خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز | شوخی کردم

یاشار تاج محمدی در «نیم ستون» طنز انصاف نیوز، نوشت:

مرز بین دو چیز متضاد همیشه روشن نیست، حقیقت و دروغ، کمدی و تراژدی، عشق و نفرت و …
مثلا همین فیلم اژدها وارد می‌شود مانی حقیقی رو در نظر بگیرید، یکی میگه کلش واقعی بوده یکی میگه کل داستان الکی بوده یکی میگه چون استاد صادق زیبا کلام هیچوقت دروغ نمی‌گه پس کل فیلم غیر از اون جاهایی که زیباکلام داره، الکی بوده. یا مثلا مرز بین شوخی و جدی، که گاهی قابل تشخیص نیست، مثل همین سایت‌ها و روزنامه‌های برادران دلواپس‌ و امثالهم که آدم نمی‌تونه تشخیص بده ستون طنزش کجاست، یا اینکه کدوم تیتر جدی بوده و کدوم شوخی بوده، شایدم کلش شوخی بوده غیر از زیباکلاماش و حسن عباسی‌هاش مثلا.

پژوهشگران معتقدند که این امر، یعنی ناپیدا بودن مرز میان شوخی و جدی می‌تواند در برخی از افراد به صورت حاد ظهور کند و به عنوان ویژگی بارز شخصیت‌شان در میان دوستان و آشنایان به حساب آید. داشتن دوستان و آشنایانی از این جنس می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند اما همیشه هم خوب نیست، مثلا اگر پدرزن‌تان چنین ویژگی‌ای داشته باشد و در مراسم خواستگاری سوالی از شما بپرسد که مرز بین شوخی و جدی در آن مشخص نباشد می‌خواهید چه کار کنید؟ اگر جواب ندهید و بزنید زیر خنده، ممکن است ایشان قاطی کند و بگوید: کوفت! مگه من با تو شوخی دارم مردک؟! یا ممکن است خیلی جدی و حساب شده به آن سوال پاسخ دهید و در نهایت پدرزن‌تان بزند زیر خنده و بگوید هه هه هه شوخی کردم پسرجان تو عجب گاگولی هستیا! خب گاهی وقت‌ها شرایط مثل ارّه‌ای است که در دهان شما گیر کرده، نه می‌توانید بیرونش بکشید نه می‌توانید در حلق‌تان فرویش کنید.

پرسش و پاسخ

سوال: پدرزن شوخ طبعی دارم و خیلی وقت‌ها درکش نمی‌کنم می‌خواهم رابطهٔ خوبی با او برقرار کنم، لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ مشاور: برای تسلط بر چنین مهارتی یعنی تشخیص شوخی از جدی نیازمند تمرین هستید. پیشنهاد ما این است که در دور بعدی به احمدی‌نژاد رای بدهید که مجددا رییس جمهور شود تا فرصت بیشتری برای سخنرانی داشته باشد، سپس تمام سخنرانی‌های وی را گوش کنید و دور مطالب جدی خط بکشید و این تکرار و تمرین را انقدر ادامه دهید تا مهارت لازم را کسب کنید.

سوال: اخیرا آقای حداد عادل که در انتخابات مجلس اخیر، لیست‌شان به صورت قلمبه و یک‌جا از ورود به مجلس بازمانده است، در اظهار نظری فرموده‌اند: «ما مثل بعضی‌ها حاضر نشدیم که به خاطر رای هر کاری بکنیم» خواستم بپرسم که الان این شوخی بوده یا جدی؟

پاسخ مشاور: ما معمولا به سوالات تکی مخاطبان پاسخ نمی‌دهیم، شما می‌توانید در کلاس‌های آموزشی ما ثبت نام کرده و مهارت لازم در این زمینه را کسب کنید. در این مورد خاص به نظر می‌رسد ایشان شوخی کرده‌اند ولی برای اطمینان بیشتر می‌توانید در دور بعدی هم به لیست اصولگرایان رای ندهید، اگر دوباره همین را گفتند یعنی قصدشان شوخی نبوده. موفق باشید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا