خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی دولت احمدی نژاد

در پی نامه‌ی «اصغر نعیمی» کارگردان سینما، وزیر ارشاد در نامه به رییس سازمان سینمایی، دستور داد که ظرف مدت 2 ماه پرونده فیلم‌های توقیفی دولت احمدی نژاد بسته شود.

به گزارش انصاف نیوز، متن نامه سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی به نقل از روابی عمومی این وزارتخانه در پی می‌آید:

جناب آقای حیدریان. با سلام. گاهی حضوری اطلاع داده می شود یا در نشریات، روزنامه ها و فضای مجازی می خوانم که نسبت به بلاتکلیف ماندن برخی فیلم های توقیفی از دولت قبل تاکنون انتقادها و گلایه هایی وجود دارد.

شما به خوبی واقف هستید که توقیف هر فیلم یا هر اثر هنری و فرهنگی هم حبس و اتلاف منابع و سرمایه های مادی و هم بی ثمر شدن رنج و کوشش شماری از انسان های هنرمند و فرهیخته است و مهم‌تر، محتمل است که توام با تضییع حق الناس و حقوق فرهنگی تهیه کنندگان و سرمایه گذاران باشد.

سلب چنین حقی باید با رعایت تام و تمام حقوق شهروندی و قانونی و مستندات موجه و غیر سلیقه‌ای افراد و نیز امکان دفاع فرد از حق فرهنگی خود صورت گیرد.

با توجه به اهتمام شایسته جنابعالی در تشکیل کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی دستور فرمایید با رعایت حق الناس و قوانین و ضوابط مربوط، هر چه سریعتر و به فوریت و جدیت به این موضوع رسیدگی و گزارش آن برای بنده ارسال شود و ظرف مدت دو ماه پرونده فیلم‌های توقیفی بسته شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا