خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفارت‌خانه‌ها بهترین مکان برای برگزاری اعتراضات مردمی!

فرزین پورمحبی در یادداشت طنزی در خبرآنلاین نوشت: تجربه نشان داده در سفارت‌خانه‌ها معترضین بیشتر از اعضای سفارت‌ها دارای مصونیت دیپلماتیک هستند!!

 این روزها صحبت بر سر اختصاص مکانی برای برگزاری تجمعات و شنیدن صدای مردم است. پیشنهاداتی هم مثل «پارک گفتگو» و «پارک لاله» داده شده اند. ما هم در همین راستا، پیشنهادمان را می دهیم والبته سعی هم می‌کنیم که دلائل ما کمی آبرومندانه تر از دلائل پیشنهاددهندگان فوق باشد(دلائلی مثل: چون اسم پارک، گفتگو است؛ پس اجتماعات هم باید آنجا باشند! حالا چرا اسم «پارک ملت» در این مورد بی مسمی هست و یا ایضا بقیه پارک ها؟ خدا داند…) اصلا به ما چه، برویم سر اصل حرف خودمان …
بنده معتقدم، چنین مکانی باید در یک زمین کاملا بی طرف باشد اما مشکل از آنجا شروع می شود که وجب به وجب کشورمان یا متعلق به دولت است یا در تملک ملت(یعنی طرفین دعوا)… با این اوصاف باید تجمعات مردمی در جایی خارج از کشور برگزار شوند. البته کشورهای بی طرف هم، بسیار کم هستند! چون بیشترشان یا دشمن ما هستند و یا ما حامی آنهائیم !! اما در عین حال، جوینده یابنده است یعنی می شود با کمی تلاش، کشورهایی را هم پیدا کرد که در مورد ما اصولا بی تفاوت باشند! مثل کشورهای جزائر کارائیب از قبیل: پاناما ؛ باربادوس؛ سورینام ؛ باهاما و ….

اما باز مشکل حل نمی شود؛ چون با توجه به بالارفتن نرخ ارز و همچنین عوارض خروجی، هزینه سفرهای خارجی گران ازآب درمی آیند.(از طرفی هم، کسی که بتواند این هزینه ها را بپردازد، نمی تواند آنقدرها هم معترض باشد!) لذا برای رفاه حال عموم و همچنین برای جلوگیری از خروج ارز؛ پیشنهاد می شود اجتماعات فوق در محل سفارت کشورهای بی طرف برگزار شوند و در صورت مخالفت آن کشورها؛ می توان در ابتدا سفارت شان را تسخیر و سپس در آن محل، اقدام به مطالبات مسالمت آمیز کرد!

اما دلائل مان برای چنین پیشنهادی به شرح ذیل است؟

1- کرم «سفارت گیری» که هر از گاهی در وجودمان می جنبد؛ آرام می گیرد.

2- سفارت خانه‌ها امن ترین جا برای هر بریز و بپاشی هستند! تجربه نشان داده در سفارت خانه‌ها معترضین بیشتر از اعضای سفارت‌ها از مصونیت دیپلماتیک برخوردار می شوند!! بعبارتی می‌شود هر کاری در سفارت، بدون مزاحمت خاصی انجام داد، اما اگر مثلا در پارکی آب بازی شود جریان بلافاصله رهگیری، پیگیری، ردگیری وبالاخره دستگیری های مربوطه انجام می شود .

3- زنده کردن سنت دیرینه بست نشینی؛ یادآوری می کنیم، در زمان های قدیم بعضا؛ برخی‌ها می‌رفتند داخل سفارت‌ها و تحصن می‌کردند تا به مطالبات‌شان رسیدگی شود. مثال: درسال 1285 مردم و اصناف تهران در محل سفارت بریتانیا(باغ قلهک) آنقدر بست نشستند(21 روز) تا اینکه مظفرالدین شاه مجبور شد فرمان مشروطیت را صادر کند.

4- هیچ خبرنگار خارجی نمی تواند وارد سفارت های کشورهای دیگر شود و در نتیجه اقدام به نشر اکاذیب نماید.
باری به هر جهت ما پیشنهادمان را دادیم و دلائل مان را هم گفتیم. حال خود دانید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا