خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاوری برگرد

یاشار تاج محمدی، «نیم ستون» انصاف نیوز: اختلاس و اختلاس‌گر همه‌جای دنیا وجود دارد، این‌طور نیست که خیال کنید فقط در ایران چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، نه نگران نشوید، طوری نیست، همه‌جا همین‌طور است. فقط شیوۀ برخورد با اختلاس‌گران متفاوت است.
نحوۀ برخورد با مفاسد اقتصادی در نظام‌های گوناگون:
نظام سرمایه‌داری: شما اختلاس می‌کنید ولی چون دندان‌گرد هستید و حق‌حساب برخی مقامات را نمی‌پردازید به‌زودی لو رفته و دستگیر می‌شوید اما چون پای برخی مقامات دیگر در میان است، دادگاه شما مدام به تعویق می‌افتد تا مقامات در مورد شما تصمیم بگیرند. در نهایت آن‌ها به توافق می‌رسند که جعبه ی سیاه را منهدم کنند و به‌این‌ترتیب با شما برخورد می‌شود.
نظام سوسیال‌دموکراسی: شما تصمیم می‌گیرید اختلاس کنید اما به دلیل وجود مطبوعات آزاد و شفاف، موفق به اتمام کارتان نمی‌شوید و لو می‌روید و مأموران، شما را دستگیر می‌کنند و یکی از آن‌ها یک کشیده می‌خواباند زیر گوش شما اما به دلیل وجود مطبوعات آزاد این مساله خبری می‌شود و ده‌ها NGO به حمایت از شما بر‌می‌خیزند، چندین روز تظاهرات و اعتصاب صورت می‌گیرد، انجمن اختلاس‌گران بدون مرز نیز پیگیری پروندۀ شما را بر عهده می‌گیرد و در نهایت شما تبرئه می‌شوید و آن مأمور به زندان می‌افتد، البته شما باید 200 یورو جریمه‌تان را حتماً بپردازید.
نظام کمونیستی: شما اختلاس می‌کنید اما دستگیر نمی‌شوید، چون پست مهمی دارید و در حال مبارزه با امپریالیسم جهانی و احقاق حق خلق کمونیست هستید اما به‌محض اینکه دوران مسوولیت‌تان به پایان رسید، دستگیر و روانۀ زندان می‌شوید، اما قبل از رسیدگی به پروندۀ شما نظام کمونیستی فرو‌می‌پاشد و شما فرار می‌کنید. البته بدون شک این توطئۀ امپریالیسم است وگرنه کمونیسم به ذات خود ندارد عیبی.
نظام مهرورزیستی: فکر اختلاس هم به ذهن شما خطور نمی‌کند، چون از هر نظر در رفاه هستید، از طرفی اخلاق هم‌چنین اجازه‌ای به شما نمی‌دهد؛ بنابراین همه چیز به خیر و خوشی به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا