خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تروریست‌ها و مردمسالاری ایران

«ابوالفضل بابادی شوراب» در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی حملات تروریستی تهران نوشت:

متاسفانه همانگونه که در خبرها شنیده‌اید، تروریست‌هایی که جز ویرانی و ناامنی برای جهان امروز چیزی به ارمغان نیاورده‌اند و هرجا که رفته‌اند، دمکراسی و قانون آن سرزمین را به چالش و نابودی کشانده‌اند برای ایجاد ترس و ناامنی در ایران عزیز اسلامی، دو حرکت تروریستی یکی در مجلس شورای اسلامی و دیگری در حرم مطهر امام خمینی را در روز چهارشنبه گذشته انجام دادند، به تصور آنکه بتوانند مردم و جامعه ایرانی را بترسانند اما زهی خیال باطل که ایرانیان میهن پرست که وطن برایشان از مادر عزیزتر است، نه اینکه وحشتی به دل راه نمی‌دهند، بلکه از درخت تنومند مردمسالاری و جمهوری اسلامی محکم و با اقتدار حمایت می‌کنند.

تروریست‌ها به چه علت ساختمان پارلمان و حرم مطهر امام خمینی را برای کار تروریستی خود انتخاب کردند؟ این مکان‌ها دارای چه ویژگی‌هایی مشخصی بوده‌اند، که تروریست‌های افراطی تکفیری به انجام عملیات تروریستی در آنها اقدام کرده‌اند؟

ابوالفضل بابادی شوراببرای همین منظور به بررسی این دو محل می‌پردازیم:

یک – مجلس شورای اسلامی:

در ایران نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آرای مردم در یک پروسه کاملاً دمکراتیک (که اکثر کشورهای خاورمیانه از آن بی بهره‌اند) انتخاب می‌شوند و منتخبان در این مجلس به بررسی و تصویب، قوانین و سیاست‌های فعلی و آتی جمهوری اسلامی می‌پردازند.

این نهاد به‌عنوان حافظ و نگهبان اصلی جمهوریت و عصاره مردمسالاری در ایران شناخته می‌شود و به همین سبب تروریست‌های ایران اسلامی ستیز، هدفشان از این حرکت ناپسند بر علیه مجلس شورای اسلامی، تحقیر و بی‌ارزش خطاب کردن دموکراسی در ایران بوده و احتمالاً به همین دلیل این مکان را برای حرکت ضد امنیت ملی‌شان انتخاب کردند.

دو – حرم مطهر امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران:

اندیشه‌های امام همواره مبتنی بر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده، به‌طور مثال در اول انقلاب هنگامی که زمزمه‌ای در منطقه برای تغییر نام خلیج فارس به وجود آمد، ایشان قدرتمندانه از تاریخ و هویت ایرانی و استقلال آن دفاع کرد.

امام حتی برای انتخاب نوع حکومت هم مناسب می‌دید مردم با رأی رفراندوم، تعیین کننده آن باشند و باوجود اینکه اگر امام خمینی هر تصمیمی می‌گرفت، مردم بدون سوال و همراه با عشق گوش به فرمانش بودند، اما امام مسیر جمهوری مقدس اسلامی ایران را از صندوق‌های رأی تعریف کرد و معتقد بود مردم تا چیزی را به‌وسیله‌ی رأی و مردمسالاری نخواهند، قابل پذیرش نیست.

علاوه بر رهبری خردمندانه‌ی ایشان در پیروزی و به ثمرنشستن انقلاب و ویژگی‌های مثبت بسیار دیگر وی، از امام خمینی می‌توان به‌عنوان پدر مردمسالاری در ایران یاد کرد.

ایشان با پشتیبانی ملت ایران بر قرن‌ها حکومت‌های ظالمانه‌ی سلطنتی، که قیم مابانه مسیر دشمنی با مردم ایران را در پیش گرفته بودند، مهر خاموشی زد و برگ تازه‌ای از تاریخ که با آزادی، مردمسالاری و برابری طبقاتی همراه بود، برای ایران عزیزمان رقم زدند.

ضمناً در ایران اسلامی ما، انتخابات‌های بسیاری برگزار شده و رأی و تصمیم مردم نقش بسیار مهمی در معادلات سیاسی کشور دارد، ایران امروز مردمسالارترین کشور در خاورمیانه محسوب می‌شود.

از این زاویه متوجه می‌شویم هدف تروریست‌ها تنها ترساندن مردم و یا قدرت نمایی نبوده، بلکه آنها با ذات قانون و نهادهای مردمسالاری ایران اسلامی مشکل داشته و آن را نشانه گرفتند و از دمکراسی ایران که نتیجه‌اش اقتدار و ثبات این کشور در خاورمیانه بوده و می‌تواند سرمشقی برای مردم ستمدیده‌ی تحت ستم حکام زورگو تروریست مآب باشد، بیمناک هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام،

    اگر بعضی حرف ها اشتباه است می توانید درستش را جواب دهبد اگر هم درست است چرا منتشر نمی کنید؟ یاد داشت پیشین من را سانسور کردید و می گویید انصاف نیوز!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا