خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«این آدم بماند سر کار، زحمات آقای خمینی را بر باد خواهد داد»

/ نظر آیت الله فاضل لنکرانی درباره‌ی احمدی نژاد /

آیت الله «جواد فاضل لنکرانی» فرزند «آیت الله محمد فاضل لنکرانی»، در دربخشی از مصاحبه‌ای تصویری که با سایت مباحثات انجام داده است، در خاطره‌ای نظر پدرش را درباره‌ی «محمود احمدی نژاد» بازگو کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، بخشی از این روایت در پی می‌آید:

در مورد آقای احمدی نژاد باید این را بگویم که: نزاع از وقتی شروع شد که ایشان گفت زن‌ها هم در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند. پدر ما گفت: «تو اگر دلسوز بانوانی یک ورزشگاه مستقل که همه‌ی جهاتش هم حفظ شود با بهترین امکانات برای زنان درست کن. الان در این ورزشگاه‌های فعلی که پسرها هم مصلحت نیست که خیلی حضور داشته باشند، تو چطور این کار را می‌کنی؟»

البته بگویم، ما می‌دانستیم که مقاومت می‌کند و مقاومت کرد؛ آن موقع 5 یا 6 نفر از مراجع نوشته بودند و تصمیم گرفتند که دیگر [احمدی نژاد] را راه ندهند و با او ملاقاتی نداشته باشند. تا 9 ماه هم او را نپذیرفتند. آقای جنتی و آقای یزدی آمدند خدمت والد ما، آقای جنتی شروع کرد به تعریف کردن از [احمدی نژاد]؛ که آقا این چقدر متدین است، چقدر ساده زیست است…

بعد پدر ما فرمودند که: «آقای جنتی! من با این آدم اختلاف شخصی ندارم و فکر نکنید که یک‌وقت من از این آقا چیزی خواستم، نداده و من به این دلیل ناراحتم؛ من از احدی از روسای جمهور و مسوولین نظام تا حالا چیزی نخواسته‌ام و نخواهم خواست. ولی من از شما تعجب می‌کنم! این چطور آدم متدینی است که در مقابل فتوای 5 مرجع تقلید ایستاد؟ مگر آدم متدین می‌تواند در مقابل فتوای 5 مرجع تقلید بیاستد؟»

بعد هم گفتند: «آقای جنتی! از اول انقلاب تا حالا که نزدیک 30 سال است که می‌گذرد، این مقدار که از روی کار آمدن این آدم برای انقلاب من احساس خطر می‌کنم، تا به حال احساس خطر نکرده بودم. این آقا با اشخاص، با فاضل، بهجت، تبریزی با این اشخاص از مراجع مخالفت ندارد، بدانید شما! این آقا با نهاد مرجعیت و روحانیت مخالف است.»

بعد استدلال کردند، گفتند: «این آقا یک استدلالی دارد، استدلالش این است که من خودم مستقیم با امام زمان در ارتباطم و دیگر نیازی به نوابش ندارم؛ مگر در صحبت‌هایش مساله‌ی ارتباط با امام زمان و این‌ها را مطرح نمی‌کرد؟! کسی که این ادعاهای واهی را دارد قطعا معتقد است که، ما دیگر به نوابش چه کار داریم؟، شما مسلم بدانید که این آدم و هم‎فکرانش به هیچ وجهی مرجعیت و روحانیت را قبول ندارد.»

بعد با اینکه آقای جنتی 7،8 یا 10 سال سنش از پدر ما بیشتر بود فرمود: «من نیستم و شما هستید؛ امروز جلوی ماها ایستاد، این در آینده جلوی آقای خامنه‌ای خواهد ایستاد. کلاه سرتان گذاشته! این ولایت فقیه را قبول ندارد» البته در این عبارت کلاه سرتان گذاشته تردید دارم. ولی فرمودند که این ولایت فقیه را قبول ندارد.

بعد فرمودند: «این آدم اگر بماند سر کار، تمام زحمات آقای خمینی را بر باد خواهد داد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. والله اعلم به الحقایق الامور
    ۱.یک بام و دو هوا نمی شود.
    ۲.نمیشود آقایان ارتباط اخلاقی معنوی را با جامعه بنا به بعضی مصلحت ها به مداحان و طلاب بسپارند آنوقت انتظار داشته باشند نقششان توسط آنها مصادره نشود
    ۳.پنج مرجع برای نرفتن بانوان به ورزشگاهها فتوا دادند؟!
    ۴.اشاره به ” فکر نکنید چیزی خواستم و نداد ” مستند به چگونه تعاملی است؟

  2. احمدی نژاد با همه مشکلات داشت. مرجعیت هایی بودند که تاییدش می کردند و تبلیغش نمودند! تا رییس جمهور شد و دست به سرکوب افراد انقلابی با سلیقه های متفاوت زد!؟
    اگر کسی دیگر مدعی دیدار امام زمان بود که خاک خانه اش را توبره کرده بودند!
    این هزینه ها از کیسه ی دین خرج شد و عواقبش گریبان جامعه را گرفته است!
    کاش مرجعیت دینی از موضع دینی به حقوق شهروندی افراد می پرداختند و حقوق نصف جامعه را با حفظ اصول فریاد می زدند! این محدودیت ها اساس و استدلال دینی ندارد و برخاسته از ذهن افراد براساس درک دینی است!
    محمد هاشمی برادر مرحوم هاشمی خاطره یی از چهل سال پیش نقل می کند که در آن زمان گوینده ی زن خبر بود که بسیار مهارت داشته و می خواستند این کار را انجام دهد، افراد زیادی مخالفت کرده و با تلفن و پیغام مانع این کار شدند! و امروز این موضوع شبیه طنز و خنده دار است! اقلیتی برای اکثریت از موضع برتر و حتی دین تعیین تکلیف کرده و چه خسران ها و فرصت هایی که از این ناحیه هدر می رود و چهل سال بعد هم به این رویه ها خواهند خندید. ولی یک نسل تباه شده و فرصت هایشان از دست رفته. در زمینه ی موسیقی نیز همین است و امروز خانواده های زیادی حتی فرزندان دختر خود را برای یادگیری موسیقی، سرمایه گذاری می کنند!
    مشکل همان است که گفتم؛ اقلیتی براساس ذهنیت خود برای اکثریت تعیین تکلیف می کنند،برای این که رشته ی کار از دسشتان در نرود!و حرفشان تأثر داشته باشد.
    امام موسی صدر از زمان های دور افراد را به یادگیری موسیقی توصیه می کردند و یا شهید بهشتی در سال چهل و دو همسرشان را به آموختن رانندگی سفارش می نمودند. این ها کجا و آن ها کجا؟!

    4
    2
  3. در مورد ورزشگاه یک سوال دارم .چرا مردان باشند ولی زنان نباشند؟آقای احمدی نژاد هم جواب این سوال را نمی دانست من از خودش پرسیدم

    3
    2
  4. زنان هم به اندازه مردان حق دارند،
    مراجع محترم، خدا را شاهد بگیریم:
    ایا بی بند و باری در ایران از کشورهای اروپایی کمتر است؟
    در استادیوم های انجا جرم و جنایت میشود؟
    ذات انسان مخالف زور است، [این راه] نتیجه عکس داده، …
    برای درمان هم که به دکترها و امکانات جوامع بی بند و بار پناه [برده می‌شود؟]
    مردم کدام را باور کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا