خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جشن روز کودک با حضور کودکان کار ایرانی و افغان

روز نخست جشنواره بالهای کاغذی با حضور کودکان کار ایرانی و افغان در کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سمیه سادات هاشمی، رییس گروه خدمات ویژه معاونت کتابخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره‌ی برگزاری جشن روز کودک در سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: روز اول جشنواره بالهای کاغذی به مناسبت هفته جهانی کودک برگزار شد. در مجموع و در این ۴ روز ۴۰۰ کودک ایرانی و اتباع خارجی در گروه‌های ۱۰۰ نفره در دو نوبت صبح و بعد ازظهر از موسسات حامیان کودکان بدسر‍پرست و بی‌سرپ‍رست به میزبانی کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان می‌آیند و ما میزبان آنان خواهیم بود.

او در تشریح برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این چهار روز برای کودکان دعوت شده، گفت: در ابتدای ورود با این کودکان بصورت ساده و کودکانه و مختصر درباره‌ی کتابخانه صحبت می‌شود؛ با این کار ذهن کودک را برای آشنایی با کتاب آماده می‌کنیم.

هاشمی افزود: پس از این مرحله، کودکان در دو گروه 25 نفره به دو کارگاه آموزشی داستان‌نویسی و صحافی برده می‌شوند. در کارگاه داستان‌نویسی که برای هر روز یک شاعر و یا نویسنده کودک دعوت شده است، نحوه داستان‌گویی و داستان‌نویسی آموزش داده می‌شود و پس از آن هم یکی از کتاب‌های نویسنده با اسم خود کودک و امضای نویسنده به عنوان هدیه به کودک داده می‌شود.

وی ادامه داد: پس از حضور در این کلاس آموزشی، کودکان در کارگاه صحافی قرار می‌گیرند و بصورت مرحله به مرحله با کار صحافی آشنا می‌شوند و آن را انجام می‌دهند و در آنجا آموزش می‌بینند که یک کتاب یا دفتر چگونه صحافی می‌شود. پس از این مرحله نیز جابه‌جایی بین دو گروه انجام و همین مراحل نیز تکرار می‌شود.

به گفته‌ی رییس گروه خدمات ویژه معاونت کتابخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی، یک گروه نمایشی مباحث حقوقی مرتبط با کودکان را بصورت ساده شده برای آنان نمایش می‌دهد. این راه می‌تواند روش خوبی برای یادگیری کودکان از حقوق خود باشد. پ‍س از این مرحله هم یک کیک برای کودکان آماده شده است و بصورت نمادین جشن تولدی برای آنها گرفته می‌شود، زیرا بسیاری از این کودکان حتی از تاریخ تولد خود آگاه نیستند و تا کنون چنین جشنی را تجربه نکرده‌اند.

هاشمی گفت: در نهایت هم نیز پس از صرف غذا، بسته‌های فرهنگی شامل مدادرنگی، دفتر نقاشی و یک بسته آجیل به کودکان هدیه داده می‌شود و در این 4 روز نیز این روند برای 400 نفر کودک دعوت شده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا