خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

دیجیاتو: تلگرام ، محبوب ترین و مهم‌ترین اپلیکیشن پیام رسانی ایرانی‌ها ساعاتی است که فیلتر شده و دسترسی به آن به سادگی مقدور نیست. هرچند به نظر می‌رسد که این مسدودسازی موقتی بوده باشد و در روزهای آینده بتوان دوباره به آن دسترسی پیدا کرد.

اما با توجه به اینکه وضعیت تلگرام فعلا در هاله ای از ابهام قرار دارد، بد نیست با برخی از جایگزین‌های تلگرام که از منظر امکانات و امنیت با این اپلیکیشن پیام‌رسان برابری می کنند آشنا شویم. در ادامه امکانات چند اپلیکیشن پیام رسان خارجی و ایرانی که می توانند جایگزین تلگرام باشند را با هم مرور می کنیم.

Whatsapp

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

با توجه به وضعیت مبهم تلگرام، بسیاری از کاربران ایرانی از همین حالا به سمت واتس اپ کوچ کرده اند. واتس اپ با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر، پرجمعیت ترین پیام رسان دنیاست که قابلیت هایی مثل تماس صوتی و البته رمزنگاری کامل پیام ها جزو مهم ترین دلایل استقبال از آن بوده اند.

واتس اپ اگرچه از امکان ساخت کانال بی بهره است، ولی خوشبختانه در آن می توانید به چت گروهی بپردازید و درست مثل اینستاگرام، استوری ارسال کنید. خوشبختانه واتس اپ در تمام پلتفرم های موبایل و دسکتاپ حضور دارد و در صورت تمایل می توانید از نسخه تحت وب آن (که برای اجرا فقط به یک مرورگر احتیاج دارد) هم استفاده کنید. کلیه پیام ها و تماس های صوتی واتس اپ رمزنگاری شده هستند.

به‌روزرسانی: گویا در پی فیلترینگ تلگرام واتس اپ نیز از دقایقی پیش دچار اختلال شده است. مطابق گزارشات به نظر می رسد که این مشکل در چند کشور دیگر نیز اتفاق افتاده و صرفا مربوط به ایران نیست.

دانلود واتس اپ 


LINE

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

پیام رسان لاین زمانی بین کاربران ایرانی محبوبیت زیادی داشت، اما پس از فیلترینگ وایبر و مهاجرت کاربران به سمت تلگرام کم کم به دست فراموشی سپرده شد. اما در شرایط فعلی این پیام رسان ژاپنی با امکانات خوبش می تواند جایگزین ایده آلی برای تلگرام محسوب شود.

پیام رسان لاین به غیر از ارسال پیام متنی، امکان مکالمه صوتی و ویدیویی کاملا رایگان را به شما می دهد. به غیر از این با نصب این اپلیکیشن یک تایم لاین در اختیار دارید که می توانید به سبک فیسبوک و اینستاگرام، در آن پست ارسال کرده و با دیگر دوستان تان به چت و گفتگو بپردازید.

همچنین لاین از رمزنگاری end-to-end پشتیبانی می کند و امنیت بالایی در پیام رسانی دارد. چت گروهی، امکان نظرسنجی، ارسال استیکر و پاک کردن پیام های ارسالی از سرور جزو مهم ترین قابلیت های این پیام رسان هستند.

دانلود LINE


Signal

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

سیگنال امکانات چندان قدرتمندی ندارد، اما از منظر امنیت یکی از قدرتمندترین پیام رسان هاست که تا کنون گزارشی مبنی بر هک شدن یا سوء استفاده اطلاعاتی از آن منتشر نشده. هر چیزی که در محیط سیگنال می نویسید توسط الگوریتم های قدرتمند رمزنگاری محافظت می شود؛ چه در چت های دو نفره و چه چت های گروهی.

یکی از قابلیت های خوب دیگر سیگنال هم امکان برقراری تماس های صوتی است که تمامی آن ها هم رمزنگاری می شوند. اما از منظر امکانات دیگر، سیگنال یک پیام رسان کاملا ابتدایی محسوب می شود که صرفا امکاناتی مثل ارسال فایل و صدا و لوکیشن و تصاویر گیف را به شما می دهد.

دانلود سیگنال 


Hike

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

پیام رسان هندی Hike خیلی در میان ایرانی ها شناخته شده نیست اما می تواند جایگزین نسبتا خوبی برای تلگرام محسوب شود. با هایک می توانید گروه های 1000 نفره بسازید و در آن به چت و گفتگو و ارسال فایل مشغول شوید، هر چند که امکان برقراری تماس صوتی را ندارید.

درست مثل اینستاگرام، هایک هم یک تایم لاین اختصاصی در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید در آن پست های متنی و تصویری ارسال کنید. ضمنا امکان اشتراک گذاری استوری را هم دارید. این پیام رسان هندی از نظر امنیتی هم شرایط خوبی دارد و کلیه پیام ها در آن با یک الگوریتم رمزنگاری 128-بیتی محافظت می شود.

دانلود Hike


Allo

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

پیام رسان اختصاصی گوگل امکان ساخت گروه های 256 نفره را به شما می دهد و کلیه پیام ها در آن نیز با الگوریتم های رمزنگاری محافظت می شوند. متأسفانه الو مثل تلگرام امکان ساخت کانال را به شما نمی دهد، اما در عوض می توانید به دوستان تان بدون تایپ کردن حتی یک کلمه پاسخ های هوشمند (Smart Reply) بدهید و از مزایای دستیار هوشمند گوگل (گوگل اسیستنت) برخوردار باشید.

الو شاید از منظر امکانات خیلی غنی نباشد، اما به خاطر امنیت بالا می تواند یکی از گزینه های جایگزین برای تلگرام محسوب شود.

دانلود Allo


iMessage

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

در شرایطی که دسترسی به تلگرام خیلی آسان نیست، کاربران دیوایس های اپل می توانند از آی مسیج برای ارسال سریع پیام ها استفاده کنند. خوشبختانه اپراتورهای همراه کشور مدتی پیش امکان فعال سازی آی مسیج را برای کاربران ایرانی ممکن کردند تا بدون دردسر بتوانید از آن برای پیام رسانی استفاده کنید.

با آی مسیج می توانید به راحتی پیام های متنی، اسناد، عکس و ویدیو و استیکر را به دوستان خود ارسال کنید و حتی چت های گروهی بسازید. امکان نصب بازی و اپلیکیشن های شخص ثالث هم قابلیت های دیگری هستند که آی مسیج را به جایگزین خوبی برای پیام رسانی کاربران آیفون و آیپد و مک تبدیل می کنند.


پیام رسان سروش

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

بحث حفظ حریم خصوصی در پیام رسان های داخلی همیشه موضوع ابهام برانگیزی برای کاربران ایرانی بوده و هست. با این وجود، نمی توان کتمان کرد که پیام رسان های ایرانی طی چند سال اخیر پا به پای رقبای خارجی رشد کرده اند و به خاطر تأثیرپذیری از تلگرام شباهت های زیادی به آن دارند.

پیام رسان سروش علاوه بر امکان چت فردی و گروهی، امکانات دیگری همچون تماس صوتی، ایجاد کانال‌، پرداخت قبض، خرید شارژ آسان و پرداخت پول را به کاربران خود می‌دهد. سروش در پلتفرم های اندروید، iOS، ویندوز، لینوکس و مک او اس حضور دارد و می توانید به رایگان از امکاناتش استفاده کنید.

دانلود پیام رسان سروش 


پیام رسان آی گپ

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

اگر بابت امنیت پیام رسان های ایرانی نگران هستید، شاید آی گپ بتواند نظرتان را کمی تغییر دهد. پیام رسان آی گپ یکی از معدود پیام رسان های ایرانی است که به طور کامل رمزنگاری شده و امنیت پر رنگ ترین خصوصیت آن محسوب می شود.

از آی گپ می توانید در پلتفرم های  iOS، اندروید، ویندوز، لینوکس و همچنین در مرورگر استفاده کنید. این پیام رسان ایرانی از نظر ظاهری شباهت زیادی به تلگرام دارد و امکاناتی مثل ساخت گروه های 5000 نفره، کانال، ویرایش پیام ها، ارسال پیام صوتی و ارسال استیکر از جمله امکانات خوب آن محسوب می شوند.

دانلود آی گپ 


پیام رسان بله

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

بله هم یکی دیگر از پیام رسان های ایرانی است که شباهت زیادی به تلگرام دارد. قابلیت هایی مثل ارسال پیام (همراه با گزینه ویرایش)، ارسال عکس و ویدئو و صدا، تشکیل گروه و کانال، پشتیبانی از اموجی و استیکر و همچنین دسترسی از سه پلتفرم وب، iOS و اندروید خصوصیاتی در بله هستند که نیازهایتان از یک پیام رسان را به خوبی برطرف می کنند.

بله امکان پرداخت قبوض بانکی را هم به شما می دهد، هر چند بر خلاف آی گپ رمزنگاری شده نیست.

دانلود پیام رسان بله 


پیام رسان بیسفون پلاس

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

بیسفون پلاس در ابتدای عرضه شروع چندان موفقی نداشت، اما با به‌روزرسانی های مستمر حالا توانسته که بیشتر از گذشته به استانداردهای پیام رسان های مدرن نزدیک شود. این پیام رسان ایرانی امکان ساخت گروه و کانال را به شما می دهد، همچنین به لطف تماس صوتی می توانید با تمام دوستان تان به صورت رایگان صحبت کنید.

بیسفون پلاس برای پلتفرم های iOS و اندروید منتشر شده و پیام ها را به خوبی میان این دو پلتفرم همگام سازی می کند.

دانلود بیسفون پلاس 


پیام رسان گپ

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

گپ هم یکی دیگر از پیام رسان های ایرانیست که تلگرام را الگوی مستقیم خود قرار داده و بسیاری از امکانات آن را در خود گنجانده است.

به عنوان یک پیام رسان کراس پلتفرم و مبتنی بر فضای ابری به گپ می توانید از طریق مرورگر و سیستم های عامل اندروید و iOS دسترسی داشته باشید. در گپ می توانید گروه و کانال بسازید، پیام هایتان را ویرایش کنید، استیکر بفرستید و پوسته دلخواهتان را روی پس زمینه بنشانید.

دانلود پیام رسان گپ 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خارجياش که اصلا بهشون اعتماد نيست؛ ولي داخلي هاش سرشار از امنيت و اعتماد و اطمينان هستند!! پس با چشمان بسته ازشون استفاده کنيد که هيچ مشکلي برايتان پيش نخواهد آمد!

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا