خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کی‌روش: فردا استعفا می‌دهم

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی اعلام کرد از روز یازدهم اردیبهشت سمتی در تیم ملی ایران نخواهد داشت. سرمربی پرتغالی تیم ملی با اعلام این جمله انصراف خود را از هدایت تیم ملی اعلام کرده است.

پس از پایان دیدار تیمهای پرسپولیس و فولاد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگویی اظهار کرد: فردا برگه استعفای خود را به تاریخ یازدهم اردیبهشت و در روز انتخابات فدراسیون فوتبال تقدیم آقای کفاشیان خواهم کرد.

این تصمیم برای کمک به ایشان است چرا که اگر من را اخراج کند مردم و بازیکنان علیه اش خواهند بود و اگر کی روش را نگه دارد اسدی، رییسش و گروهی که با اسدی هستند به مخالفت با ایشان خواهند پرداخت که این موضوع مشکل بزرگی برای رییس فدراسیون خواهد بود. به همین دلیل فردا استعفای خودم را به تاریخ یازدهم اردیبهشت به ایشان تقدیم خواهم کرد.

وی افزود: کاری که در حال انجام است و کمک نکردن به تیم ملی برای من ناراحت کننده است و عصبانی ام کرده است و چنین موضوعی (کمک نکردن به تیم ملی) برای من نامفهوم است. اگر به همین یک دلیل به تیم ملی کمک نشود، این قابل قبول نیست. به همین خاطر برای نشان دادن حسن نیتم فردا استعفای خودم را که مورخ یازدهم اردیبهشت است تقدیم خواهم کرد تا بعد از انتخابات ایشان یا رییس جدید بتوانند تصمیم جدیدی بگیرند.

فارس نوشته است که این مصاحبه ی کی‌روش توسط بخش رسانه‌ای تیم ملی منتشر شد و در حالی که مصاحبه کامل شده بود، در ادامه بخش‌های دیگری تحت عنوان اصلاحیه به این مصاحبه افزوده شد.

 

بررسی دلایل استعفای کارلوس کی‌روش

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ادعا می کند که اگر امکانات لازم برای کی روش فراهم نشود، منصرف کردن او از استعفا کاری در حد محال است.

محمود اسلامیان به ورزش سه گفت کی روش مانند راننده فرمول یکی است که با پژو قرار است فاتح گرندپری شود.

* از ماجرای استعفای کی روش خبر دارید؟

خیر، من چند روزی است که سفر بودم و اصلا از این ماجرا خبر ندارم. به هر حال ما هرچه بگوییم کسی گوش نمی‌کند ایشان مربی بزرگی است چه آقایان بخواهند و چه نخواهند. کسی که دستیار فرگوسن سرمربی رئال مادرید و تیم ملی پرتغال بوده مربی بزرگی است ولی متاسفانه آقایان یک ناموفق کنار اسم او می گذارند. من از نزدیک در چند سفر در کنار تیم ملی بودم و می دیدم که آقای کی روش با وجود بیماری چقدر برای تیم ملی زحمت می کشد. ایشان در بازی با عمان بیمار بود و به تازگی عمل کرده بود اما ایستاد و کارش را انجام داد ولی متاسفانه عده ای فعالیت های او را زیرسوال می برند.

* ظاهرا کی روش قصد دارد در بازی های مقدماتی جام جهانی در کنار تیم باشد اما برای مرحله بعد استعفا می دهد. دلیل این موضوع چیست؟

از اول هم قرار همین بود که ایشان در بازی های انتخابی در کنار تیم باشد و بعد از آن ما باید برای تیم ملی شرایط را فراهم می کردیم چراکه در بازی های مرحله بعد همه بزرگان آسیا حضور دارند و نمی شود با این امکانات به جنگ آنها رفت.

* یعنی از قبل هم قرار بود ایشان بعد از دور مقدماتی استعفا بدهند؟

نه چنین قراری نبود ولی ایشان از اول هم گفتند که باید امکانات درست شوند. ولی متاسفانه با شرایطی که فوتبال دارد ما نمی توانیم امکانات مورد نظر ایشان را برای تیم ملی فراهم کنیم.

* خواسته کی روش دقیقا چیست؟

خواسته کی روش این است که ما بتوانیم یک زمین تمرینی خوب و البته تدارکات لازم را برای تیم ملی فراهم کنیم. کل بودجه فدراسیون فوتبال 50 میلیارد تومان است و ما چطور می توانیم 10 میلیارد هزینه ساخت یک زمین تمرینی بدهیم. ماجرای کی روش، ماجرای راننده فرمول یک است که قرار است او را با پژو در یک مسابقه مهم شرکت دهیم. حالا نمی گویم باید برای او پورشه تهیه کنیم ولی می گویم باید امکاناتی مناسب برای تیم ملی فراهم شود.

* با این شرایط فکر می کنید می شود کی روش را از تصمیمش منصرف کرد؟

با شرایطی که تیم ملی دارد منصرف کردن او خیلی بعید است. باید مثل مرتبه قبلی دوباره دولت دست به کار شود و با حمایت هایی که از تیم ملی می شود، کاری کنیم که او دلگرم به ماندن در ایران شود ولی باز هم می گویم با این شرایط خیلی بعید است.

* این موضوع که کی روش بخاطر بیماری استعفا می دهد تا چه حد صحت دارد؟

هرگز چنین چیزی نیست. ایشان فقط دغدغه تدارکات لازم برای تیم ملی را دارد و متاسفانه عده ای هم که کارشان در جای دیگر خراب است، به ایشان حمله می کنند که این موضوع باعث دلگیری سرمربی تیم ملی شده است. شما ببینید فدراسیون فوتبال تایوان 160 میلیون دلار و فدراسیون فوتبال عربستان 240 میلیون دلار بودجه دارد با شرایطی که ما داریم چطور می توانیم امکانات لازم را برای تیم ملی فراهم کنیم. خدا را شکر که ما با همین بودجه کم تا حالا توانسته ایم جزو تیم های صدرنشین در رنکینگ آسیا باشیم و اگر این اتفاق افتاده به خاطر تلاش مدیر باشگاه ها و رئیس فدراسیون فوتبال است. اگر از اینجا به بعد به دنبال نتیجه گیری هستیم باید امکانات را برای تیم ملی فراهم کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا