خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی پایانی چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس

سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست خود در پایتخت عربستان تاکید کردند، چالش‌های منطقه اهمیت تقویت همکاری‌ها میان کشورهای عضو را بیشتر نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، طرف‌های شرکت‌کننده در چهلمین نشست امروز سران شورای همکاری خلیج فارس، در بیانیه پایانی خود تاکید کردند که چالش‌های موجود در منطقه اهمیت همکاری‌های نظامی و امنیتی کشورهای حوزه خلیج فارس و ایجاد راهکارهایی برای مشارکت استراتژیک را نشان می‌دهد.

در بیانیه پایانی چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض آمده است، هرگونه اقدام متجاوزانه‌ای علیه هر یک از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به منزله تعرض به کل شورا است.

همچنین در این بیانیه هدف عالی شورای همکاری خلیج فارس، تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی و ارتباطات میان کشورهای عضو برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی اعلام شده و بر ادامه تلاش‌ها جهت دستیابی به راه‌حل‌هایی برای چالش‌های مشترک کشورهای عضو از جمله آب و کشاورزی تاکید کرد.

در بیانیه یاد شده با اشاره به اینکه اقداماتی که عربستان در پیش گرفته نشانگر تمایل این کشور به ثبات در بازار نفت است، کشورها حمایت خود از این اقدامات ریاض را اعلام کردند.

همچنین در بیانیه پایانی بر انجام تمامی اقدامات جهت تضمین امنیت کشورهای این منطقه تاکید و اعلام شد، تلاش‌ها برای رشد اقتصادی و اتحاد گمرکی کشورهای عضو تا سال ۲۰۲۵ ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا