خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بسیج دانشجویی: سیل بدعهدی آمریکا را احساس نمی‌کنید؟

به گزارش فارس، بسیج دانشجویی دانشکده‌ مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نامه‌ای به علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کردند: اقدامات خبیثانه طرف‌های مقابل ایران در قبال اجرای کامل برجام از سوی کشور عزیزمان و مواضع منفعلانه دولتمردان و مسئولان کشور در موضوع برجام بالأخص جنابعالی، بسیج دانشکده‌ مهندسی انرژی و فیزیک را بر آن داشت تا به عنوان فرزندان دلسوز و کارشناسان آگاه صنعت هسته‌ای کشور نکات مهم و انتقادات لازمی را در زمینه عملکرد جنابعالی و دیگر مسئولان سازمان انرژی اتمی بیان دارد به آن امید که مورد عنایت سازمان مربوطه قرار گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: از روز نخست امضای برنامه جامع اقدام مشترک بیش از یک سال می‌گذرد و از همان روز بود که شما و همکارانتان در سازمان انرژی اتمی با شتاب‌زدگی در حال اجرای زودهنگام و غیر هم‌زمان اقدامات ایران در این سند بودید و در نهایت در تاریخ 26 دی‌ماه سال 94 اقدامات ایران به طور کامل و بر روی زمین اجرا شد، اما تا امروز که بیش از 6 ماه از انجام کامل تعهدات ایران می‌گذرد طرف‌های مقابل؛ به خصوص آمریکا هیچ اقدامی را انجام نداده‌اند و از قضا خباثت‌ها و کینه‌توزی‌های روز افزونی را نسبت به مردم عزیز این سرزمین روا داشته‌اند.

بسیج دانشجویی دانشکده‌ مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: حال مسئله اینجاست، آیا شما به عنوان یک مسئول، این سیل بدعهدی و شرارت که از سوی آمریکا به سوی ملت عزیز ایران بیش از پیش روانه شده است را احساس نمی‌کنید؟ این گفته اخیر شما که: «چنانچه آمریکایی‌ها بدعهدی کنند آمادگی کامل برای سازمان انرژی اتمی برای بازگشت پذیری نه تنها به مرحله نخست، بلکه به مراتب بالاتر را دارد» بر اساس چه منطق و چه نگاهی است؟ آیا هنوز بدعهدی آمریکای خبیث در مسئله برجام بر شما اثبات نشده است؟ نکند شما هم به همان خوابی دچار شده‌اید که دستگاه دیپلماسی را فرا گرفته است؟

دانشجویان بسیجی دانشکده مهندسی فیزیک و انرژی دانشگاه امیرکبیر اعلام کردند: روزی اندک اطلاعات حساسی از اساتید ما و دانشمندان عزیز و زحمتکش هسته‌ای ملت بزرگ ایران از سوی آژانس به ظاهر بین‌المللی انرژی اتمی به دست دشمنان دشنه به دست ایران رسید و نتیجه آن شد که بزرگانی چون احمدی روشن‌ها و شهریاری‌ها هدف ترور قرار گرفتند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. این روزها اطلاعات حساس و بسیار کلیدی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های دنیا به طور علنی منتشر می‌شود اما هنوز تصمیم جدی و منطقی از سوی سازمان انرژی اتمی در این باره گرفته نشده است و موید آن است که هنوز شخص جنابعالی و مسئولان تصمیم‌گیر کشور به این سازمان که جیره خوار آمریکاست اعتماد دارید و آن را امین می‌دانید.

در ادامه این نامه مطرح شده است: آنچه روشن است، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی عاملان آمریکا و دولت‌های مستکبر هستند وگرنه امروز به سوگ شهدای هسته‌ای ننشسته بودیم اما با این حال باز هم به آنها اعتماد کردید و همانطور که دلسوزان انقلاب هشدار داده بودند شاهد خیانتی مجدد در امانت‌ها هستیم. نگرانی ما از این است که خدای ناکرده بار دیگر شاهد دست به کار شدن سازمان‌های جاسوسی_تروریستی دشمنان درجه یک نظام اسلامی برای پرپر کردن دانشمندان و محققان هسته‌ای کشورمان باشیم.

در این نامه آمده است: علاوه بر دغدغه‌هایی که ذکر شد، سوال‌های دیگری ذهنمان را درگیر کرده است. مگر شما نگفتید: « در مسائل هسته‌ای نه با کندی و نه با توقف روبه رو خواهیم شد و آب سنگین اراک، تحقیقات و غنی سازی ادامه خواهد یافت.»؟ سوال اینجاست که تحقیق و توسعه چگونه با کندی روبرو نخواهد شد حال آنکه شما تصمیم گرفته‌اید که در آینده‌ای نزدیک با همه ی نیروهایی که در 5 سال گذشته جذب سازمان انرژی اتمی شده‌اند قطع همکاری کنید؟

دانشجویان بسیجی در این نامه ادامه دادند: از طرفی اکثر محققان که در 3 سال گذشته جذب شده‌اند با عدم تمدید قرارداد از سوی سازمان مواجه شده‌اند. مضافا که محققان سازمان و همچنین پژوهشگاه سازمان انرژی اتمی در بی توجهی مسئولان به سر می‌برند و بودجه پژوهشگاه نیز هنوز داده نشده است. آیا این اعمال مصداق روشن تضعیف و تحقیر تخصص و علم فرزندان میهنمان نیست؟

در پایان این نامه آمده است: ما دانشجویان دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک خواستاریم تا هرچه زودتر به وعده‌های داده شده عمل شود و نگرانی‌های ما در خصوص افشای اطلاعات محرمانه سازمان انرژی اتمی توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور جدی پیگیری شود و جنابعالی نتیجه پیگیری خود را در موارد مذکور به اطلاع دانشجویان و همچنین ملت فهیم ایران برسانید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا