خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سوت زنی فساد یا بلبل جان!؟

خبرگزاری فارس چندین مطلب درباره فیلتر شدن بلبل جان گذاشته است و از آن استقبال کرده است‌ که یکی از مطالب در پی می آید:

سوت‌زنی| نمایش محتوای مستهجن در پلتفرم بلبل جان و شکایت ساترا

 به گزارش خبرگزاری فارس، هرگونه تولید، نگه‌داری یا انتشار محتوای مستهجن طبق ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای مشمول مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۱۵ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات است، با این حال براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس شاهد صحنه‌های مستهجن در فیلم و سریال‌های پلتفرم بلبل جان هستیم که زیرساخت آن از سوی تعدادی از شرکت‌های مخابراتی پشتیبانی می‌شود.

رایگان فیلم بدون سانسور ببینید

در همین راستا با گزارشگر مربوطه ارتباط گرفتیم که وی ضمن اشاره به ویژگی‌های پلتفرم بلبل جان اظهار کرد: هنگامی که اپلیکیشن بلبل جان را دانلود می‌کنید بدون افتتاح اکانت و رده‌بندی سنی و به‌صورت رایگان می‌توانید تمامی فیلم و سریال‌های بدون سانسور را تماشا کنید.

وی به تخلفات این سکو اشاره کرد و گفت: ده‌ها فیلم در پلتفرم بلبل جان وجود دارد که در آن رابطه نامشروع، همجنس‌بازی و انواع صحنه‌های فحشاء دیده می‌شود، همچنین برخی سریال‌هایی که به داشتن تصاویر مستهجن معروف هستند بدون سانسور در این بستر نمایش داده می‌شود که مصداق بارز اشاعه فحشاء و ابتذال در سطح رسانه‌های فراگیر است.

این گزارشگر عدم ارائه خدمات زیرساختی به این پلتفرم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: سه تا از شرکت‌های مخابراتی طبق بررسی آی‌پی‌های میزبان این سکوی متخلف را پشتیبانی می‌کنند که برای برخورد با این بستر فساد انتظار می‌رود این دیتاسنترهای داخلی همکاری خود را با این پلتفرم متوقف کنند.

ساترا پای کار شکایت از سکوهای متخلف

برای پیگیری برخورد با اپلیکیشن بلبل جان با محتوای مستهجن به سراغ ساترا رفتیم که متوجه شدیم این سکو مجوز رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر نداشته و این سازمان در حال برخورد با این بستر فحشاء است، بر همین مبنا با حامد معینی معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا گفت‌وگو کردیم که وی ضمن اشاره به لزوم برخورد با سکوهای بدون مجوز اظهار کرد: ساترا شکایت خود را نزد قوه قضاییه از بلبل جان به عنوان یک سکوی متخلف ثبت کرده و این موضوع را به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای هم اعلام کرده است.

با توجه به آنچه مطرح شد، لازم است دستگاه قضا در کنار ساترا با سکوهای بدون مجوز و متخلف برخورد قاطع را در دستور کار قرار دهد تا بازدارندگی ناشی از محکومیت این بسترهای فحشاء موجب کاهش وقوع مصادیق مجرمانه در فضای مجازی شود.

همچنین علاوه‌بر سکوهای انتشار باید شرکت‌های زیرساخت مربوط به این پلتفرم‌های متخلف نیز تحت رصد و پیگیری قضایی قرار گیرند که در پلتفرم بلبل جان اکثر پشتیبانی از سوی شرکت آوابرید انجام می‌شود، که ویدئو اسکرین زیر از بررسی آی‌پی‌ها سندی بر این ادعا است.

شرکت آوابرید علاوه‌بر پشتیبانی اپلیکیشن بلبل جان درحال ارائه خدمات به بسیاری از سکوهای متخلف دیگری نیز است که دارای محتوای مستهجن هستند، در این رابطه نیز ساترا در حال اقدامات موثری است که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گروه سوت‌زنی خبرگزاری فارس آماده دریافت گزارشات مردمی فساد در سامانه سوت‌زنی و یا از طریق شناسه تلگرامی Sootzani_Farsnews است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا