خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزینه‌های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی

پیگیری انصاف نیوز نشان می‌دهد که پس از استعفای محمود حجتی از وزارت جهاد کشاورزی، این افراد گزینه‌های احتمالی جانشینی او هستند:

عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی است. او پیشتر نیز در دولت هشتم و دورۀ قبلی وزارت محمود حجتی، همین سمت را بر عهده داشت و سپس اداره هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان را بر عهده گرفت. بخشنده از ۲۴ مردادماه ۱۳۷۹ تا ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ رییس دانشگاه شهید چمران اهواز بود. بخشنده دارای دکتری فیزیولوژی گیاهان زراعی از دانشگاه نیوکاسل انگلستان است و هم‌اکنون عضو هیات علمی گروه آموزشی زراعت واصلاح نباتات دانشکده کشاورزی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین (اهواز) است. گفته می‌شود وی از گزینه‌های معرفی شده توسط حجتی برای جایگزینی در سمت خودش بوده است.

حمیدرضا عدل رییس سابق امور آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دولت یازدهم و معاون فنی امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور و از نزدیکان محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و مورد حمایت اوست. وی در سازمان برنامه و بودجه، عهده دار برنامه ریزی برای چند دستگاه اصلی مانند جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو و حفاظت از محیط زیست است.

عباس کشاورز، دارای مدرک فوق لیسانس آبیاری و آبادانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است. وی پیش از این معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت بود و با استعفای حجتی به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد. او از طراحان اصلی طرح خودکفایی گندم و افزایش خوداتکایی کشور در دیگر محصولات استراتژیک بخش کشاورزی از جمله شکر و دانه‌های روغنی است و همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم و حضور مجدد حجتی در وزارت جهاد کشاورزی به عنوان معاون تولیدات گیاهی منصوب و بعد از مدتی با تفکیک معاونت‌های زراعت و باغبانی عهده دار سمت معاون امور زراعت شد و تاکنون در این سمت در وزارت جهاد کشاورزی مشغول فعالیت بود. معاون وزیر و ریاست سازمان تحقیقات کشاورزی، ریاست موسسه تحقیقات نهال و بذر، معاون برنامه ریزی سازمان تحقیقات کشاورزی، ریاست موسسه تحقیقات مهندسی زراعی، مدیرکل برنامه ریزی وزارت کشاورزی، مدیرکل شرکت‌های تعاونی تولید روستایی، دبیر گروه پژوهش کشاورزی و آب مرکز تحقیقات استراتژیک، مسوولیت هماهنگی پروژه‌های مصوب چالش جهانی آب برای غذا در حوضه آبریز کرخه و معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات کشاورزی و آب اتاق ایران، از جمله‌ی دیگر سوابق مدیریتی سرپرست کنونی وزارت جهاد کشاورزی است. گفته می‌شود وی برای نشستن بر صندلی وزارت جهاد کشاورزی از حمایت‌های عیسی کلانتری هم برخوردار است.

کاظم خاوازی، هم اکنون رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است. ریاست موسسه تحقیقات خاک و آب، معاونت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بخشی از سوابق اوست.

احمد علی کیخا، نماینده‌ی زابل در دور هشتم و دهم مجلس و در حال حاضر رییس کمیسیون کشاورزی مجلس است. او فارغ‌التحصیل در رشته‌ی اقتصاد کشاورزی (اقتصاد آب) از استرالیا بوده و در کارنامه‌ی خود معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست را نیز ثبت کرده است و بسیاری از نمایندگان به ویژه نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس از حامیان وی هستند.

محمد شجاع الدینی، مدیر کل اسبق دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی، عضو سابق هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان، عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رییس آموزشکده کشاورزی شهریار و همچنین رییس کانون کشاورزان و روستاییان حزب اعتدال و توسعه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا