خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهاد استعفای روحانی و دو واکنش به او

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با هفته نامه‌ی صدا که با تیتر «پیشنهاد استعفای روحانی» منتشر شده است، می‌گوید:

پیشنهاد استعفا فقط ایده او نیست و برخی وزرا به آن فکر می‌کنند. اقتدارگراها از استعفا می‌ترسند اما استیضاح را می‌خواهند تا قهرمان برکناری روحانی باشند. اما همین را هم جرات ندارند دنبال کنند چون می‌دانند در رجوع به صندوق رای با یک نه بزرگتر رو به رو می‌شوند.

عبدالله گنجی مدیر مسوول اصولگرای روزنامه‌ی جوان در این باره در توییتر نوشت:

استعفای روحانی مطالبه انقلابیون نیست. اگر مردم رای دهنده به مزایا ومعایب دولت ناشی از رای خود برسند در انتخاب بعدی ریل را عوض می‌کنند. تغییر مردم سالاری باید اینگونه محقق شود.
انقلابیون به دنبال قهرمان سازی از بازندگان نیستند. علت اصرار همراهان روحانی بر استعفا، فاصله گذاری تصنعی برای انتخابات به خاطر دستان خالی است. راهبرد بی دولت سازی کشور در شرایط موجود مشکوک است. #عراق #لبنان

عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت سیدمحمد خاتمی هم در توییتر نوشت:

درست است که از روحانی ناراحتیم و به او انتقاد داریم و حتی بعضی از رای به او پشیمانیم اما این دلیل همراهی ما با اقتدارگرایان حاکم بر دولت موازی پنهان نمی‌شود، اتفاقا زاویه‌ی ما با روحانی به دلیل سکوت و گاه همراهی او با آن اردوگاه و تخلف از وعده‌ی مقابله با آنان است.

عبدی:‌ پیشنهاد من، به‌معنی پشیمانی از رای به روحانی نیست

عبدی در پاسخ به توییت رمضان‌زاده در توضیح کوتاهی در کانال راهبرد نوشت:

تقلیل ماجرا به اختلافات سیاسی نگاه نادرستی است که برخی دوستان همیشه انجام می‌دهند. مساله نه ناراحتی از روحانی است و نه پشیمانی از رای به او که درست‌ترین کار در آن زمان بود و نه کوتاه امدنش در برابر دیگران. مساله شکاف و تنش غیرقابل تحمل در ساختار رسمی است که هر روز دودش به چشم مردم می‌رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا