خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش صادرات 1 میلیون بشکه نفت در 2 مرحله در پساتحریم

مدیرکل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزرات نفت گفت: ایران در برنامه خود برای افزایش 500 هزار بشکه ای تولید و صادرات نفت خام خود بازنگری نکرده و قصد دارد صادرات خود را به گونه ای افزایش دهد که قیمت ها بیشتر کاهش نیابد.

مهدی عسلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره ادعای عقب نشینی ایران از طرح افزایش 500 هزار بشکه ای تولید و صادرات نفت در پساتحریم، افزود: تجدید نظری در برنامه های ایران وجود ندارد.
وی اضافه کرد: مقام های صنعت نفت ایران نیز پیش از این بارها تاکید کرده بودند که توانایی آن را داریم بلافاصله پس از رفع تحریم ها، تولید و صادرات نفت خام را 500 هزار بشکه افزایش دهیم.
مدیرکل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزرات نفت ادامه داد: ایران همچنین قصد دارد، در گام بعدی 500 هزار بشکه دیگر به ظرفیت تولید و صادرات خود افزوده و مجموع صادرات خود را به حدود دو میلیون بشکه افزایش دهد.
به گزارش ایرنا، ایران از مدت ها پیش اعلام کرده که قصد دارد در دو مرحله صادرات نفت خام را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.
ایران در سال های تحریم مجاز بوده است روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به کشورهای چین، هند، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی صادر کند.
مقام های وزارت نفت تاکید کرده اند که ایران قصد دارد با لغو تحریم ها، جایگاه سابق در اوپک و بازار نفت را بازپس گرفته و صادرات نفت را از یک میلیون بشکه کنونی به دو میلیون بشکه افزایش دهد.
برخی تحلیل گران ادعا می کنند که پس از سقوط قیمت ها در هفته های اخیر، ایران در این سیاست بازنگری کرده و می خواهد به صورت تدریجی صادرات نفت خود را افزایش دهد تا بازار نفت سقوط جدیدی را تجربه نکند.
رویترز چندی پیش با محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت وگو کرد. این خبرگزاری به نقل از قمصری نوشت: ایران از بروز جنگ قیمت نفت بین تولیدکنندگان پرهیز کرده و صادرات نفت خود را به صورت تدریجی افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه نمی خواهیم به نوعی جنگ قیمت آغاز شود، افزود: ما رویکرد دقیق تری خواهیم داشت و تولید خود را به صورت تدریجی افزایش می دهیم.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: باید بگویم با توجه به سطح کنونی قیمت ها، هیچ جایی برای کاهش بیشتر قیمت نفت وجود ندارد.
قمصری اشاره ای به جزئیات افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم ها نکرد اما گفت: ایران تخفیف بیشتری برای ترغیب مشتریان به خرید نفت خود ارائه نخواهد داد.
با توجه به جدول زمانی اجرای برجام، قرار است این هفته، تحریم های ایران لغو شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا