خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جهاد اکبر باقی مانده است | مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مجتهد شبستری در یادداشتی در سایت خود با عنوان «جهاد اکبر باقی مانده است»، به ضرورت ادامه‌ی مقابله با تفکر داعشی حتی پس از از بین رفتن «جسم داعش» تاکید کرد.

به گزارش انصاف نیوز، مجتهد شبستری نوشت: در حدیث آمده که پیامبر اسلام به کسانی که از جهاد با دشمن برگشته بودند فرمود: شما که جهاد اصغر را انجام داده‌اید اکنون باید به «جهاد اکبر» بپردازید و آن «جهاد با هوای نفس» است. امروز هم داستان مسلمانان همین است. باید به خود بگوییم اگر جسم داعش را در عراق و سوریه نابود کرده‌ایم، هنوز جهاد اکبر باقی مانده است و آن نابود کردن تفکّر داعشی در جهان اسلام است.

این روشنفکر دینی با بیان این که «پیش از این دربارۀ تفکر و تئوری داعش و استوار بودن آن بر کلام و فقه اسلامی سخن‌های فراوان گفته‌ام»، «راه ندادن یک شهروند زردشتی به شورای شهر یزد در هفته‌های اخیر» را «نمونۀ بارز و مشمئزکننده‌ی دیگری از تفکّر داعشی» خواند.

وی افزود: امروز روز جهاد اکبر است، روز کوشش مستمر و مؤثر برای ازالۀ تفکّر داعشی از جهان اسلام! لبّ لباب تفکر داعشی این است که فرد یا گروهی معتقد باشند آن‌ها موظفند بر انسان‌های بالغ و عاقل دیگر، بدون رضایت و انتخاب خود آن‌ها اِعمال وِلایت کنند و با تصمیمات و اقدامات خود زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک جامعه و یک ملّت را هرطور که خواستند رقم بزنند! پادزهر این تفکّر خطرناک قائل شدن به حقوقِ بشریِ هر فرد انسان است که به مقتضای آن، هر انسان، صاحب اختیار مطلق زندگی خویش است تا با آزادی مسوولانه آنگونه که می‌خواهد آن را رقم بزند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا