خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارگردان «نفس» از «شهرزاد» نوشت

سیزدهمین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از نرگس آبیار درباره سریال شهرزاد آغاز می‌شود. همچنین در این شماره گفتگو با امیرحسین فتحی (بازیگر)، نقد سید رضا صائمی، شهرزاد از نگاه هشت بازیکن فوتبال، بازتاب فضای مجازی، مطلبی از حامد محمدی کارگردان اکسیدان، شهرزاد در آیینه رسانه‌ها،  عکس‌نوشته‌هایی از قسمت سیزدهم و همچنین عکس‌هایی از قسمت آینده دیده می‌شود.

در یادداشت نرگس آبیار که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:

چرا باید فصل دوم شهرزاد جدی گرفت؟

فصل دوم مجموعه «شهرزاد»، نشانه توان برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی در بخش خصوصی و همچنین گامی مؤثر در صنعت فرهنگ این سرزمین است و همانطور که می‌دانید فرهنگ در دنیای امروز محدود به تلاش‌های فردی و محلی نیست. قدرت و اعتبار یک جامعه به توان مدیریت جریان‌های کلان فرهنگی است و این مدیریت، بهره بردن از همه امکانات و زیرساخت‌های اساسی جامعه در حیطه ارتباطات است و «شهرزاد» به خوبی هم از این امکانات بهره می‌بَرد و هم آن را ارتقا می‌دهد.

«شهرزاد»، اهمیت و غنای تاریخ معاصر ایران را به عنوان تجربه مشترکی که هنوز در ما زنده است را یادآوری می‌کند و تذکر می‌دهد که این ملت برای رسیدن به مرزهای جدید و افق‌های نو، چه رنج‌هایی که متحمل نشده است و طرفه آنکه این قصه را در لفاف یک داستان عاشقانه بیان می‌کند. «شهرزاد»، موضوع ابدی و ازلی عشق را به جامعه اندکی بی‌رمق شده ما نوید می‌دهد و مکرر و مداوم می‌گوید که برای عشق چه رنج‌ها که نباید کشید و اینکه عاشق حتی زمانی که زندگی سر ناسازگاری می‌گذارد، همواره در جدالی دائمی با زندگی است. «شهرزاد» به ما می‌گوید که خاطر عاشق هرگز آسوده نیست و وصل، آغاز یک داستان تازه است.

«شهرزاد» به ما سینماگران می‌گوید که قاعده ساخت سریال و مَنش قصه‌گویی برای مخاطب انبوه، چقدر با آنچه که در سینما رواج دارد، متفاوت است. «شهرزاد» در پی تجربه بزرگ دیده شدن توسط مردم است و این راهی است که باید سینمای ما نیز طی کند.

اما «شهرزاد» تنها محدود به داستان و بازیگران پر قدرت و کارگردان فرهیخته‌اش نیست و توانسته از یک ساختار مناسب توزیع و پخش استفاده کند. «شهرزاد» برنامه‌ریزی و تعهد در رسیدن به موقع به مخاطب را به مجموعه بعضاً کند فرهنگی ما آموخته است و این دستاورد تیم تهیه‌کنندگی «شهرزاد»، سود و منفعت فراوانی برای آنانی خواهد داشت که بعد از این، پا به این عرصه خواهند گذاشت.

آنانی که سریال‌های روز جهان را تعقیب می‌کنند، می‌دانند که هر قسمت سریال تکه‌ای از یک مجموعه بزرگ‌تر است، قطعاتی از یک پازل که باید در انتهای آن در موردش قضاوت کرد. اینک مخاطب منتظر شگفت‌زده شدن مجدد است و من با شناختی که از تیم سازنده این سریال و خصوصاً نویسنده و کارگردان آن دارم، بسیار به یک شگفتی دیگر در ادامه داستان امیدوارم.

هفته نامه مجازی شهرزاد از طریق سایت و کانال رسمی این سریال قابل دانلود است.

قسمت چهاردهم شهرزاد دوشنبه 3 مهرماه عرضه می‌شود

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا