خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: مذاکرات با طالبان را از سر می‌گیریم

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد و با نظامیان کشورش در افغانستان دیدار کرد و‌ گفت: ایالات متحده مذاکرات صلح خود را با طالبان از سر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به صورت مستقیم به پایگاه هوایی بگرام در نزدیکی کابل پایتخت افغانستان رفت. پایگاه بگرام در کنترل نیروهای آمریکایی است.

ترامپ پیش از ورود به پایگاه هوایی بگرام در میان خبرنگاران گفت: طالبان مایل به امضای یک توافق صلح است و ما با آنها دیدار می‌کنیم. من به آنها می‌گویم باید آتش بس را بپذیرند؛ آنها پیشتر آتش بس را رد می‌کردند اما اکنون این گروه خواهان آتش‌بس است.

او در ادامه گفت: ایالات متحده مذاکرات صلح خود را با طالبان از سر می‌گیرد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا از ترامپ در این سفر استقبال کرد. رئیس جمهوری آمریکا سپس با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ترامپ سپس در مراسم شام به مناسبت روز شکرگزاری با بوقلمون از سربازان آمریکایی پذیرایی کرد و با اشرف غنی و ژنرال مارک میلی شام خورد.

رئیس جمهور آمریکا در آغاز سخنرانی خود برای نیروهای کشورش مستقر در پایگاه هوایی بگرام وعده داد که شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان کاهش یابد. او اما مشخص نکرد که چه تعداد از نیرو و چه موقع از افغانستان می‌روند.

این اولین سفر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به افغانستان محسوب می‌شود. او بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اصرار ویژه‌ای داشت اما تاکنون موفق به این کار نشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا