خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناطق نوری اشتباه خاتمی را تکرار نکند

«احسان حدیدی» عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی به بهانه‌ی شنیده‌ها درباره‌ی عدم تمایل ناطق نوری به حضور در مجمع تشخیص نوشت:

بعد از استعفای ناطق نوری از ریاست بازرسی دفتر رهبری و مهاجرت او به شهرستان نور، حالا در خبرها آمده که حتی تمایلی به حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد و می‌خواهد به طور کامل برای فعالیت سیاسی در جبهه‌ی اعتدال مشغول شود.

البته که فعالیت حزبی مورد تقدیر است و عدم به‌کارگیری از جایگاه و منصب حکومتی تشویق دو چندانی دارد اما باید همه‌ی جوانب را سنجید و آنچه مورد خطر است کاهش ارتباط با رهبری است و این تکرار اشتباه آقایان خاتمی و کروبی در سال 84 است.

خاتمی به دلیل سفرهای خارجی و فعالیت در پروژه‌ی گفتگوی تمدنها از حضور در مجمع استقبال نکرد و کروبی هم به دلیل اتفاقات انتخابات آن سال، از حضور در آن نهاد انصراف داد و آنچه اتفاق افتاد کاهش روزافزون ارتباط جبهه‌ی اصلاحات با رهبری است که اوج این اتفاق در حوادث 88 بروز داده شد.

به هر حال جایگاه وبژه رهبری نیازمند دریافت و شنیدن نظرات مختلف سیاسیون است که نباید این فرصت مهم را به‌راحتی از دست داد که موجب سوء استفاده بدخواهان و فرصت طلبان خواهد شد.

به طور نمونه احمدی نژاد و یارانش (دلواپسان) در پی آن بودند که با تهمت و تخریب یاران اصیل انقلاب موجبات ناراحتی و دلسردی‌شان فراهم شده و با گوشه گیری و کناره گیری از حضور در سطوح مدیریت کشوری و مشورتی با رهبری، آنان را در انجام هدفشان موفق می‌ساخت که به طور نمونه رفتار غیراخلاقی در مناظره تاریخی 88 احمدی نژاد با میرحسین در راستای این هدف بود که با نام بردن از آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام ناطق نوری، قصد تخریب و بی آبرویی این دو شخصیت باسابقه را داشت که مرحوم هاشمی با فهم این نقشه‌ی شوم، صحنه را خالی نکرد و علی رغم تهمت‌ها و برچسب‌های بسیار در صحنه‌ی سیاست و ریاست مجمع باقی ماند و واقعه‌ی تاریخی انتخابات 92 را مهیا کرد.

حال آقای ناطق نوری در این برهه‌ی حساس که آیت الله هاشمی در حیات نیست و جناب روحانی نیازمند حمایت در سطوح حاکمیتی است، انجام این مهم بر دوش اوست.

می‌توان گفت بودن آقای خاتمی در جبهه‌ی سیاسی و حزبی به اندازه کافی جایگاه روحانی را در میان مردم تقویت می‌کند اما باید واقعیت را پذیرفت که دیگر نهادهای حکومتی، قدرت کافی و وافی را برای کاهش یا تقویت جایگاه روحانی دارند و سوق دادنشان به تقویت و همراهی، نیازمند تعامل و گفتگو و بده بستان است که در این زمینه به تنهایی نمی‌توان از روحانی انتظار داشت و نیازمند همیاری و تقویت یاری دیگر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای حدیدی ، مجمع تشخیص که تقریبا فرمایشی است و قدرت مانور زیادی ندارد ، شما در تحلیلتون عضویت در آن را بالاتر از ریاست جمهوری فرض کردید

    13
    3
  2. این اصلاح طلب ها کجا باری از دوش مردم برداشتن؟؟؟تورو خدا مردم هوشیار باشد…
    لطفا درج کن ادمین

    11
    39
    1. اصلاح طلبا اگه باری هم از دوش مردم برنداشتن حداقل مثه اصولگراها بار روی دوش مردم هم نزاشتن

      33
      8
    2. مردم هشیارند که تحصیلکرده ها به اصلاح طلبها رای میدن لالب . شما هم میای به سایت اونها چون آزاداندیشند نه سانسورگر. لیست امید هم در مناطق تحصیلکرده ناامید میکنه افراطی ها رو

      24
      3
  3. جناب حديدي، اينها به کرات و به وضوح ميلياردها پيکسلي، نشان داده اند که تماميت خواه بوده و همه چيز را براي خودشان ميخواهند و اگر هم چراغ سبزي بسيار کمرنگ و کم سو نشان داده اند، صرفا از باب استفاده از جايگاه و محبوبيت افرادي است که نام برديد وگرنه کيست که نداند حقيقت و واقعيت چيست!

    18
    5
  4. به نظر من ایشون به خواست خود کناره گیری نکرده همین که شب قبل از انتخابات استعفا میده و الان که دامنه اختاافات با رییس جمهور بالا گرفته و هر روز رئیس جمهور مارو تهدید میکنن، آقای ناطق رو هم مجبور به کناره گیری از تمام مناصبشون کردن و از تهران هم تبعیدش میکنن. خیلی نرم.

    18
    5
  5. باید دید چه شده است که آنهایی که زمانی ناطق نوری را “فحش باران” کرده اند، امروز “قربان صدقه” ی او رفته و برایش عشق نامه ی “نظام هم ناطق را می خواهد و هم نورش را” می نویسند.
    یادم می آید در تاریخ خواندم که “شمر” از یاران امام علی بود که در جنگ صفین زخم های متعدد برداشته و به درجه ی جانبازی رسید. حتی تا مرز شهادت هم پیش رفت. اما همین شمر سر از بدن “امام حسین” جدا کرد.
    امیدوارم. امیدوارم.

    4
    20
    1. استاد کل امیری!
      یک زمانی یاسر بلاتشبیه بت پرست بود و یک زمانی زیر شکنجه شهید شد. یک زمانی شماها می گفتید مخالف هاشمی… دشمن پیغمبر است و بعد حامی هتاکی از او در مناظره تلویزیونی ای که حتی ربطی هم به او نداشت، شدید. یک زمانی امثال شما قائم مقام قبلی رهبری را مورد جسارت قرار دادید که در پیام وفات رهبربرای ایشان، فقیه عالیمقام لقب گرفت. بنی صدر یک روز جانشین فرمانده کل قوا بود و یک روز عزل شد. حمزه و عباس عموهای پیامبر از اول مسلمان نبودند. آقایانی که در انتخاب رهبری به ایشان رای ندادند از بزرگان جبهه پایداری، بعدا گفتند که توانایی ایشان را بعدا متوجه شده اند. شما بد نیست که بدانید که هم افراد می توانند تغییر کنند و هم نظر دیگران درباره آنها چه بخاطر تغییرشان چه مستقل از آن. شماها چرا در مقابل جسارت به آقای ناطق در سال 88 بعنوان کاندیدایتان در انتخابات دوم خرداد، سکوت و از طرف جسارت کننده حمایت کردید؟؟

      9
      1
    2. این ترهات چیست؟مگر درهتاکی های ناجوانمردانه مناظرات88 کسی متعرض ان هتاک شد؟ متعرض که نشدند متعرض طرف مقابل هم شدند باین تفاصیل سخن از حضور اقای ناطق در مجمع می کنید؟ضمنا بگذاریم شخصیت های اصیل هزینه دیگران نشوند.

      3
      1
  6. این تفسیر با وجود دغدغه های درستی که در آن وجود دارد ولی تصویری از شخص رهبر به دست می دهد این است که ما یا مثلا ما با راس قدرتی از جنس آنچه در آمریکا و اروپا می بینیم طرفیم و مشورت و لابیگری و نزدیکی به راس نتیجه بخش است و یا اینکه که گویی ماشینی است که هرکسی که دستش برسد و زودتر به او برنامه بدهد کار تمام است و او برده و با این تفسیر اخیر گویا رهبر مجاز است که فاقد جنبه انسانی باشد و قدرت و اختیار و بصیرت و بینش و آگاهی و تدبر و همه اآنچه که منطقا و عقلا و قانونا باید در آنکه ادعای رهبری می کند سراغ کرد را ندارد و نمی تواند داشته باشد ؟ ! عجیب است این تئوری و در واقع بازی که بخشی از جریان اطلاح طلب تلاش می کنند جا بیاندازند
    این مقاله به دنبال گوشزد کردن حقیقتی سیاسی توسط آقای ناطق نوری است و آن تلاش برای افزایش توان لابیگری جناح مغضوب از طریق غنیمت شمری امکان حضور در نهادهای انتصابی قدرت است فارغ از واقعیت موجود! آقای ناطق مایوسانه در مسیر باقی آقایان قدم گذاشته!

    1
    6
    1. جناب الف
      حقیقت این است که با دو تلقی نزدیک به مردم یا نزدیک به حاکمیت در مسئولان مواجهیم
      تلقی دوم اگه ابزارهای قدرت رو به کار نگیره بخاطر ضعف در مقبولیت مردمی جایگاههای خودش رو از دست می ده لذا می بینیم که حتی بر خلاف قانون اساسی حق انتخاب مردم رو به انحای مختلف زیر سئوال می بره یا حتی محدود میکنه در حالی که امام راحل اصل جمهوری اسلامی و خود قانون اساسی رو به رای مردم می گذاشت. باقی طرحها تصویر اصل موضوع اختلاف به اشتباه یا بهتر بگم آدرس غلط دادنه

  7. اقای ناطق شبهای قدر در حرم امام منبر میرفتند ومنبر اقای ناطق بسیار شلوغ میشد ولی همین هم نتوانستند تحمل کنند اقای ناطق یک عمر با اقایان کار کرده معنی تعارف و واقعیت را میداند

    11
    2
  8. ادرس غلط ندهید یاران اصیل انقلاب کسانی هستند که از اول انقلاب تا همین حالا با نثار خون خود و عزیزانشان در جای جای کشور و یا هزاران کیلومتر دورتر از مرزها به حفاظت از کشور و انقلاب و شرف و ناموس این مرز بوم مشغولند مگر میشود در راس اشرافیت قرار گرفت و مصلحت حزب و قبیله و خانواده را بر مصلحت کشور و نظام ترجیح داد انوقت حرف از انقلابی اصیل زد مگر میشود ظلمات را بجای نور و شب را بجای روز و سیاهی را بجای سفیدی و معاویه را بجای علی (ع) نشاند اگر زحمتی هم کشیدند به یبشتر از ان چیزیکه میخواستند و لایقش بودند رسیدند مقام و ثروت و شهرت زندگی اشرافی تحصیلات فرزندان در خارج و گردشهای خاجی و ویلاهای انچنانی پس اینها به انقلاب و وارثان اصلی ان بدهکارند …………………

    2
    8
    1. جالبه که این ادعاهای سهند و سهندها هم مثل ادعای 96 درصد بودن قالیبافه:
      کل مخالفان اصلاح طلبها مجموع جبهه شون با هم در زمان جنگ تحمیلی رو حتی نمی تونن با ایام مرخصی از جبهه به معنی کمتر از هشت سال جبهه اصلاح طلبهایی مثل آغاجری، محمدرضا خاتمی، جعفرزاده ایمن آبادی، و کلی مردم ناشناس حامی اصلاحات مقایسه کنند
      کل اصولگراها از جمله پایداری کل سابقه عمر شریفشون رو هم نمی تونن با سابقه زندان و تبعید قبل از انقلاب مخالفانشون طاق بزنن!
      کل کل این مدعیها هم نمی تونن کل تعدادشون ضربدر ده سال رهبری امام رو با جمع زمان مسئولیت و مورد اعتماد امام بودن اصلاح طلبها حتی بهش نگاه کنن
      راست گفتند که درخت هر چی پربارتره سر به زیرتره: لابد برای همینه که برعکس، فقط این بی سابقه ها ن که برای مردم (که همه از اونها فداکارتر در انقلاب و دفاع مقدس بودند) و از جمله برای ایثارگران اصلاح طلب و مرد شکنجه شکن؛ هاشمی امام، تعیین تکلیف و ادعا داشتند و دارند

  9. البته می توان سر در زیر برف کرد و واقعیات را ندید و با تحلیل های کودکانه خود را ارضا کرد، ولی یادتان باشد که این مقاماتی که به قول شما توسط احمدی نژاد تخریب شدند، خود عامل ایجاد این وضعیت بودند چرا که به صورتی فاحش و بدون دغدغه رای مردم، یکباره تلاش کردند تا با تکیه بر عامل برانازنده ی فساد و رانت خواری به تقویت خود بپردازند. احمدی نژاد حرکت تازه ای را نکرد و افشاگری هایش بر علیه این اقایان تازگی نداشت چرا که مردم به شهادت جراید خود شما اصلاح طلبان، مجله بیان محتشمی و کتاب های اکبر پونز از بسیاری از واقعیات پشت پرده اکاهی داشتند و هنر احمدی نژاد این بود که با نمایش خود به عنوان زبان ملت معترض، توانست رای ان ها را به دست بیاورد. مطمئن باشید که حتی اگر کم نام ترین فرد در بین اصلاح طلبان نیز ان زمان به میدان امده و همین حرف ها را می زد، او به جای احمدی نژاد رئیس جمهور می شد. ان چه مایه تأسف است اینکه جریان های مدعی اصلاح طلبی هنوز نفهمیده اند که این ابراز همراهی امروز ملت با ان ها بیشتر ناشی از هنر ایرانیان در استفاده از سلاح تقیه و ریا در گسترش دامنه تفرقه در کل نظام و تضعیف آن بوده و هست. روزی به این واقعیت می رسید که همین ملت شما را که امروز سرخوش و شنگول از پیروزی رجز می خوانید به عنوان عامل تمامی بدبختی های خود به محاکمه می کشد. کمی فکر کنید شاید بفهمید که این 17 یا 18 میلیون نفری که ـ علی رغم هجوم گسترده ی طبقات زاویه دار با نظام بر سر صندوق های رای و رای ان ها به روحانی بر سر صندوق ها نیامدند یا رای سفید دادند ـ چه کسانی هستند. شاید اگر بفهمید به جای این تحلیل های فیروزمندانه، کمی هم تدبیر و نگرانی را چاشنی تجزیه و تحلیل هایتان بکنید.ـ

    1
    11
    1. سیاوش: «این ابراز همراهی امروز ملت با ان ها (منتخبان مردم) بیشتر ناشی از هنر ایرانیان در استفاده از سلاح تقیه و ریا در گسترش دامنه تفرقه در کل نظام و تضعیف آن بوده و هست.»
      از حامی آن شخصیت مشعشع با آن توهین منور! این اباطیل معطر هم که فحاشی به مردم هموطن است، انتظار می رود سیاوش خان .

  10. یقینا ابوالمشاغل های جناح مخالفِ آقای ناطق نوری آنقدر جوسازی کردند که ایشانرا مجبور کردند تا استعفا دهد و صحنه ی فعالیتش را تنگ و تنگتر میکنند ولی مردم همه مسائل را میفهمند و درست تصمیم میگیرند

    6
    1
  11. آفرین قلی عمق کلام راگفتی درکل بگویم اصولگرایان باادغام اصولگرایی افراطی در سمتشان روز به روز از عقلانیت سیاسی دور شده وبه جنون سیاسی دچارشدندوبا بن بست فکری درنظریه پردازی مواجه شدنداصلاح طلبان هرچه باشدامیدبه آینده کشوری توسعه یافته دموکراتیک اندوحداقل باقبول آگاهانه بعضی نظریات سیاسی واقتصادی غربی پشتوانه جذابی برای خودشان نشان داده اند

    3
    1
  12. اى آقا ! انگار صداتون از جاى گرمى بلند ميشه ؟! يا مناسبات سياسى را نمى شناسيد يا از هزار توى قدرت بى خبريد ؟! وقتى طرف اجازه نداره در شب قدر منبر بره عضويت در مجمع تشخيص يا رياست بازرسى بيت رهبرى بودن چه محلى از اعراب داره ؟! اتفاقاً از چنين تصميماتى بايد استقبال كرد، ناطق نورى هم انسان خام و بى تجربه اى نيست كه بگيم دچار احساسات شده و كذا ! بايد به بر ملا شدن مناسبات قدرت و شفاف سازى سياست كمك كرد .

    11
    2
  13. تا جایی که همه میدانند حرم امام تولیتشان در دست حسن خمینی هس که طرفدار روحانی و ناطق هس.
    فعلا شما برین با رحم اجاره ای حال کنید که هم روحانی و هم ناطق راستی هستن و هنوزم نمیگن ما چپی هستیم.

    1
    3
    1. تولیت مهم نیست محمد آقا. نیروهای خودسر خودسرند دیگه (حالا اگه آوانس بدیم). امام راحل هم پیش بینی کرده بودند که کسانی که نتوانستند در زمان حیات من از من انتقام بگیرند پس از من سعی خواهند کرد به اسم دفاع از من با تخریب خانواده ام از من و بیت من انتقام بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا