خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنان صریح آیت الله بیات در دیدار جمعی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس

جمعی از فرماندهان، رزمندگان و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس با آیت الله بیات زنجانی از مراجع تقلید دیدار و کفتگو کردند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از دفتر آیت الله بیات، در ابتدای این دیدار که عصر روز ۵شنبه هفتم بهمن ماه ۱۳۹۵ برگزار شد، حضار دیدگاههای خود درباره ی مسایل مختلف کشور را مطرح کرده و دغدغه هایی درباره ی موضوعات مختلفی از جمله حصر آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد، تشییع جنازه باشکوه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مسائل اقتصادی کشور و موضوعات مربوط به رخدادهای سیاسی موجود در منطقه ی خاورمیانه را مطرح کردند.

در ادامه ی این دیدار آیت الله بیات با بیان این که «میزبانی عزیزانی که تمام وجود خود را وقف کشور و دین کرده و افتخار همه ی ایرانیان و آزادگان هستند مایه ی مباهات است»، گفت: به عنوان فردی که شاهد رشادت ها و از خود گذشتگی های شما بزرگواران در عرصه های مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس بوده ام، از اینکه امروز در خدمت شما هستم به خود می بالم.

وی با اشاره به «تشییع با شکوه» پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: دوستان مطلع می دانند که غیر از ارتباطات دوران مبارزه با حکومت پهلوی، به ویژه در طول مجالس اول و دوم و سوم، ارتباطی بسیار عمیق بین بنده و آقای هاشمی وجود داشت و این ارتباط بعدها نیز با کمی فراز و نشیب ادامه یافت. لیکن بنده اگرچه به ایشان علاقه داشتم ولی گاهی اختلاف نظرهایی هم مطرح می شد. مثلاً در داستان کاندیداتوری ایشان برای ریاست جمهوری، وقتی بنده مورد مشورت قرار گرفتم مخالفت کردم و دلایل مخالفتم را هم به ایشان گفتم. این مطلب را از این جهت عرض کردم که بنده آقای هاشمی را شاید بیش از خیلی از دوستان می شناختم. به همین جهت معتقدم تشییع جنازه ای که برای ایشان برگزار شد، نوعی سپاسگزاری از سوی مردم بود که به حق و به جا صورت گرفت و حق ایشان هم همین بود.

آیت الله بیات، که سابقه ی نایب رییسی مجلس و حضور در شورای بازنگری قانون اساسی را دارد، همچنین گفت: در قضیه حصر که بنده بارها بر غیر شرعی بودن و غیر قانونی بودن آن تأکید کرده ام، آقای هاشمی به شدت پیگیر بود و حتی در دیداری که یکی دو سال قبل با ایشان داشتیم، به بنده گفتند که پیگیریشان در این قضیه روزانه است ولی متأسفانه تقدیر چنین بود که این موضوع به واسطه ایشان حل نشود بنده هر روز دعایم این است که خداوند زمینه ی استخلاص این سه بزرگوار را که گذشت زمان نیز مظلومیت آنان را ثابت کرده، فراهم کند تا مردم بتوانند از حضور آنها در جامعه بهره ببرند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مرجعیت و اشراف به موضوعات اجتماعی مختلف گفت: ما به عنوان شاگردان امام وقتی بحث استقلال مرجعیت را مطرح می کنیم، به تبع ایشان معتقدیم که مرجعیت زمانی می تواند نقش تذکر دهنده را ایفا کند که مستقل باشد که این استقلال اگرچه با حمایت از اصول کلی حکومت اسلامی منافات ندارد ولی این موضوع قابل تأکید است که مرجعیت، نقش توجیه کننده نداشته بلکه او به عنوان چشمی تیزبین و امین، موظف است اگر انحرافی ببیند متذکر شود و بدیهی است که اگر مستقل نباشد، چنین تذکری را هم نمی تواند مطرح کند.

وی با اشاره به سؤالات مطرح شده از سوی حضار درباره ی مشکلات جاری در کشور گفت: دیدارها و صحبت هایتان را منحصر به اینجا نکنید. موضوعات را به همه ی آقایان در قم و دیگر شهرها منتقل کنید چراکه کسی به دلسوزی شما شک ندارد. شما که برای دفاع از کشور و دین و نظام، جانتان را کف دست گذاشته و هر کدام تان با هزاران مشکل مواجه شده اید تا این چارچوب بماند، دوستی تان ثابت شده است و کسی نمی تواند شما را به اتهامات واهی متهم کند. وقتی شما موضوع رفع حصر را مطرح می کنید که باید هم این کار به صورت علنی انجام شود و با بغض از این موضوع سخن به میان می آورید که حصر به زخمی بزرگ برای همه مردم بدل شده، آقایان باید این پیام را دریافت کنند که رفع حصر در این روزها، بزرگترین نتیجه اش وفاق و همدلی همگانی خواهد بود. من صریحاً عرض می کنم که هیچ عملی به اندازه ی رفع حصر در این روزهای پر تلاطم منطقه، اتحاد و همدلی را بین مردم با حکومت شان تقویت نخواهد کرد.

آیت الله بیات زنجانی در پایان سخنان خود با تأکید بر این که «تذکرات مختلف به حکومت آن هم از سوی جانبازان و زجرکشیدگان انقلاب و جنگ قطعاً از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است»، گفت: ما اهل بیت(ع) را داریم و همه ی آنچه آن بزرگان فرموده اند، چراغ راه برای ماست و باید روش کار را با آن حضرات منطبق کرد. مطمئن باشید که اگر چنین شد، خدای عالم نیز کمک خواهد کرد.

در پایان این دیدار، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت الله بیات زنجانی برگزار شد.

5793983983897

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. از ایت الله سوال شود نظرشان در مورد اشوب سال 88 و مقصران ان را جهت تنویر افکار بیان فرموده و تحلیل خود در مورد اهانت به مقدسات در اشوب و جانبداری 3 بزرگوار به زعم ایت الله را چگونه توجیه میکنند ؟

  2. آقا سیلاب خان، می‌شه لطفاً بگی این “اهانت به مقدسات” اولاً از نظر شما یعنی چی و بعد در اعتراضات سال 88 دقیقاً کی و کجا اتفاق افتاد و استنادات شما احیاناً به نشریاتی امثال کیهانه یا … ! لطفاً کلی‌گویی نشه و جواب دقیق باشه تا بشه در موردش حرفی زد.

    1. تا ابدالابدين! چون درآمدهائي دارد که هيچ تجارتي حتي نفت و اسلحه و پورنوگرافي هم ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا