خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام موجوديت ائتلاف نزدیک به قالیباف در خبرگان؟

دیروز اطلاعيه‌ی اعلام موجوديت ائتلافی با عنوان «خبرگان كارآمد» منتشر شد؛ جریانی که به نظر می‌رسد به «محمدباقر قالیباف»، فرمانده سابق نیروی انتظامی و شهردار فعلی تهران نزدیک است و تا پیش از این با تابلویی دیگر فعالیت می‌کرد.

 

به گزارش انصاف نیوز، این اطلاعیه با امضای «علی دورانی» منتشر شده؛ کسی که تا پیش از این، سال‌ها به عنوان دبیر ائتلاف «آبادگران جهادی» فعالیت می‌کرد. «جهادی» واژه ای است که قالیباف از ابتدای فعالیت در شهرداری در شعارهای خود حتی در انتخابات های ریاست جمهوری که کاندیدا بود، استفاده می کرد.

 

آبادگران جهادی که مانند آبادگران جوان، شاخه‌های منشعب از آبادگران اولیه‌ی شورای شهر دوم تهران و حامی احمدی‌نژاد بوده است، دو سال پس از ریاست جمهوری احمدی نژاد و شهرداری قالیباف، یعنی در سال 86 برای انتخابات مجلس هشتم، از موضع اصولگرای منتقد احمدی‌نژاد، بر سرلیستی لاریجانی تاکید داشت.

 

همین گروه آبادگران جهادی، سال 88 طی بیانیه‌ای حمایت خود را از نامزدی میرحسین موسوی اعلام کرد.

دبیر این ائتلاف، عضو ائتلاف «جبهه‌ی‌ اصولگرایان حامی‌ میرحسین موسوی» بود و در مرداد ماه 88 یعنی چند ماه پس از انتخابات در گفتگویی با ایسنا در پاسخ به این پرسش که «آیا قصد دارد به جبهه‌ای که میرحسین موسوی تشکیل خواهد داد بپیوندد یا نه»، گفته بود:‌ آقای موسوی قصد دارد پدیده‌ جدیدی فراتر از حزب و جبهه ایجاد کند؛ به نحوی که آنچه ایجاد می‌کند با اشکالاتی که حزب و جبهه در کشور ما روبه‌رو هستند مواجه نشود.

 

سرلیست تهران آبادگران جهادی در انتخابات مجلس نهم در سال 90، «محمدنبی رودکی» بود که به جریان محمدباقر قالیباف بسیار نزدیک است. البته در میان کسانی که این تشکل در آن انتخابات از کاندیداتوری آنها حمایت کرده بود، تعداد بسیاری از اصولگرایان میانه‌رو و حتی کاندیداهای نزدیک به اصلاح‌طلبان دیده می‌شود.

 

در انتخابات سال 92 این ائتلاف از قالیباف در رقابت با حسن روحانی حمایت کرد.

 

سال 93 دبیرکل این ائتلاف در مصاحبه‌ای با آنا درباره‌ی انتخابات مجلس آینده، روی نام «ناطق نوری» مانور داده و از ورود او در قالب کاندیدا یا کسی که لیست بدهد، به شدت حمایت کرده و گفته بود:

«آقای ناطق بهترین گزینه برای جریان اعتدال‌گرا است و هیچ بعید نیست که ایشان به درخواست آقای هاشمی در انتخابات مجلس شرکت کند، جناح های سیاسی با حضور آقای ناطق یک چینش جدیدی خواهند داشت و انتخابات از حالت دو بعدی به سه بعدی تبدیل می شود. ناطق نوری می تواند در انتخابات نقش آفرین باشد اما نه برای اصولگرایان ولی به عنوان لیدر جریان اعتدالی می تواند وارد عرصه شود و موثر باشد. اگر آقای ناطق وارد انتخابات شود چه به عنوان کاندیدا و چه به عنوان کسی که لیست به مردم ارائه دهد می‌تواند حامیان زیادی را جذب کند و می‌تواند در تعیین ترکیب مجلس آینده موثر باشد».

 

و دیروز این خبر در رسانه‌های نزدیک به قالیباف، علی لاریجانی و محسن رضایی و نیز رسانه‌های نزدیک به ناطق نوری و حامیان دولت، بازتاب گسترده‌ای داشت در حالی که اشاره‌ی دقیق و شفافی در آن به عقبه‌ی آن وجود نداشت:

 

بسمه تعالی

در آستانه انتخابات مهم و حساس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری قرار داريم، با توجه به جايگاه رفيع و بی بديل رهبری نظام، مجلس خبرگان نيز از اهميت خاصی در ساختار جمهوری اسلامی برخوردار است كه به نيابت از مردم جنبه مقبوليت نظام را تامين می كند.

ائتلاف «خبرگان كارآمد» با پايان ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان، ضمن ارج نهادن بر حضور مبارك علما و فضلای بزرگوار حوزه های علميه در اين عرصه، هدف از شكل گيری ائتلاف را تقويت حضور چهره های نوانديش، با نشاط و فقهای جوان و صاحب نظر در مجلس خبرگان رهبری می داند كه علاوه بر آگاهی های اجتهادی و تخصصی در فقه،  با ساير علوم مرتبط با وظايف و رسالتهای اين مجلس و كاركردهای نهاد رهبری آشنا باشند.

حضور اينگونه چهره ها در كنار بهره مندی از سرمايه بزرگان انقلاب و حوزه های علميه در مجلس خبرگان رهبری، بی ترديد بر كارآيی, مقبوليت و ارتباط مستمر اين مجلس با مردم خواهد افزود كه به تحقق فرموده امام راحل «خبرگان، تقويت رهبری است» می انجامد.

ائتلاف خبرگان كارآمد، گرچه فهرست انتخاباتی اعضای خود را پس از اعلام رسمی نامزدهای انتخاباتی منتشر خواهد كرد، اما تلاش دارد در اين فرصت با تبيين شاخص ها و مفاهيم محوری خود, ضمن معرفی عناصر اصلی اين گفتمان، فراتر از كسب رأی به پويايی و نشاط فضای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و بر تعميق و توسعه مشاركت عمومی بيافزايد.

بر اين اساس در آينده نزديك ائتلاف به معرفی شاخص ها و معيارهای فكری و گفتمانی خود از طريق رسانه های گروهی اقدام خواهد نمود.

دبير ستاد ائتلاف «خبرگان كارآمد»

علی دورانی ۴ديماه ۱٣٩۴

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. (اعلام موجوديت ائتلاف نزدیک به قالیباف در خبرگان)خوب بفرمائید این اقا قراره برای بخشی از کاندیداهای خبرکان از محل شهرداری هزینه کنه ودفتر دستک را ه بندازه همون کاری که که تو انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات نهم ودهم یازدهم صورت گرفت والا ایشان چه جایگاهی دارند که طیف نزدیک به خود در مجلس رفیع خبرگان داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا