خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر تکمیلی درباره‌ی مدرسه «جهاد» شاهدیه یزد

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با تایید مهلت 40 روزه برای جابجایی مدرسه‌ی دانش آموزان افغانستانی شهر شاهدیه یزد و فرسوده خواندن ساختمان آن مدرسه، گفت که در صدد هستند تا جایی در شان این دانش آموزان را در این مهلت پیدا کنند.

«عبدالحمید صابری» پنجشنبه شب به انصاف نیوز گفت: همه‌ی هم و غم ما اینست که مشکل اینها حل شود.

مدرسه «جهاد» مختص اتباع افغانستانی است و در شهر شاهدیه استان یزد قرار دارد. اول مهرماه امسال بود که اهالی این منطقه مانع باز شدن این مدرسه شدند اما با پیگیری‌های مسوولان این شهر بعد از گذشت یک روز این مدرسه باز شد [لینک].

این در حالی است که ساعتی پیش، بی‌بی‌سی فارسی از کسی که خواهر یکی از دانش‌آموزان این مدرسه معرفی شده است، نقل کرد: «فقط ۴۰ روز به دانش‌آموزان فرصت داده‌اند و پس از آن باید مدرسه‌شان را عوض کنند».

آقای صابری پنجشنبه شب در گفت‌وگویی دیگر با خبرنگار انصاف نیوز در پاسخ به این پرسش که آیا تفاهم اشاره شده‌ی مسوولان با برخی اهالی شهر [لینک]، همان مهلت 40 روز برای جابجایی مدرسه دانش آموزان افغانستانی است، آن را تایید کرد و گفت: این مدرسه در شان دانش آموزان نیست اما خب چاره­ای نداشتیم. در اولین فرصت باید یک فضای آموزشی برای آنها پیدا کنیم. به فرمانداری هم گفته‌ایم که ما فضای دیگری اینجا نداریم و کمک کنید یک فضایی را برای این دانش آموزان آماده کنیم که در شان آنها باشد. ان­شاءالله در همان ناحیه‌ی یک آموزش و پروش و حتی نزدیک به منازل آنها در اختیارشان قرار داده شود و در شورایی که نماینده محترم ولی فقیه هم بودند، همه همکاری کردند که این اقدام صورت بگیرد. همه‌ی هم و غم ما این است که مشکل اینها حل شود.

رییس آموزش و پرورش ناحیه‌ی یک یزد با اشاره به فرسوده و مناسب نبودن حدود 40 درصد مدارس این ناحیه، گفت: متاسفانه بودجه‌ی دولتی و آموزش و پرورش برای بازسازی و ساختن مدارس کفاف نمی‌دهد و خیرین در این زمینه به ما کمک می‌کنند. به طور تقریبی هر ماه یک مدرسه را خیرین به استان یزد می‌دهد.

وی افزود: یک خیری را هم پیدا کرده‌ایم و می‌خواهیم او را بیاوریم که مدرسه‌ی «جهاد» را بسازد و قرار است سه میلیارد تومان کمک کند. البته علاوه بر مدرسه قرار است یک سالن ورزشی هم به کمک این خیر ساخته شود.

توضیح آپ یزد درباره‌ی مدرسه افغانستانی‌ها در شاهدیه یزد

رفع مشکل دانش آموزان افغان در شاهدیه یزد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا