خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فرزندان شهدا و ایثارگران جای کسی را در دانشگاه‌ نگرفته‌اند»

مراسم تجلیل از نفرات برتر فرزندان شهدا و ایثارگران در آزمون سراسری سال ۹۷ با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش و آموزش کشور و سایر مسئولان ذی‌ربط برگزار و از ۱۶ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر که بدون استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر در گروه‌های آزمایشی حائز رتبه‌های برتر کشوری زیر ۱۰۰ شدند، تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام شهیدی گفت:علم بدون خودسازی در آینده مشکلاتی به بار خواهد آورد بنابراین نخبگان شاهد و ایثار برای اینکه به موفقیت‌های کامل‌تری دست پیدا کنند با دو بال تعلیم و تزکیه حرکت کنند.

وی همچنین اظهار کرد: بی‌انصافی است اگر عده‌ای بگویند فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های جای آنها را گرفته‌اند. زیرا همانطوریکه برای همه ثابت شده است،فرزندان شاهد و ایثار با توانایی‌های علمی خودشان بارها رتبه‌های بالایی را در آزمون‌های مختلف دانشگاه‌های به دست آورده‌اند.

شهیدی ادامه داد:بنیاد شهید در راستای ارتباط قوی‌تر با نخبگان شاهد و ایثارگر از طریق باشگاه دانش‌پژوهان با آنها در ارتباط است و به مسائل و مشکلات آنها از این طریق پاسخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت:در سال جاری ۴۶ هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در ۱۳۴۷ مدرسه و همچنین ۱۵۸ هزار دانشجو دانشگاه‌ها و ۲۴۰۵ طلبه در مدارس و حوزه‌های علیمه مشغول تحصیل هستند.

به گفته وی در سال ۱۳۹۷ بیش از ۶۰ هزار ایثارگر در آزمون سراسری شرکت داشتند که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد که بدون استفاده از سهمیه  و حمایت خاصی رتبه‌های بالایی کسب کردند.از سوی دیگر  ۶٠ درصد دانش‌آموزان و ٢٠ درصد دانشجویان جزو نخبگان محسوب می‌شوند. و  در حال حاضر ۲۱۹۴ نفر از ایثارگران عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند.طیر سه سال اخیر ۵٨ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر رتبه‌های تک و دو رقمی کنکور را به دست آورده‌اند که آمار سال ٩٧ نسبت به سال قبل از آن ۵٠ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کاویانی‌راد در ادامه اظهارکرد:در راستای ارتقای کمی و کیفی سطح علمی دانش آموزان ایثارگر چند برنامه مد نظر داریم که از جمله آنها می‌توان به برگزاری جشنواره ملی جایزه ایثار و ارتباط با دستگاه‌های ذیربط  اشاره کرد. از جمله دغدغه‌های ما در این زمینه نیز می‌توانیم به ارتقای سطح علمی و اخلاقی،مهارت‌های اجتماعی وزمینه‌سازی برای حضور فعال نسل ایثارگر در عرصه اشتغال اشاره کنیم.

دراین مراسم،خدایی رئیس سازمان سنجش نیز گزارشی را از شرکت فرزندان شاهد و ایثارگر و رزمندگان در آزمون‌های سراسری ارائه کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا