خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رحمانی‌فضلی گفت وزارت‌کشور نقش چندانی در انتصاب استانداران ندارد»

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز این فراکسیون با گزینه پیشنهادی وزارت دفاع و جلسه دیروز بعدازظهر با وزیر پیشنهادی کشور به تشریح مسائل مطرح شده در این جلسات پرداخت.

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز مجمع عمومی فراکسیون امید به‌منظور بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی از تشکیل جلسه با گزینه پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد و گفت: امیر حاتمی در این جلسه ضمن تشریح برنامه‌های خود برای وزارت دفاع به سوالات مختلف نمایندگان عضو فراکسیون امید درباره مسائل مختلف مربوط به حوزه‌های دفاعی و امنیتی پاسخ داد.

پرسش درباره موسسه‌های مالی وابسته به نهادهای نظامی

او گفت: در این جلسه نمایندگان همچنین درباره وضعیت موسسه‌های مالی مرتبط به نهادهای نظامی همچون سپاه ازجمله موسسه‌هایی همچون ثامن‌الحجج و قوامین سوالاتی مطرح کردند و علاوه بر آن درباره نحوه تعامل وزیر با مجلس درصورت کسب رای‌اعتماد پرسش‌هایی داشتند و امیر حاتمی نیز تاکید کرد که نهایت تلاش خود را برای پاسخگویی به مجلس انجام خواهد داد.

استقبال فراکسیون امید از معرفی امیرحاتمی در وزارت دفاع

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی نهایی در خصوص این جلسه گفت: به نظر می‌رسد در مجموع نظر نمایندگان عضو فراکسیون امید درباره امیر حاتمی و برنامه‌هایش برای وزارت دفاع مثبت بود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره جلسات عصر دیروز فراکسیون امید با وزرای پیشنهادی به تشریح جلسه با وزیر پیشنهادی کشور پرداخت و گفت: نمایندگان در نشست روز گذشته فراکسیون امید با عبدالرضا رحمانی فضلی انتقادات فراوانی را مطرح کرده و وزیر پیشنهادی کشور نیز توضیحات خود را در این رابطه ارائه کرد.

رحمانی فضلی تاکید کرد وزارت کشور نقش چندانی در انتصاب استانداران ندارد

او اعلام کرد: نمایندگان انتقاداتی را به‌ویژه درباره بحث عدم تمدید زمان انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر و همچنین انتصاب استانداران و فرمانداران مطرح کردند و رحمانی فضلی نیز در سخنانی توضیح داد که البته مشخص نیست نمایندگان از این توضیحات قانع شدند یا خیر.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رحمانی فضلی درباره بحث تمدید انتخابات تاکید کرد که اجازه تمدید زمان را نداشته و گفت که اگر چنین کاری می‌کرد، شورای نگهبان صندوق‌های رای را ابطال می‌کرد و درباره بحث انتصابات نیز تاکید کرد که انتخاب استانداران برعهده هیات دولت است و وزارت کشور نقش چندانی در این رابطه ندارد.

تاکید فراکسیون امید نسبت به پذیرش نقش مدیریتی جدی وزارت کشور در قبال نیروی انتظامی

ذوالقدر همچنین خاطرنشان کرد: نمایندگان در ادامه بر لزوم ایفای نقش جدی‌تر وزارت کشور در مدیریت نیروی انتظامی داشتند و وزیر پیشنهادی کشور نیز توضیحاتی ارائه کرد اما در مورد نظر نهایی فراکسیون امید در این بحث و دیگر مسائل نمی‌‌توان با قطعیت صحبت کرد و مشخص نیست که نمایندگان قانع شدند یا خیر. چرا که جلسه بیشتر به‌حالت پرسش و پاسخ بود و تصمیم‌گیری خاصی در این رابطه انجام نشد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا