خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیگیری انجمن اسلامی برای آزادی دانشجویان بازداشتی

انجمن اسلامی دناشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران خبر داد که پیگیری آزادی دانشجویان بازداشتی در دستور کار این تشکل دانشجویی قرار دارد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز از این تشکل دانشجویی، «صبح امروز – شنبه – ۱۶ دی ماه جلسه‌ای در وزارت علوم با حضور دکتر غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم با نمایندگان برخی تشکل‌های دانشجویی از جمله دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزار شد که در این جلسه وضعیت دانشجویان بازداشتی روزهای اخیر به صورت مستقیم پیگیری شد.

در این جلسه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خواستار ارائه گزارش اقدامات از مسوولان وزارت علوم در رابطه با دانشجویان بازداشتی و اقدام فوری این وزارتخانه برای آزادی دانشجویان شد.

انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از روز دوشنبه ۱۱ دی ماه تا به امروز، مرتبا پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی از طریق دانشگاه و وزارت علوم و بخش های دیگر دولت بوده است و همچنان این پیگیری‌ها را تا آزادی همه دانشجویان ادامه خواهد داشت.

پس از وقایع اخیر در مجموع اسامی نزدیک به ۴۰ دانشجوی بازداشتی در دو دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی دوستان و هم کلاسی‌های آن‌ها به دست انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران رسیده است که این انجمن لیست اسامی بازداشت شدگان را جهت پیگیری وضعیت آن‌ها و آزادیشان، در اختیار نهادهای مرتبط قرار داده است و مسوولین امر را نسبت به اسامی بازداشت شدگان که کمتر اطلاعی از آن‌ها وجود داشته، مطلع کرده است.

در میان اسامی بازداشت شدگان، سلایق مختلف فکری دیده می‌شود و انتصاب بازداشت شدگان به یک جریان فکری صحت ندارد و انجمن اسلامی بدون در نظر داشتن گرایش‌های مختلف دانشجویان بازداشتی و برای پاسداشت حرمت دانشگاه و دانشجو و لزوم توجه به آزادی بیان در جهت آزادی همه دانشجویان و در راستای اجرای قانون تلاش‌های خود را ادامه خواهد داد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا