خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقش شبستری در تحول دانش الهیات در ایران

به مناسبت 81 سالگی استاد «محمد مجتهد شبستری» روشنفکر دینی معاصر، برخی از محققان یادداشت‌های قابل تاملی نوشته‌اند که به نقل از کانال تلگرامی و سایت آقای شبستری در انصاف نیوز بازنشر می‌شود.

نقش شبستری در تحول دانش الهیات در ایران

آیت الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد در یادداشتی به مناسبت 81 سالگی «محمد مجتهد شبستری» نوشت:

هرچند آشنایی اینجانب با استاد محمد مجتهد شبستری به بیش از 55 سال قبل یعنی به دوران دوران جوانی و طلبگی بنده و ایشان در حوزه علمیه قم برمی‌گردد ولی دوستی صمیمی و همراهی همه روزه‌ی بنده با ایشان از سال‌های 61 یعنی در تهران از ایام همکاری در دائرة المعارف بزرگ اسلامی آغاز شد.

از آن تاریخ بدون هرگونه اغراق و گزاف گویی عرض می‌کنم که در هر جلسه ای که در خدمتشان بودم علاوه بر کسب فضائل علمی، آنچه دستگیرم می‌شد اخلاق انسانی ایشان بود. او را مردی کامل و خود ساخته می‌یافتم که گفتار و کردارش برای من آموزنده بود. متانت، کرامت، شرافت و بزرگواری را در طول زندگی با تجربیات شخصی کسب کرده بود.

محمد مجتهدشبستری

از نظر علمی در کنار اندیشمندی تفکر و ژرف نگری و علوم اسلامی برگرفته در حوزه علمیه قم از اساتید نامدار، با رفتن به آلمان و فراگیری زبان آلمانی، به عمق الهیات مسیحی دست یافته بود و در اظهار نظر در مسائل الهیاتی از هرگونه تعصب و جزم انیشی هراس داشت.

او به یقین یکی از کسانی است که در تحول دانش الهیات در ایران نقش داشته است. به هرحال به یک جمله بگویم برای من در طول زندگیم مصاحبت با استاد محمد مجتهد شبستری حظ و نصیبی بود که خداوند به من عطا فرمود. برای آین مرد بزرگ سلامتی و مزید توفیق از خداوند مسألت دارم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا