تهدید داعش می گوید: «آن ها در تلویزیون گلوی یک آمریکایی را بریده اند. این توهینی به ایالات متحده است و ما باید نشان دهیم که این اقدام بی هزینه نمی ماند. من قویا از انجام حمله ای قدرتمند به داعش برای یک برهه زمانی در پاسخ به قتل تبعه آمریکا حمایت می کنم. پس از آن ما باید به مسئله بلندمدت بپردازیم. فکر می کنم وقتی داریم با گروهی چون داعش برخورد می کنیم، نباید اجازه دهیم آن ها با ایجاد نیروی زمینی، در برابر ما دست بالا را داشته باشند. ما باید اهداف راهبردی ای تعیین کنیم و هر هدفی را که آن ها تعیین با استفاده از نیروی هوایی، ناکام بگذاریم. پس از آن اگر توانستیم کشورهای دیگر یا گروه های محلی را برای نبرد زمینی وارد کنیم، آن زمان می توانیم واقعا آن ها (داعش) را نابود کنیم.»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا