خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت رییس فراکسیون کار از دستفروش‌ها

رییس فراکسیون کار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر محترم کشور، سریعا، مساله برخورد ماموران شهرداری با دستفروش‌ها را که در مواردی به ضرب و جرح شدید منجر شده،‌ پیگیری کند و گزارشی را به مجلس ارائه کند.

به گزارش انصاف نیوز، محمدرضا بادامچی، نماینده تهران در اینستاگرام خود نوشت:

دستفروشی اگر تخلف است،‌ رفتار خشونت‌آمیز ماموران منتسب به شهرداری، جرم است. باید بدانیم،‌ کسانی که مجبور به دستفروشی شده‌اند،‌ اگر شرایط اقتصادی مساعدی داشته باشند،‌ دستفروشی را رها می‌کنند.

دستفروش‌ها،‌ شهروندان ضعیف و آبرومند این جامعه هستند. بهتر است به ‌جای برخورد خشن و ضرب و جرح آنان،‌ به ساماندهی مفید و مدیریت کارآمد مساله تلاش کنیم.

در وضعیت نابهنجار اقتصاد کشور، بیکاران از روستاها و شهرهای کوچک به کلان‌شهرها مهاجرت می‌کنند و برای رفع گرسنگی، به دستفروشی روی می‌آورند.
دستفروشی اگرچه کاری کاذب است اما قطعا بهتر از صدها اشتغال کاذب دیگر و از مهمتر آبرومندتر از جرایمی مانند دزدی و قاچاق است.

این روزها اخبار و فیلم‌هایی که از برخورد خشن ماموران منتسب به شهرداری با دستفروش‌ها در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود که دل هر انسانی را به درد می‌آورد. رفتارهای خشن این ماموران ورزیده با مردم بیچاره، افکار عمومی را به شدت جریجه دار کرده است.

باید از پرسید چه کسی اجازه این برخورد قهرآمیز را به شهرداری داده است؟ تنها نیرویی که طبق قانون مشروعیت کاربرد زور را دارد، نیروی انتظامی است. اگر آنان جرمی مرتکب شده اند که ناگزیر از رفتار قاهرانه هستیم، باید نیروی انتظامی با رعایت موازین مرتبط اقدام کند نه ماموران شهرداری. البته آنان جرمی در این حد مرتکب نشده اند که به این صورت کتک بخورند.

لازم است،‌ وزیر محترم کشور، سریعا، مساله برخورد ماموران شهرداری با دستفروش‌ها را که در مواردی به ضرب و جرح شدید منجر شده،‌ پیگیری کند و گزارشی را به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا