خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت‌الله سیستانی: نبرد اصلاحات سرنوشت‌ساز است

آیت‌الله «سیدعلی سیستانی»، مرجع تقلید عالیقدر شیعیان جهان با صدور بیانیه ای به اتفاقات اخیر عراق و تحولات این کشور واکنش نشان دادند و دیدگاههای مهمی را ایراد کردند.

به گزارش شفقنا، مرجع تقلید عالیقدر شیعیان جهان در این بیانیه که از منبر نماز جمعه کربلا و توسط حجت الاسلام و المسلمین احمد صافی نماینده ایشان قرائت شد، بر لزوم سازماندهی ارتش بر اساس معیارهای حرفه ای و وفاداری به میهن تاکید کردند.

وی همچنین بر لزوم بازسازی مناطق آزاد شده و توانمندسازی آوارگان تاکید کردند.

آیت الله سیستانی همچنین بااشاره به اینکه نبرد اصلاحات سرنوشت ساز است، بر لزوم انحصار سلاح به دست دولت تاکید کردند.

مرجعیت عالی دینی تاکید کردند: قتل، آدم ربایی، روی زمین کشاندن اجساد و مثله کردن آنها جرایمی است که باید عاملان آن محاکمه شوند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن رحیم

روزهای گذشته دومین سالروز اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش در آن مبارزه تاریخی بزرگی بود که عراقی ها وارد آن شدند و  برای آزادسازی بخش های بزرگی از کشورشان که این گروه تروریستی اشغال کرده بود، به خوبی از پس آن آزمون برآمدند و در این راه به مدت سه سال و اندی دهها هزار شهید و چندین برابر مجروح و مصدوم تقدیم کردند و صفحات درخشانی از تاریخ عراق را با حرف هایی از عزت و سربلندی رقم زدند و زیبارترین تصاویر قهرمانی و ایثارگری را در دفاع از زمین، آبرو و مقدسات ترسیم کردند.

در این مناسبت عزیز که در قلب همه عراقی ها جای دارد، با عزت و افتخار، شهدای ابراری را به یادآور می شویم که خاک وطن را با خون پاکشان آبیاری کردند و به بالاترین درجات بزرگی و کرامت نائل شدند و صمیمانه ترین احترام ها و تقدیرها را به خانواده های عزیز آنها، عزیزان مجروح و معلول، مبارزان قهرمانی که همچنان بسیاری از آنها به پاسداری های خود ادامه می دهند و با شجاعت هرچه تمامتر با بقایای تروریست ها مبارزه می کنند، تقدیم می کنیم.

لازم است امروز بار دیگر بر لزوم سازماندهی ارتش و سایر نیروهای مسلح عراق بر اساس اصول مستحکم حرفه ای و به گونه ای تاکید کنیم که وفاداری آنها برای میهن باشد و برای دفاع از آن در برابر هر گونه تجاوز خارجی به پا خیزند و از نظام سیاسی آن که براساس چارچوب های قانونی و برگرفته از قانون اساسی نشات می گیرد، محافظت کنند.

ما همچنین بر لزوم تلاش برای بهبود اوضاع معیشتی در مناطق آزاد شده، بازسازی آنها و فراهم کردن زمینه بازگشت با عزت و کریمانه مردم آواره آن مناطق به منازلشان تاکید می کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. پس دفاع بی قید و شرط از نظام چی میشه ، حتی در مقابل مردم . لابد چون نظام حکومت عراق اسلامی نیست !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا