خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه درباره‌ی روزنامه همشهری

«محمد آقازاده» روزنامه نگار قدیمی در یادداشتی تلگرامی در توصیه درباره‌ی روزنامه همشهری نوشت:

شنیده‌ام شورای بعدی تهران به جای دیدار با متخصصان کارکشته‌ی شهرسازی زلزله، ترافیک و اندیشیدن در مورد بحران‌های اجتماعی و فرهنگی و یافتن راه حل‌های زود بازده، سلسله نشستی‌هایی را برای تسخیر همشهری آغاز کرده است که این تریبون مهم را از آن خود کند، آنهم با کسانی که اندیشه‌ی مستقل، مردمی و نقادانه ندارند. همان کاری که متاسفانه تیم ولایتی با رسانه‌های دانشگاه آزاد کرد و در نهایت بسیاری را بیرون و خودی‌ها را جایگزین غیر اصولگرایان کرد.

این جابجایی‌ها قبل از آنکه به سود جناح‌ها باشند با ضعیف کردن این رسانه‌ها کل نظام رسانه‌یی کشور را اخته و بی‌خاصیت می‌کند و نشان می‌دهد در تنگ نظری و انحصارطلبی فرقی بین جناح‌ها وجود ندارد.

به طور مثال در تمام این سال‌ها همشهری و رسانه‌های وابسته چه گره‌ای از کار فروبسته‌ی تیم تبلیغاتی قالیباف باز کردند که از تیم جدید باز کند؟

نمونه‌ی دیگرش خبرگزاری ایرنا، ایران، شهروند و… در دفاع از دولت هیچ نکرده‌اتد جز حرام کردن منابع اندک این دولت،

به نظر می‌رسد دولت همه‌ی حمایت‌های مالی از روزنامه‌های مکتوب چه دولتی و چه خصوصی را باید قطع کند. اگر آنها توانستند روی پای خود بیایستند به کارشان ادامه دهند و اگر نتوانستند به صورت آنلاین و زنده با مخاطب در ارتباط باشند. این کار هزینه‌های سخت افزاری را کاهش می‌دهد و می‌توان با افزایش دستمزد خبرنگاران، نظام رسانه‌یی را از مرگ نجات دهد.

این اتفاق نخواهد افتاد چون در یارانه‌ها شبکه‌های مافیایی سهم دارند، نخواهند گذاشت این اتفاق جسورانه رخ دهد.

با اخباری که از شورای شهر می‌شنویم می‌ترسیم روزی دلتنگ وضعیت امروز شویم و دریغ بخوریم چرا اوضاع بدتر شد. کاش این پیش‌بینی غلط از آب در آید.

شورا نباید در جزئیات دخالت کند و باید کار را به شهرداری بسپارد و با نظارت فعال نگذارد از اصول و قوانین تخطی کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حرف حساب جواب نداره و برای اصلاح امور بهتر است از این راه حل‌هایی که از سر خیرخواهی و دلسوزی است بهره گیری نماییم .کسی که این پیشنهاد را ارائه کرده خودش سالهای سال است که در بطن رسانه های مکتوب بوده به تمام جوانب کار و مسائل و مشکلات و حواشی مربوطه آشنایی و اشراف کامل دارد و تیم جدید باید این نکات را مدنظر قرار دهد .تفاوت میان افکار اصلاح طلبی و اصول گرایی در رعایت همین نکات ظریف است والا اگر آقایون اتوبوسی و فله ایی عمل کنند پس تفاوت دولت اصلاحات با دولت بهار در چیست .
    ضمنا توقع بر این است که دوستان هم با سعه صدر بیشتر به موارد این چنینی برخورد و به آرای و نظرات دیگران احترام در خور بنهند .

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا