خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه جامعه مدرسین برای سالگرد فاجعه منا

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز حادثه شهادت حجاج در منا بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به نقل از خبرگزاری فارس در پی می آید:

شهادت غریبانه و مظلومانه مهاجران الی الله در فاجعه منا غمی بزرگ بر مسلمانان وارد کرد که با گذشت یک سال هنوز درد و تألم این حادثه دلها را متأثر و چشم‌ها را گریان می‌کند، این مصیبت حزن‌انگیز که در حقیقت نشأت گرفته از سهل‌انگاری و سوء تدبیر مدعیانی است که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند نباید فراموش شود. رژیم سعودی که اکنون آشکارا دست دوستی به دشمن درجه یک جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی داده و برخی اقدامات امنیتی مناسک بزرگ حج را به شرکتهای صهیونیستی واگذار کرده است بارها نشان داده که لیاقت و توانایی مدیریت این مراسم عظیم را ندارد.

آل‌سعود و جریان وهابیت در تلاش است حج عظیم و غنی از معارف و پیام‌های الهی، سیاسی و اجتماعی را به یک مراسم بی‌محتوا و تهی از معارف بزرگ اسلامی تبدیل کند و با متهم کردن ایران و شیعیان به سیاسی کردن حج، بنا بر عوام فریبی و فرار از مسئولیت دارد. شهدای منا قربانیان حماقت و دنائت آل‌سعود هستند. سکوت جهان اسلام و نخبگان و عالمان کشورهای اسلامی در برابر تزویر و ریا کاری حکام آل سعود جسارت و خیانتهای آنان به جهان اسلام را گسترش خواهد داد و ضربه‌ای بزرگ به ارزش‌های اسلامی و حج ابراهیمی وارد خواهد کرد.

اکنون که حکام سعودی در حمایت از خونخواران داعشی و ترویج تکفیر و تروریسم در منطقه و همچنین کودک‌کشی در یمن گوی سبقت را از همه جنایتکاران تاریخ ربوده‌اند بر هر مؤمن و مسلمانی واجب است در پناه تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) به مبارزه فکری و سیاسی با جهال آل‌سعود بپردازد و چهره خبیث این دشمنان خدا و دین را آشکار کند.در فضای خفقان و سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال فاجعه دردناک منا لازم است مردم و مسئولین با پیگیری و مطالبه، فریاد مظلومیت شهدای این حادثه مؤلم را به گوش جهانیان برسانند و سعودی های منفور را از مدیریت اماکن متبرکه و شریف خلع کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این بیانیه ضمن ابراز همدردی و بیان تسلیت مجدد به خانواده‌های شهدای گرانقدر منا اعلام می‌دارد: ضروری است یک گروه حقیقت‌یاب بین‌المللی اسلامی با حضور نمایندگان کشور‌هایی که حجاج خود را در این حادثه از دست داده اند تشکیل شود و همچنین مقصران این فاجعه مورد تعقیب قضایی قرار گیرند. آل‌سعود بداند اماکن مقدسه از سیطره شیاطین وهابی خارج خواهد شد و جهان اسلام حرم امن الهی را از لوث وجود دشمنان اسلام پاک و تطهیر خواهد کرد. ان‌شاء الله «وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون».

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته، محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا