خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی یک تشکل دانشجویی اصلاح طلب به رییس قوه قضاییه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بنا بر آنچه انجام وظیفه‌ی شرعی و اخلاقی خود و عمل به اصل قرآنی امر به معروف و نهی از منکر خوانده، نامه‌ای را درباره‌ی حوادث اخیر، به ریاست قوه قضاییه منتشر کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «حال که محمود احمدی نژاد پس از سال‌ها بیان تهمت دزدی و غاصب بودن و مفسد بودن به دیگران، شما را نیز آماج حملات خود قرار داده است انتظار داریم این بار با عمل به وظیفه‌ی قانونی خود علیه وی اعلام جرم کرده و به تمام تخلفات وی در دادگاهی علنی رسیدگی کنید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد».

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

«یاایهاالذین امنوا کونوا قوامین بالقسط و شهدالله ولو علی انفسکم اوالوالدین والاقربین» سوره مبارکه مائده آیه ۸

حضرت آیت الله آملی لاریجانی، ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

«مطلبی که من باید به عموم مردم و بخصوص آنهایی که در کارهای کشور و مملکت دست دارند تذکر دهم، این است که قوه قضاییه قوه‌ای است مستقل، و معنای استقلالش این است که در صورتی که حکمی از قضات صادر شد، هیچ کس حتی مجتهد، دیگر حق ندارد آن را نقض و یا در آن دخالت نماید. و احدی حق دخالت در امر قضا را ندارد و دخالت کردن، خلاف شرع و جلوگیری از حکم قضات هم برخلاف شرع است.‌» امام خمینی (ره)

به برکت انقلاب اسلامی ایران و برپایی نظام مردمسالاری دینی، عدالت علوی و عقلانیت نبوی، سرلوحه‌ی مسوولین و کارگزاران نظام اسلامی قرار گرفت و قوه‌ی قضاییه به عنوان متصدی اجرای عدالت مهمترین مسوولیت را در این امر عهده دار شد. دانشجویان به عنوان چشم بینای انقلاب اسلامی بنا بر وظیفه‌ی شرعی و اخلاقی و توصیه‌های مؤکد امام عظیم الشان و رهبری معظم انقلاب بر خود واجب می‌داند بر اساس اصل قرآنی و عقلانی امر به معروف و نهی از منکر، مسائلی را در این شرایط حساس عنوان بکند.

طی سال‌های اخیر بارها دانشجویان خواسته و دغدغه‌ی خود را نسبت به برقراری دادگاه صالحه پیرامون مسائل سال ۸۸، مفاسد اقتصادی و جلوگیری از برخوردهای قهری با فعالان سیاسی و مطبوعاتی و ایجاد محدودیت برای بزرگان نظام و انقلاب «به ویژه رییس جمهور ۸ ساله‌ی اصلاحات سیدمحمد خاتمی» مطرح کرده‌اند که با کم توجهی مسوولان قضایی و عدم پیگیری مطالبات دانشجویان و جامعهی مدنی زمینه ساز گسست‌های بسیاری شده است.

در سال ۱۳۸۸ شخصی ریاست دولت را بر عهده گرفت که در دروان ریاستش بارها با الفاظ مختلف و افتراهای متفاوت بزرگان نظام و انقلاب را مورد بی حرمتی قرار داده و زمینه ساز بسیاری از مشکلات و تنش‌های اجتماعی در ایران شده است. مقام دادستانی نیز عنوان مدعی العموم هیچگاه به نمایندگی از مردمی که خس و خاشاک خوانده شده بودند ادعایی علیه رییس دولت وقت نکرد بلکه با سکوت در برابر تخلفات دولت قبل فرصت را در اختیار آنان قرار دادند و موجب ادامهی بی قانونی‌های دولت نهم و دهم در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و امنیتی شدند.

هشدار داده بودیم که عدم اجرای قانون و فرصت ندادن به افراد برای دفاع از خود، عدم برخورد قانونی با ادعاهای دروغین رییس دولت نهم و دهم و بسته نگه داشتن پرونده‌ی حوادث ۸۸ و ادامه‌ی حصر غیرقانونی آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد، فضای سیاسی را مسموم کرده و اعتماد مردم به نظام را لکه‌دار کرده بلکه در نهایت گریبان خود مسوولان قضایی را نیز خواهد گرفت.

حال که محمود احمدی نژاد پس از سال‌ها بیان تهمت دزدی و غاصب بودن و مفسد بودن به دیگران، شما را نیز آماج حملات خود قرار داده است انتظار داریم این بار با عمل به وظیفه‌ی قانونی خود علیه وی اعلام جرم کرده و به تمام تخلفات وی در دادگاهی علنی رسیدگی کنید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

نشر اکاذیب، هتک حرمت و حیثیت دیگران، تخلفات ثبت شده در دیوان محاسبات و سایر تخلفاتی که تا کنون برای آن‌ها به دادگاه احضار شده است باید در دادگاهی صالحه به صورت شفاف برسی شود تا برای همیشه به لجن پراکنی رسانه‌ای و تشویش اذهان عمومی پایان داده شود.

اتفاق مذکور برای شما فرصت مناسبی است تا با برگزاری چنین دادگاهی در مورد انتخابات سال ۱۳۸۸ و حوادث پس از آن نشان دهید برای اجرای قانون اراده‌ای راسخ دارید تا با تمسک به بهشتی‌ها و قدوسی‌ها و موسوی اربیلی‌ها دستگاه قضایی مظهر استقلال، شفافیت و اجرای عدالت باشد و خدای ناکرده روزی نرسد که مسوولیت حضرتعالی در قوه قضایی تمام شود اما این معضل مهم در دستگاه قضایی باقی بماند.

امیدواریم با اجرای قانون به صورت شفاف و علنی نشان دهید جمهوری اسلامی بر اساس قانونی که برآمده از اراده‌ی ملت و احکام الهی بوده است اداره می‌شود و مصلحت سیاست ورزان نمی‌تواند جایگاه آن را بگیرد.

و السلام علی من اتبع الهدی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

آذر ۱۳۹۶

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا