خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خیابان شهریار خرداد افتتاح می‌شود»

پروژه خیابان شهریار از 19 مرداد ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود تا پیش از جشنواره تئاتر فجر به پایان برسد ولی این پروژه هنوز تمام نشده است.

به گزارش انصاف نیوز یاسر جعفری معاون فنی سازمان زیباسازی شهر تهران درباره چرایی طولانی شدن پروژه خیابان شهریار می‌گوید: «همانطور که در جریان هستید،  تقریبا از بهمن ماه شرایط بسیار خاص و کارها غیرعادی شد. در همان بازه زمانی سعی کردیم تا با ایجاد بستر پیاده، شرایط تردد را تعطیل کنیم. با توجه به شیوع کرونا کار کردن مشکل شد و اتفاقاتی مثل بحث کارگری در حاشیه اتفاق افتاد.»

در حالیکه معاون فنی سازمان زیباسازی در دی ماه به انصاف نیوز گفته بود خیابان شهریار تا قبل از جشنواره تئاتر فجر آماده می‌شود کارگران در بخش‌هایی از این خیابان مشغول کار هستند. این خیابان از مراکز مهم فرهنگی پایتخت محسوب می‌شود و تالارهای وحدت و رودکی در این محل  قرار دارند. شنیده‌های خبرنگار انصاف نیوز در مرداد ماه حاکی از آن بود که پیاده‌راه سازی در نهایت آبان ماه به پایان می‌رسد.

اهالی و کسبه منطقه‌ای از طولانی شدن مدت زمان اجرای این پروژه می‌گویند یکی از اهالی این منطقه به خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید: حدود یک سال است که سنگفرش کردن این خیابان آغاز شده و در ایامی از سال کار رها می‌شد. طولانی شدن فقط یکی از مشکلات اهالی منطقه است تا پیش از مسدود شدن خیابان و یکطرفه شدن آن خطر تصادف بالا بود.

 

خیابان شهریار_ عکس آذر 98

خیابان شهریار_ اردیبهشت

خیابان شهریار_ اردیبهشت

خیابان شهریار_ اردیبهشت

حدود یکی دو درصد از کار باقیمانده است

یاسر جعفری معاون فنی سازمان زیباسازی شهر تهران درباره پروژه خیابان شهریار گفت: « همانطور که در جریان هستید،  تقریبا از بهمن ماه شرایط بسیار خاص و کارها غیرعادی شد. در همان بازه زمانی سعی کردیم تا با ایجاد بستر پیاده، شرایط تردد را تعطیل کنیم. با توجه به شیوع کرونا کار کردن مشکل شد و اتفاقاتی مثل بحث کارگری در حاشیه اتفاق افتاد.

قرار بود تا  فضای روبروی کاخ جشنواره را تا قبل از شروع آن  آماده کنیم. این کار را کردیم ولی جشنواره برگزار نشد. مبلمان  را هم نصب کردیم و فضای سبز آنجا را هم تکمیل کردیم که می‌توانست فضای بسیار فاخری باشد.»

او در ادامه گفت: « گاردهای فضای شمالی را به دلیل مسائل ایمنی نگه داشتیم ولی فضا به طور کامل محیا بود. هرچقدر به پایان سال نزدیک شدیم، کرونا، بحث ایمنی، نگهداری کارگاه و شرایط خاصی که پیش آمد تاخیراتی در کارمان ایجاد کرد. عملیات خیابان شهریار و زیرساخت‌های آن که پروژه یک ماست تا پایان اسفندماه به پایان رسید.

قسمتی از پارک ارفع [پارک خیابان شهریار] باقی مانده است که از پروژه پیاده‌راه منفک است. حالا که تا آنجا آمده‌ایم، تصمیم گرفتیم محیط را بهبود دهیم. بخشی از آن مروبط به چند واحد ساختمانی است که در آنجا خضور دارند. با تمام سختی‌هایی  مثل مسائل بهداشتی کارگردان، حضور مردم و آسیب ندیدن آنها در ترددهای شب عید با سرعت میانه کار را پیش بردیم. در مقطعی از زمان هم کارخانه‌های بتن، دیگر بتن تولید نمی‌کردند تمامی این مباحث باعث شد تا حدود یکی دو درصد از کار آن هم مربوط به پارک ارفع باقی بماند. در حال حاضر امکان افتتاحیه وجود ندارد ولی قرار است افتتاحیه سوم خردادماه انجام شود.»

او در پایان درباره المان‌های فرهنگی خیابان شهریار گفت: «  این خیابان به نام استاد شهریار است، مجسمه استاد شهریار دوباره جانمایی می‌شود. به دلیل اینکه قرار است اینجا پهنه فرهنگ و هنر باشد، پیش‌بینی‌هایی برای اهالی فرهنگ و هنر می‌کنیم. با توجه به اینکه هنرستان موسیقی در اینجا هست و ارکسترال ایران در این تالار است  مبلمان‌های سازهای شهری که کاری جدید و نو است در فضای بیرونی نصب می‌‌کنیم. شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند و هم‌نوازی شهری انجام دهند. در این شرایط کارکردن و کارنکردن هر کدام طبعاتی دارد ولی سعی کرده‌ایم تا با برنامه‌ریزی تمام  مسائل را پیش‌بینی کنیم. اگر شرایط محیا باشد که بتوانیم مراسمی برگذارکینم این مراسم برگزار خواهد شد؛ در غیر اینصورت  نمادین افتتاح خواهد شد.»

«خیابان شهریار تا قبل از جشنواره فجر آماده می‌شود»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا