خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیرعامل ایسنا و سردرگمی ١٧٠ میلیون پول بی زبان

مدتی است که در ایسنا مبلغ ١٧٠ میلیون تومان پول بیت المال مفقود شده و از سویی دیگر از مسوول پشتیبانی که توسط علی متقیان – مدیرعامل – منصوب شده نیز خبری نیست. بدنه­ ی ایسنا از این اتفاق بی ­اطلاع است.

به گزارش انصاف نیوز، ایسنا در حالی این روزها سال 95 را به پایان می­ رساند که موضوع پرداخت شدن یا پرداخت نشدن حقوق  و پاداش آخر سال خبرنگاران برای بدنه ی این خبرگزاری به استرس بدل شده است.

یادداشتی با امضای محفوظ در این باره در پی می­ آید:

«به راستی چرا در جایی مثل ایسنا که بدنه­ی آن به سلامت مالی و خبری شهره هستند چنین اتفاقی افتاده است؟ چه کسانی اجازه­ ی این گونه حرکت­ ها را در ایسنا داده­ اند. علت سکوت مدیرعامل ایسنا چیست، آیا حداقل خواسته ­ی رییس جهاد دانشگاهی وهیات مدیره­ ی ایسنا از متقیان، استعفا و بازگرداندن پول ­ها نباید باشد؟

در دیدگاه ­ها و سخنان مقام معظم رهبری که جهاد دانشگاهی به فراخور از جملات ایشان برای ارتقای سطح کیفی و کمی نهاد بهره می­ برد، ضرورت برخورد با  موضوع فسادمالی از اهمیت زیادی برخوردار است و مبارزه با این پدیده می ­تواند یکی از مصادیق بارز اقامه ­ی قسط باشد که در قرآن کریم به عنوان یکی از اهداف بعثت انبیا ذکر شده است.

ولی این اغماض در این باره از سوی رییس جهاد دانشگاهی چه توجیهی می­ تواند داشته باشد؟

فساد مالی عارضه­ ای چند بعدی است که تبعیات منفی آن به لحاظ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار سنگین و بعضاً غیر قابل جبران است. از این رو، مقابله با آن می­ تواند نقش به سزایی در تخصیص مطلوب منابع، افزایش سطح کیفی کار خبرگزاری و رفاه عمومی خبرنگاران داشته باشد و اعتماد مردم به ایسنا را افزایش دهد.

ولی اگر به هرروی این مهم محقق نشود افکار عمومی چگونه می ­تواند دیگر به این رسانه ­ی فراگیر اعتماد کند، جایی که خود در برابر مبلغ صد و هفتاد میلون تومان سکوت کرده است.

تاسف بار این که در سالروز تاسیس ایسنا نیز رییس جهاد دانشگاهی و جناب مدیرعامل تنها به قدم زدن در طبقات ایسنا بسنده کرده و هدیه ­ی روز تاسیس ایسنا را که همه ساله مبلغ ناچیزی به آنان پرداخت می­ شد دریغ کردند.

علی متقیان که اکنون باید روزهای بازنشستگی خود را در منزل بگذراند و در حالی که دانشجوی بورسیه­ ی دکترای ناتمام دانشگاه تهران است، تخصص و تجربه ­ای در حوزه ­ی رسانه ندارد و دکتر طیبی  برای راضی نگه داشتن دولت و نپذیرفتن گزینه از سوی دولت  برای مدیریت این خبرگزاری، علی متقیان را به مدیر عاملی ایسنا منصوب کرد.

دولت  تدبیر و امید نیز از این تدبیر طیبی جاخورد ولی مانند بسیاری از تغییر و تحولات در کشور فقط امیدوار بود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعا از اینکه شما یک ایسنایی هستی متاسفم چرا ابروری مجموعه ای که داره با جون کندن کار میکنه و تنها براش ابروش مونده رو میخوای از بین ببری چی عاید شما میشه اخه ازاینکه چند سال کنار شما کار کردم متاسفم آقای شفیعیان این یک مسئله درون سازمانی

    1. شاید شما خبر نداری برادر یا خواهر عزیز! مدیران ایسنا نامه نوشتند به ریاست جهاددانشگاهی که ببینند این جریان چیه! کاش مشکل 170 میلیون تومان باشه که بیشتر از این حرفهاست! بعد شما که میگی این یک موضوع درون سازمانیه! خوب «اختلاس بانک صادرات» هم یک موضوع درون سازمانیه! مشکلات بخور بخور بقیه سازمانها هم درون سازمانیه! اما چطور اونها میتونه رسانه ای بشه! اما رسانه ای که 17 ساله داره کار میکنه و اخبار همه رو منتشر میکنه اگر کسی در مورد مشکل خودش بگه میشه درون سازمانی و شما تاسف میخوری؟! شما می دونید بچه های ایسنا شب عیدی چقدر میتونستن با این پول و پولهای رفته دیگه چطور سر سفره هفت سین باشن که حالا تاسف میخورین؟

  2. سلام
    بنده معتقدم ایسنا در دو دوره حرفه ای اداره شده است. یک بار زمان دکتر فاتح که عاشقانه ایسنا را مدیریت کرد و یک بار زمان ساسان والی زاده که با این که از جانب دولت احمدی نژاد آمده بود اما حرفه ای و صادقانه ایسنا را اداره کرد و همه خبرنگاران راضی بودند. بقیه مدیران عامل ایسنا هیچ کدام به معنای واقعی رسانه ای نبوده اند.الان متاسفم ایسنا به چنین روزی رسیده است.

  3. ممنون بابت این خبرتون. من به عنوان یک خبرنگار ایسنایی از این شفاف سازی ها استقبال می‌کنم امیدوارم آقایان پاسخ‌گو باشند و آرزو می‌کنم که ایسنا یک مدیر ایسنایی از جنس خود خبرنگاران زحمت‌کش این مجموعه داشته باشه. امیدوارم این خبرگزاری همیشه حرف دل مردم رو بزنه نه حرف دل آقایان را…

  4. انصاف عزيز ! حساسيت شما در قبال بيت المال و حق الناس، فارغ از ميزان آن قابل ستايش است ولى بزرگوار ! علنى و عمومى كردن اين قضيه شايد مخالف اهداف اوليه شما باشه، نهادى مظلوم تر از رسانه ها و ستمش كش تر از خبرنگاران در اين مملكت وجود نداره نبايد با دست خودتون اين ديوار نازك و كوتاه را در معرض تخريب قرار بديد. صدو هفتاد مليون تومان پول زيادى نيست در زمان محموت ميلياردها دلار جابجا ميشد آقايون نه تنها ككشون نمى گزيد بلكه توقع داشتند رسانه ها كش ندن به موضوع ! الان هم بى تدبيرى رئيس ايسنا و جهاد دانشگاهى بيش از هر علت ديگرى خودنمائى ميكنه آقايون بايد در اسرع وقت حقوق و مزاياى قشر مظلوم و بى پناه خبرنگار رو در وهله اول بپردازند و بلافاصله هم با خاطى برخورد كنند شما هم سعى كنيد مرهمى بر دل مجروحشان باشيد نه …
    با احترام

  5. مصایب ایسنا و داستان اوج و افول غم انگیز این خبرگزاری حدیث 70 من کاغذه. اینکه خبرگزاری ای که روزگاری نه چندان دور رسانه پیشتاز کشور بود امروز به روزی افتاده که فقط اسمی از گذشته برایش باقی مونده بخشهای خبری اش نقش روابط عمومی دستگاه های دولتی رو بازی میکنند و محافظه کاری و مصلحت اندیشی و زد و بند از سراپا خبرهاش دیده می شود. استقلال خبری ایش رو هم در جلسات خصوصی و تمناهای مدیرعاملش از مدیران خرد و کلان که هر هفته راهی ایسنا میشن وبلااسثنا با عکس دو نفره با مدیرعامل خندان بدرقه می شن میبینید. کدوم رسانه در دنیا اینطور علنی جلوی مدیران دولتی و غیردولتی کرنش و تعظیم میکنه ایسنا یک سرمایه ملی و عمومیه که از بودجه عمومی کشور اداره میشه و شرایط بغرنج این چندساله ایسنا که آنچه نوشتید فقط نوک قله ای از یک کوه بزرگه چیزی نیست که مساله شخصیو درون سازمانی بعضی حضرات غیر پاسخگو یباشه. رسانه ها در کشورهای توسعه یافته به کمترین تخلف مدیران و کارکنان رسیدگی می کنن تا اعتماد مردم هیچ خدشه نبینه و اینجا …

  6. وقتی دولت تدبیر و امید بر سر کار آمد با توجه به حجم ویرانیهای و انبوه نابسامانیهای برجای مانده از دولت قبل کمتر کسی از جهادگران انتظار داشت که دولت اقای روحانی رسیدگی به مطالبات جهادگران دانشگاهی را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهد ولی میتوان گفت عموم جهادگران انتظار داشتند پس از سه از انتخاب اقای دکتر طیبی برای ریاست این نهاد و پس از سه سال بر سر کار بودن دولت تدبیر و امید، این دولت توجهی به جهاد دانشگاهی و مطالبات جهادگران داشته باشد. متاسفانه در جلسه هیات امنای این نهاد که برای انتخاب رئیس جهاد دانشگاهی تشکیل گردید بدون هیچگونه ارائه گزارش کار و بررسی کارنامه و اقدامات دکتر طیبی ، ایشان مجددا به ریاست این نهاد انتخاب شدند. اقای دکتر نوبخت در جلسه هیات امنا گفتند که نظر دولت به ابقای ریاست دکتر طیبی است و بلافاصله رای گیری کردند و هیچگونه بحث و بررسی در خصوص کارنامه و عملکرد ایشان و کاندیداهای دیگر که از نظر جهادگران برای اداره این نهاد صلاحیتهای بیشتری داشتند مطرح نشد. موضوعی که در انصاق نیور مطرح شده است متاسفانه یکی از میوه های مدیریت ضعیف و ناکارامد رئیس جهاد است و حلقه کوچکی از مدیران و مشاوران پیرامون وی است.

  7. در دفتر مرکزی ج… که قلب این نهاد محسوب می شود، یکd از کارکنان امور مالی به مدت جند ماه اختلاس می کرد و هیچ یک از مدیران کوچک و بزرک امور مالی این نهاد متوجه نشدند. عاقبت این اختلاس توسط بانک و بطور تصادفی کشف شد. متاسفانه به هیچ یک از افرادی که قصور و عدم نظارت آنها منجر به این اختلاس شد، حتی یک تذکر هم داده نشد؛ دلیلش هم این است که اقای دکتر ط… مدیر مالی این نهاد را که از یارانش محسوب می شود از واحد علم و صنعت به دفتر مرکزی آورد و پستی را به وی داد که استحقاق آن را نداشت و بی محابا حمایت هم می کند. اگر هیات امنای ج… در عمل تشریفاتی نبود و نطارت قانونی خود را انجام می داد، مسائلی از این نوع و مسائلی دیگر که در اینجا قابل ذکر نیست رخ نمیداد.

  8. در تکمیل مطالبی که نوشتید اولا زیاد نگران این 170 میلیون ناقابل که صد البته رقم چندان مهمی نیست نباشید چون همین اواخر رقمهای خیلی درشت تری هم در ایسنا گم شده و اب از آب تکون نخورده. معاون پشتیبانی محترمی که میگن این مبلغ کم رو گم کردن حدود یک ساله که به این سمت منصوب شده بودن و معاون پشتیبانی قبلی هم پارسال همین موقعها با چنین اتهامی از کار برکنار شد اون موقع هم تا مدتی داستان این سوء استفاده مالی مطرح بود ولی از اونجا که خوشبختانه هیچ سیستم نظارتی در جهاد و ایسنا وجود نداره و همه امور برادرانه و با صلح و صفا بین مدیران جهادگر حل و فصل می شه اون مورد هم خیلی زود ماسمالی شد بدون این که بدنه ایسنا بفهمه چی بود و شد. خانم معاون هم بعد از مدتی بدون هیچ پست و سازمانی به ایسنا برگشته تا لابد از تجارب ارزشمندش استفاده بشه بدون این که لازم باشه مدیرعامل یا معاون کوچکترین توضیحی به اعضای ساده ایسنا بدن. با توجه به این که معاون پشتیبانی 170 میلیونی برادر معاون پشتیبانی جهاد هم هستند انشاء الله این مشکل کوچیک هم با یک گپ و گفت دوستانه حل میشه و روسیاهی به من و شما می مونه که به قول دوستی که کامنت اول رو گذاشته در مسائل درون سازمانی «ایسنایی که 17 ساله داره با وجود هم مشکالتش عشق می ورزه» دخالت کردیم. راست می گن داداش مساله شخصیه «چی عاید شما میشه» بذار عشق بورزن

    1. لطفا اصلاح شود. معاون پشتیبانی ایسنا برادر معاون پشتیبانی جهاد نیست بلکه برادر معاون هماهنگی جهاد است.

    2. گاهی درج یک اشتباه کوچک در یک مطلب میتواند کل آن مطلب را تحت تاثیر قرار داده و حتی بی اعتبار کند لذا باید آن اشتباه را اصلاح کرد. معاون پشتیبانی ۱۷۰ میلیونی ایسنا ، برادر معاون پشتیبانی جهاد نیست بلکه برادر معاون هماهنگی جهاد است. معاون پشتیبانی جهاد آقای دکتر بادکو هستند. یک جستجوی ساده هم این موضوع را ثابت می کند. لطفا این دیدگاه را درج کنید.

  9. جهاد دانشگاهی افتخار می کنه که فقط 20 درصد بودجه اش از دولته و بقیه از قراردادهایی که با شرکتها و سازمانهای مختلف دولتی می بنده و طبیعیه که رسانه ای مثل ایسنا بهترین اهرم برای بده بستان با دستگاه هاست. هفته ای نیست که وزیر یا مدیر دولت به خبرگزاری نیاد و اعتبار و استقلال حرفه ای این رسانه وجه المعامله مدیران جهادی قرار نگیره. با توجه به ماهیت جهاد دانشگاهی که یک نهاد غیردولتی و غیر خصوصیه! گریزگاه های قانونی زیادی برای پایمال کردن حقوق کارکنان وجود داره.ایسنای امروز صدالبته اگر آبرویی هم داره به خاطر بدنه ایه که سالهاست صورتشون رو با سیلی سرخ نگه داشتن تا جایی که تونستن تحمل کردن و آخر سر برای مجالی برای نوشتن سر از روزنامه ها و سایتها در اوردن. بعضی از مدیرهای ایسنا هم خوب از اوضاح هردمبیل این چندساله استفاده کردن و هر ترکتازی بخوان می کنن چون میدونن این که چی سر اعتبار ایسنا یا بدنه ایسنا بیاد برای مدیرعامل انتصابی و روسای جهاد دوزار اهمیت نداره و فقط دنبال منافع خودشونن

    1. اطلاعات دوستمان خیلی قدیمی است!. بودجه دولتی در زمان ریاست دکتر منتظری در حدود 20 درصد کل بودجه جهاد بود ولی پس از اینکه آقای احمدی نژاد در انتصاب روسای جهاد دخالت کرد برای حمایت از مدیران تحمیل شده به جهاد اعتبارات دولتی جهاد را خیلی زیادتر کرد و این نسبت دیگر وجود ندارد ولی متاسفانه مدیران ارشد جهاد در مصاحبه ها و سخنرانی ها و حتی در بازدیدهایی که مقامات دولتی از جهاد دارند، واقعیت را نمی گویند. در دو سال اخیر بودجه دولتی مصوب جهاد در مجلس و با احتساب کمکهای استانی و کمکهایی که از دستگاههای دولتی می گیرد از 40 درصد کل بودجه هم بیشتر شده است.

  10. سلام تبریک میگم به دکتر طیبی با این انتخاب بجا و عالی جناب چار لنگ که در واقع دیگه هیچ کسی در جهاد جرات حرف زدن ندارد!

  11. … قبلا مسئولیت یکی از واحدهای استانی جهاد دانشگاهی در خراسان بود و به دلایلی موجه برکنار و حتی صلاح دیده شد که در استان نماند و به همین دلیل به مرکز منتقل شد. البته کاری هم نبود که وی بدهند و مدتی علاف بود. چون برادر وی به معاونت … رسید لذا ریاست محترم … با نظر لطف اداره ای به نام رفاه در تشکیلات برای ایشان زیر نظر معاونت پشتیبانی ایجاد کرد. ولی ایشان به علت اینکه اداره مذکور زیر نظر رئیس قرار نداشت از قبول این سمت خودداری کرد! آخرالامر با سفارش رئیس محترم و توصیه برادر گرامی که معاون بود، ایشان را به ایسنا بردند و سمت معاونت پشتیبانی دادند. میتوان گفت که به ایسنا تحمیل شد و انتخاب آقای متقیان نبود، اگر چه از مسئولیت مدیرعامل در قبال وی نمی کاهد

  12. تخلفات اداری و مالی زیادی در ایسنا در طی سالهای گذشته رخ داده که متاسفانه با سیستم ببخش و فراموش کن مدیران جهاد ابتر مانده است. ایسنای بی گناه نیز قربانی خورده تعارفات و بی کفایتی مدیران جهاد سده است

  13. با سلام خدمت جهادگران پر تلاش جالبه که در طی سالهای اخیر یعنی از 8 یا 9 سال پیش تا به امروز تخلفات اداری و مالی زیادی در ایسنا گذشته که متاسفانه با سیستم ببخش و فراموش کن مدیران جهاد همه چیز خوب پیش می رود.ایسنای بی گناه نیز قربانی خورده تعارفات و بی کفایتی مدیران جهاد و مدیر عامل ایسنا آقای ع م سده است. انشاالله در سال جدید حداقل آقای دکتر طیبی رییس جهاد مشکل ایسنا را حل کند.
    انشاالله امیدواریم………….

  14. ممنون بابت این گزارش. از شما درخواست دارم یک بار گزارش های تصویری آرشیوی ایسنا را بببینید و دقت کنید که جناب متقیان مدیرعامل انتصاب شده برای این مجموعه چطور چاپلوسانه در کنار مهمان ها مینشیند و دنبال ایجاد روابط شخصی برای خود است. این شخص نه چیزی از روزنامه نگاری میداند و نه چیزی از خبرنگاری. الحق که شخصی بیسواد است. خبرگزاری که خبرنگارانش از کمترین حقوق برخوردارند به این بهانه که جهادی باید کار کنند مدیر عامل اش خود را تافته جدا بافته از بقیه میداند و برای خود ریخت و پاش میکند در صورتی که مدیرعامل های اولیه ایسنا همه به معنی واقعی ساده زیست بودن حتی آقای رحیمیان که او را بیشتر منعطف جناح خاصی نیدانستند این همه بی حرمتی به خبرنگاران ایسنا نکرد و ساده زیست بود . به امید روزی که این مدیرعامل فعلی ایسنا به جایی که لیاقتش را دارد برود و یک شخص واقعا ساده زیست و جهادگر از جنس خبرنگاران زحمتکش این مجموعه مدیرعامل شود. خواهش میکنم در این موارد گزارشی بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا