خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منکر نیستیم که چاپ مطالب «بازاریابی شبکه‌ای» در فروش مؤثر است!

جانشین مدیرمسوول روزنامه‌ی محلی «صبح امروز» خراسان رضوی، با رد هرگونه ارتباط مالی با شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، گفت که برای شرکت خاصی تبلیغ نمی‌کنند، اما مطالبی که در رابطه با بازاریابی شبکه‌ای چاپ می‌شود، در فروش این روزنامه موثر است.

قرارداد با شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای نداریم، اما در فروشمان مؤثرند!

در بررسی روزنامه‌ی مشهدی «صبح امروز» با بخشی در این روزنامه مواجه شدیم که به بازاریابی شبکه‌ای اختصاص داده شده است؛ صفحه‌ای که به اعتقاد برخی، گویا تبلیغات بی‌قید و شرط شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای را صرفا دنبال می‌کند. بر این اساس مجید خرمی، جانشین مدیرمسوول «صبح امروز» که همزمان مدیرمسوول روزنامه شهرآرا منتسب به شهرداری مشهد نیز هست، در گفت‌وگویی با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی این بخش از روزنامه توضیحاتی ارایه کرد.

آیا هدف، تبلیغ شرکت‌های بارزاریابی شبکه‌ای است؟

خرمی، در پاسخ به این که «آیا هدف این بخش از روزنامه تبلیغ شرکت‌های بارزاریابی شبکه‌ای است یا خیر؟»، گفت: «در این صفحات، تبلیغات مستقیم شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای انجام نمی‌شود، بلکه وضعیت بازاریابی شبکه‌ای بصورت علمی بررسی می‌شود و آن‌هم شرکت‌هایی که قانونی هستند و وزارت صنایع به آنها مجوز فعالیت داده است».

منکر این نیستم که چاپ مطالب در افزایش فروش تأثیر دارد!

او درباره‌ی این که «آیا این صفحات با هماهنگی شرکت‌های بازاریابی یا لیدرهای آن چاپ می‌شود؟»، گفت که قراردادی برای تبلیغات به این صورت که در قبال پرداخت هزینه‌ی تبلیغاتی برای شرکت یا شخصی انجام بشود، وجود ندارد، اما در عین حال اذعان کرد که «منکر این نیستم که در افزایش فروش تأثیر دارد!»

خرمی تصریح کرد: انتشار این مطالب (بازاریابی شبکه‌ای) در فروش مؤثر است، بالاخره افرادی متمایل هستند که خریداری کنند، به این ترتیب که وقتی چنین مطالبی چاپ می‌شود، افرادی که عضو شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای هستند، تمایل دارند برای افزایش آگاهی خود، روزنامه را تهیه و مطالعه کنند.

وقتی فروش در یک روز خاص افزایش می‌یابد، یعنی افراد زیادی عضو این مجموعه‌ها هستند

جانشین مدیرمسوول «صبح امروز»  گفت: «واقعیتی وجود دارد در کشور ما که به یکسری شرکت بازاریابی شبکه‌ای مجوز داده شده است و آن‌ها هم بصورت قانونی فعالیت می‌کنند و در جریان این‌ فعالیت‌ها، یکسری افراد تمایل پیدا می‌کنند که با آن‌ها همکاری داشته باشند و برخی رونامه‌ها هم ممکن است نظر آن‌ها را منتشر کنند؛ وقتی فروش یک روزنامه در یک روز خاص افزایش پیدا می‌کند، نشان می‌دهد که افراد زیادی عضو این مجموعه‌ها هستند».

برخی لیدرها با روزنامه فالوور بدست می‌آورند

خرمی در عین حال منکر این نشد که برخی لیدرهای این شرکت‌ها بویژه در شهرستان‌ها از روزنامه استفاده کنند که بتوانند از این طریق، نظر افرادی که دعوت به همکاری در مجموعه‌ی خود کرده‌اند را جلب کنند و به اصطلاح فالوور بدست آورند.

هر کسی می‌تواند از یک چیز مثبت، سوءاستفاده هم بکند

او در پاسخ به این که «آیا این به نوعی عوامفریبی محسوب نمی‌شود؟»، توضیح داد: «من که نباید جوابگوی عملکرد آن‌ها باشم، به هر حال هر کسی می‌تواند از یک چیز مثبت، سوءاستفاده هم بکند!»، اما عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تا آنجایی که قانون اجازه‌ی فعالیت داده برای آن‌ها قابل تأیید است و اگر تخلفی داشته باشند، این روزنامه هم با آن مشکل داشته و مخالفت خواهد کرد.

عضو هیچ شرکت شبکه‌ای نیستم

خرمی که به گفته‌ی خود در هیچ‌یک از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای عضویت ندارد، در رابطه با نقد این شرکت‌ها نیز مدعی شد که چندین بار تحلیل‌هایی که بازاریابی شبکه‌ای را نقد نیز کرده‌اند، هم در این روزنامه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا