خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش آمریکا به نپذیرفتن پنس از سوی محمود عباس

در حالیکه تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار اتخاذ مواضعی جسورانه‌ در قبال به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل شده است، دولت آمریکا با سرزنش کردن مواضع اخیر فلسطین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فرصت به وجود آمده برای مذاکره را از بین برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای‌نیوز، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، در مرحله بسیار خطرناک و حساسی هستیم که مستلزم اتخاذ تصمیم گیری‌های فلسطینی و عربی “جسورانه” است.

ابوردینه تاکید کرد، دیدار امروز (دوشنبه) محمود عباس و عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر در خصوص آخرین تحولات مربوط به فلسطین و اتخاذ موضع گیری کشورهای عربی در مقابل به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

وی خاطرنشان کرد: عباس قبل از رفتن به استانبول دیدارهایی را با مقامات عربی درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل  خواهد داشت.

این در حالیست که یکی از مقامات ارشد کاخ سفید گفته است، عدم استقبال محمود عباس از مایک پنس، معاون ترامپ در سفر آتی‌اش به خاورمیانه بار دیگر فرصت‌های مذاکره را از بین برد.

جارود ایگن،‌از کارمندان ارشد پنس و سخنگوی او تاکید کرد، این بسیار تاسف بار است که محمود عباس بار دیگر از فرصت مذاکره دور می‌شود.

پیشتر مشاور محمود عباس اعلام کرده بود، در اعتراض به رسمیت شناختن قدس و تصمیم ترامپ در این زمینه محمود عباس با مایک پنس دیدار نخواهد کرد.

این مقام آمریکایی عنوان داشت: مایک پنس در این سفر به دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل چشم دوخته در حالی که امیدی به دیدار با هیچ یک از مسؤولان تشکیلات خودگردان فلسطین ندارد و گویا این گونه است که آنها با پنس دیدار نخواهند داشت.

وی افزود: ترامپ به این دلیل پنس را به منطقه فرصت می فرستد که بار دیگر به شرکای منطقه‌ای تاکید کند که دولت آمریکا برای مقابله با افراط‌گرایی آماده است که به نوعی آمال و ثبات منطقه را از بین می‌برند.

این مقام خاطرنشان کرد: دولت ترامپ به رغم این مساله به تلاش‌های خود برای تحقق رویای صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد و با جدیت برای آماده سازی طرح صلح تلاش می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا