خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«طالبان بد و خوب ندارد، تروریست است»

نماینده مردم هرات در پارلمان گفت : در سخنان امروز آقای غنی تناقض آشکاری نیز وجود دارد ؛ ایشان از یک سو تقسیم تروریست ها به بد و خوب را زیر سوال قرار می دهد و از جانب دیگر در همین سخنرانی خود ایشان طالبان را به بد و خوب تقسیم می کند.

احمد بهزاد در گفتگو با شفقنا درباره سخنان اخیر رییس جمهور، اظهار داشت: جناب اشرف غنی امروز تلاش کرد تا وانمود سازد سیاست ایشان در برابر تروریزم تغییر کرده و از این پس با طالبان جدی تر برخورد خواهد شد ؛ اما تقسیم بندی طالبان به خوب و بد نشان داد که سخنان ایشان در واقع برای آرام ساختن اعتراض عمومی به سیاست های طالب پروری حکومت بوده است.

وی تصریح کرد : جریانی به نام طالبان با همه شاخه ها و طیف های آن در جنایات و دهشت افکنی ها دست دارند و عاقلانه نیست که میان شان قائل به خوب و بد شویم.

بهزاد با بیان اینکه تروریست تروریست است، خاطرنشان کرد : نمی توان بخشی از طالبان را خوب نامید و بخشی را بد، متاسفانه سیاست کرنش در برابر طالبان بیشترین نقش را در وخامت اوضاع امنیتی کشور داشته و سبب شده تا از تعاریفی چون طالبان خوب برای تقویت صفوف دهشت افکنان در داخل و خارج نظام استفاده شود.

نماینده مردم هرات با اشاره به سخنان امروز رییس جمهور گفت : رییس دولت با چنین تعریفی در واقع نشان داد که تغییر قابل ملاحظه ای در سیاست حکومت در برابر طالبان بوجود نیامده است.

اراده ای برای سرکوب تروریسم وجود ندارد

احمد بهزاد در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه هنوز اراده ای برای سرکوب دهشت افکنان وجود ندارد، عنوان کرد : تا زمانی که حکومت قائل به تفکیک خوب و بد میان دهشت افکنان باشد نمی توان گفت اراده ای برای سرکوب تروریزم در حکومت افغانستان بوجود آمده است.

وی افزود : مادامی که عناصر همسو با طالبان در سطوح بالای مدیریتی کشور خصوصا در نهادهای حساس چون شورای امنیت دست اندرکار کند سازی ماشین نظامی و دفاعی کشور در برابر طالبان باشند، نمی توان به لفاظی های نمایشی اعتماد کرد.

نماینده مردم هرات با اشاره به برخی جهت گیریهای شورای عالی صلح یادآور شد : شما اگر به مواضعی که از سوی فردی که در راس شورای عالی صلح قرار دارد، اتخاذ می شود نگاهی بیاندازید ملاحظه می کنید که این حضرات جنگ و مقابله با تروریزم طالبانی را جایز نمی دانند. از همین رو است که ما از رهبری دولت خواسته ایم که برای نشان دادن صداقت خود در اتخاذ موضع ضد طالبانی ، شورای به اصطلاح صلح را منحل کند؛ تا مواضعی که در جهت تقویت طالبان از سوی رهبری این شورا اتخاذ می شود باعث تمسخر مواضع اخیر رهبری دولت نشود.

بهزاد در ادامه گفت : رهبری دولت باید پیش از هر عمل دیگری تصمیم بگیرد که با مردم خود صادق باشد. مردم حالا به لفاظی ها و مواضع ضد و نقیضی که در صدد اغفال مردم باشد اعتنایی نخواهند کرد .

نماینده مردم هرات در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای برونرفت از وضعیت فعلی وجود دارد، گفت : رهبری دولت باید در برابر تروریزم اقدامات عملی داشته باشد تا دشمن از موضع تهاجمی فعلی خارج شود. کنار گذاشتن عناصر همسو با طالبان از سطوح مدیریتی کشور، برخورد با عناصری که امکانات و زمینه برای فعالیت های تروریستی فراهم می کنند ، جرم انگاری هر نوع تبلیغ و توجیه اقدامات طالبان در رسانه ها و منابر و … و انحلال فوری شورای به اصطلاح صلح از اولین اقداماتی است که رهبری دولت برای نشان دادن موضع جدی علیه طالبان باید انجام دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا