خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس صداوسیما: اینترنت متعلق به صهیونیسم است

رئیس سازمان صداوسیما می‌گوید؛ هم‌اکنون بیش از ۸۲ درصد مردم تلویزیون تماشا می‌کنند و حفظ این میزان مخاطب مثل معجزه است.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان صداوسیما امروز اول شهریور در نشست صمیمانه با فیلمنامه‌نویسان ضمن گوش سپردن به مسائل و مشکلات این حوزه، نویسندگان فیلمنامه را حماسه‌سازان جنگ نرم توصیف کرد.

علی‌عسکری ضمن اشاره به تاریخ ایران و تلاش غرب از دوره قاجاریه تا امروز برای اضمحلال و استحاله فرهنگ ایران، فیلمنامه‌نویسان را قهرمانان عرصه مبارزه با نفوذ فرهنگی غرب دانست.

وی در پاسخ به نکات مطرح شده از سوی فیلمنامه‌نویسان گفت: اگر شما نبودید در جنگ نابرابر نمی‌توانستیم دوام بیاوریم.

به گفته  علی‌عسکری، در مقابل غرب که به فناوری مجهز است و در فضایی که 260شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان علیه ایران برنامه پخش می‌کنند و 45 شبکه فقط فیلم و سریال برای فارسی‌زبانان نمایش می‌دهند، حفظ مخاطب تلویزیون معجزه‌ای است که با کمک فیلمنامه‌نویسان رخ داده است.

وی ضمن ارجاع به سخنان مقام معظم رهبری درباره جنگ نمایان دنیا که رسانه‌ای، فرهنگی و شناختی است، کار نویسندگان را ارزشمند دانست و گفت: سریال‌های تلویزیونی با 80 درصد مخاطب جزو تاثیرگذارترین برنامه‌های سازمان صدا‌وسیما هستند و فیلمنامه‌نویسان نیز از اعضای موثر خانواده رسانه ملی تلقی می‌شوند.

رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از سخنانش فناوری شبکه‌ای، اینترنت و فضای مجازی را متعلق به آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم دانست و تاکید کرد: حتی کشورهایی مانند چین و روسیه نیز در مقوله مدیریت اینترنت اجازه ورود ندارند.

وی افزود: با همکاری شما فیلمنامه‌نویسان و سریال‌هایی که براساس نوشته‌هایتان خلق شده در جنگ نابرابر خودمان را حفظ کردیم.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: 82/8 درصد مردم تلویزیون می‌بینند و این شبیه به یک معجزه است.

علی‌عسکری با اشاره به این‌که ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است، تصریح کرد: غرب جرات حمله نظامی به ایران را ندارد؛ یک بار قبلا این کار را امتحان کرده و موفق نبوده و حالا در تلاش است به کمک رسانه‌ها، جامعه ایرانی را به سمت استحاله سوق دهد.

رئیس رسانه ملی با تاکید بر این نکته که کیفیت، سقف ندارد، اعلام کرد: از این پس دستمزد نویسندگان قبل از شروع تولید پرداخت خواهد شد. ما برای هر نوع حمایتی آماده هستیم و از هیچ تلاشی برای کار بهتر وحمایت از فیلمنامه‌نویسان فروگذار نخواهیم کرد.

مرتضی میرباقری، معاون سیما نیز در این نشست خطاب به فیلمنامه‌نویسان گفت: ما در جریان تمام مشکلات اجتماعی جامعه هستیم. صد نفر در طول سه سال تمام مسائل اجتماعی ایران را برای ما تحلیل کردند و ما سرنخ‌ها را در اختیار مدیران گروه فیلم و سریال قرار داده‌ایم.

معاون سیما در ادامه اشاره کرد: زمانی 1500 هنرمند فعال در تلویزیون کار می‌کردند و هفت سریال در حال تولید بود اما خوشبختانه حالا هزاران نفر فعال هستند و بسیاری از باکس‌های سریال در آنتن تلویزیون احیا شده است.

میرباقری در پاسخ به کسانی که معتقدند تلویزیون مخاطبش را از دست داده است، اعلام کرد: تعداد بینندگان براساس نمونه‌گیری مرکز تحقیقات صدا و سیما اعلام می‌شود. این مرکز بیش از 50 سال سابقه دارد و تحقیقاتش را برمبنای نمونه‌گیری از 31 مرکز استان و 420 شهرستان ایران اعلام می‌کند. در این نمونه‌گیری‌ها هم روش نمونه‌گیری و هم روش بررسی کاملا مشخص است. بنابراین رقمی که از میزان مخاطبان تلویزیون اعلام می‌کنیم در نهایت ممکن است یکی دو درصد خطا داشته باشد. در این مورد نمی‌توان به برداشت‌های عینی و شهودی از اطراف اعتماد کرد.

داوود میرباقری، رضا بهبهانی‌نیا، فرهاد توحیدی، سروش صحت، محسن دامادی، حجت قاسم‌زاده اصل، سعید جلالی، مجتبی راعی، محمد میرکیانی، خشایار الوند و … ازجمله نویسندگانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام-تعداد ماهواره های موجود در پشت بام ها نشان می دهد که آمار شما صحیح نیست-همچنین وضع پوشش و آرایش جوانان نسل دوم سوم و…انقلاب تفسیر خاص خودش را دارد-کاهش شدید کتاب خوانی مورد دیگریست (آمار فروش کتاب بیشتر مربوط به کتب فانتزی و ویترینی هست) ضمنا محتوای برنامه های تلوزیون در صد زیا دش غیر مستقیم دعوت به فرهنگ غربیست

  2. تعداد بیننده های صداوسیما رو باید یک نهاد مستقل تخمین بزنه. معلومه که خود صداوسیما این کارو بکنه رقم کمتر از ۸۲ درصد نمیشه! البته بدون آن هم میشه تخمین زد. اگر صداوسیما که 2 سال تمام در حال تخریب برجام و زیر سوال بردن دستاوردهای آن بود خریدار داشت آیا روحانی با آرای 24 میلیونی پیروز انتخابات میشد؟ صدواسیما آنقدر جناحی و یکسویه عمل میکنه که معروف شده به صداوسیمای میلی! طبیعیه رئیس این نهاد اینترنت و فضای مجازی رو که انحصار صداوسیما را در هم شکسته و گوی سبقت را در جهت دهی افکار عمومی از آن ربوده دشمن بدونه و ابزاری صهیونیستی معرفی کنه. اما کی باور میکنه؟ کیه که ندونه کنترل اینترنت دست هیچ جریان خاصی نیست و محتواش رو تمام کشورها و تمام ملت ها تامین میکنند نه مشتی صهیونیست؟

  3. سلام ،
    در یک سخنرانی به صهیونیزم و غرب و آمریکا حمله میکنید و در همین سخنرانی – در یک جمله میگویید { بسیاری از باکس های سریال در آنتن تلویزیون… } آخر برادر گرامی ! در یک عبارت 5 کلمه ای – از 4 کلمه آمریکایی استفاده میکنی و بعد به آنها ناسزا هم میگویی !؟ عیبی ندارد، ناسزا بگو ! اما سخن گفتن خود را لااقل اصلاح کن !

  4. دوستان گرامي، جناب عسکري آمار رو درست گفته! 82 درصد و بنظرم بيشتر، مردم تلويزيون نگاه ميکنند اما تلويزيوني که رسيور به آن وصل است نه تلويزيون ميلي ايران. ضمنا ظاهرا شعار نه شرقي نه غربي، اساسا از محوريت سياست خارجي کشور کنار گذاشته شده : (ئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از سخنانش فناوری شبکه‌ای، اینترنت و فضای مجازی را متعلق به آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم دانست و تاکید کرد: حتی کشورهایی مانند چین و روسیه نیز در مقوله مدیریت اینترنت اجازه ورود ندارند.) وقتي ميگويد حتي کشورهائي مانند چين و روسيه، يعني اينکه شاخص و مبنا براي ايشان در بحث مديريت اينترنت، اين دو کشور است و اگر مديريت اينترنت دست اينها بود، اينترنت مشکلي نداشت؛ و البته حضور رفيق پوتين در تهران و حضور مسئولين ما در کرملين، خود بخوبي بيانگر تغيير بنيادين در سياست خارجي مان است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا