خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله افخمی به فرخ‌نژاد، پرستویی و جیرانی در دفاع از فراستی

بهروز افخمی در برنامه «هفت» ششم اسفند، با ادبیاتی تند به حواشی حضور مسعود فراستی در کمیسیون فرهنگی مجلس و نامه اعتراضی حمید فرخ‌نژاد پرداخت. او در این برنامه، به پرویز پرستویی و فریدون جیرانی هم تاخت.

به گزارش خبرآنلاین، حواشی برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی همچنان ادامه دارد و در برنامه شامگاه جمعه 6 اسفند، حمله مجری این برنامه به برخی از اهالی سینما به اوج خود رسید.

در ابتدای برنامه «هفت» که شامگاه جمعه ششم اسفند پخش شد، بهروز افخمی در واکنش به نامه حمید فرخ‌نژاد به مسعود فراستی گفت: «در نامه‌ای که اخیرا حمید فرخ‌نژاد در فضای مجازی منتشر کرده بود، مسعود فراستی به آدم فروشی متهم شد. همچنین به او این اتهام را زده بود که دنبال پول است و می‌خواهد سکه بگیرد. قصد ندارم به جزییات نامه همراه با لحن تحقیرآمیز و بی ادبانه حمید فرخ‌نژاد به مسعود فراستی بپردازم، چون فکر می‌کنم پرداختن به کلیت این یادداشت در مقابل مخاطب میلیونی تلویزیون برای خود ایشان بد و سبب کاهش مقبولیتش بین علاقه‌مندان به سینما می‌شود.»

افخمی ادامه داد: «لحن جاهلی نامه ایشان الان مدنظر ما نیست چون پوست ما کلفت‌تر از این حرف‌هاست، مسعود فراستی هم پوستش از من هم کلفت‌تر! ولی در بخشی از این نامه به نکته جالبی اشاره شده بود که گویی سینمای ایران یک جور قبیله است و باید در برابر دیگران هوای خود را داشته باشد.»

او همچنین گفت: «این کسان دیگر می‌توانند کمیسیون فرهنگی مجلس باشند که غیرخودی به حساب می‌آیند و ما نباید مسائل داخل سینما را به بیرون از جمله این افراد بکشانیم. من این پیش‌فرض برایم جالب است. سینمای ایران از نظر ایشان چیست؟ این قبیله کجاست؟ آیا مسئولین و مدیران سینمایی جزو این قبیله هستند و اعضای مجلس نیستند و یا آنها هم جز این قبلیه به حساب نمی‌آیند؟ و آیا ناخواسته با طرح مسئله، نگاه‌ها از انتقادات تند و تیز به داوری‌های پر از اشتباه جشنواره برداشته شده است؟»

افخمی افزود: «من خطاب به آقای فرخ نژاد می‌گویم اگر هم مافیایی وجود داشته باشد، شما نه جزو افسران آنهایید نه سربازان آن. پس این طور رفتار نکنید که هرکس به کمیسیون فرهنگی دعوت شد، دارد شما را می‌فروشد یا به شما خیانت می‌کند. شما خود در «گشت ارشاد 1» چوب همین رفتارها را خوردید. آقای فراستی کسی بود که در برابر توقیف فیلم «گشت ارشاد 1» واکنش نشان داد و از فیلم دفاع کرد.»

او در حالی که نمی‌دانست احمدرضا معتمدی (کارگردان سینما) در جلسه کمیسیون فرهنگی شرکت نکرده است، به اشتباه گفت: «کیمسیون فرهنگی وظیفه‌اش است که تولیدات سینمای ایران و جشنواره فجر را دنبال و رصد کند. فکر می‌کنم پیش از اینکه جلسه‌ای با مسعود فراستی و احمدرضا معتمدی داشته باشند و پیش از اینکه فریدون جیرانی به بهانه سرماخوردگی در این جلسه شرکت نکند، کیمیسیون فرهنگی اطلاعات لازم درباره جشنواره را داشته است. چون آنان برخلاف آقای ایوبی که شب‌ها زود می‌خوابند و صبح‌ها هم یادشان می‌رود بگویند فیلم برنامه‌ای را که برایشان ضبط کردند، پخش کنند، جشنواره و برنامه «هفت» را تعقیب می‌کردند و مسعود فراستی در این کمیسیون چیزی جز آنکه همان حرف‌ها را در برنامه «هفت» و در مقابل میلیون‌ها مخاطب زده بود، نگفته است.»

مجری «هفت» همچنان با مخاطب قرار‌ دادن حمید فرخ‌نژاد ادامه داد: «بنابراین اینکه شما به عنوان تهیه‌کننده، تهیه‌کننده‌ای که تجربه و دل و جرات تهیه‌کنندگی هم ندارد از اینکه کمیسیون فرهنگی به خاطر حرف‌های مسعود فراستی درخواست کند تا فیلم را بازبینی کنند یا جلوی نمایش‌ آن گرفته شود، وحشت کرده‌اید که البته به خاطر تصورات خود شماست. تهیه‌کننده باید جرات ریسک کردن داشته باشد و البته توان مذاکره با هر کسی را که می‌خواهد فیلم را ببیند نیز داشته باشد.»

افخمی تاکید کرد: «چون وحشت کردی، باعث شد تا چنین عکس‌العملی نشان دهی که هم باعث کم شدن محبوبیت‌ تو می‌شود و هم باعث می‌شود جنجالی که هفته گذشته شاهدش بودیم از طرف پاپاراتزی‌ها و کسانی که به آنها سفارش داده بودند بر علیه «هفت» بنویسند راه بیفتد و این بحث مسخره خبرچینی و آدم فروشی را به وجود بیاورند. هر کس با عقل متوسط هم می‌فهمد که این حرف‌ها خنده دار است و هر کس دیگر هم به جای فراستی به کمیسیون فرهنگی دعوت شود می‌داند که باید این حرف‌ها را بزند و نباید اینقدر وحشت‌زده باشد که مثلا مثل فریدون جیرانی قایم شود و بگوید سرما خوردم. »

مجری برنامه «هفت» در پایان صحبت‌هایش در این‌باره گفت: «من فکر می کنم شما بازیگر بسیار خوبی هستید و جایی را در سینمای ایران پر کرده‌اید که با نبود شما نمی‌توان کسی را جایگزین کرد. قدر این نقش را باید دانست. ما به تو بیشتر از آقای پرستویی نیاز داریم. شما مثل آقای پرستویی نیستید که با مخالفان ما همراه شده و از هر فرصتی استفاده می‌کند تا تلافی نقد برنامه سال گذشته را دربیاورد که به سادگی گفتم سیمرغ حق ایشان نبود، حق پیمان معادی بود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. در پوست کلفتی وبی شرمی وبی حیایی تو یکی کسی تردیدی ندارد همه که مانند تو ارزوی زندگی در ینگه دنیارا از زبان پسرت نداشته اند…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا