خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض‌ها به امام جمعه رشت بر سر مجتمع تجاری آدینه

مشکلاتی که بر سر مجتمع تجاری آدینه در رشت پیش آمده، پای اعتراضات را به امام جمعه‌ی رشت بر سر این پروژه باز کرده است؛ اعتراضاتی که پس از موضع گیری امام جمعه، با واکنش تند تعدادی از شخصیت‌ها و مسوولان گیلانی مواجه شده است.

انصاف نیوز تعدادی از واکنش‌ها به این موضوع را از سایت محلی گیلانستان بازنشر می‌کند:

# واکنش دبیر حزب موتلفه گیلان به فیلم اظهارات امام جمعه رشت/ مجتمع تجاری “آدینه” هیچ ربطی به مقام معظم رهبری ندارد

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان گفت: من هشت سال پیش هم این موضوع را گفتم و خطرات این نوع تصمیمات را به مدیران استان گوشزد کردم.

حسن کربلایی در گفتگو با گیلانستان در واکنش به فیلم اظهارات اخیر آیت الله قربانی درخصوص مجتمع آدینه اظهار کرد: این ساختمان آدینه در رشت، هیچ ربطی به مقام معظم رهبری ندارد، رهبری انقلاب اصولاً مخالف اینگونه کارها هستند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه آقای قربانی و مجرد معلوم الحال به اتفاق دست به چنین اقدامی زده اند، گفت: من هشت سال پیش هم این موضوع را گفتم و خطرات این نوع تصمیمات را به مدیران استان گوشزد کردم.

وی در ادامه ابراز نمود: از آقای قهرمانی مرحوم که استاندار وقت بود تا فریدونی شهردار رشت و عظمتی فرماندار و دستگاه های نظارتی دیگر همه مقصر هستند و نباید اجازه میدادند چنین عمارتی بر خلاف قوانین جاری کشور ساخته شود.

کربلایی با اشاره به اینکه اگر کسی بگوید این عمارت مربوط به ولی فقیه است، فرافکنی کرده است، خاطرنشان کرد: نباید مسئولیت تخلفات و ندانم کاری های سالیان متمادی را به گردن دیگر نهادها و اشخاص انداخت.

عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان همچنین افزود: امیدوارم با توجه به روشن شدن تخلفات صورت گرفته در زمین، بنا، پروانه، عوارض و…. که معمولا با نظارت آقای قربانی به عنوان شخص زین العابدین قربانی و اقدام مجرد بوده است، هرچه زودتر مدیران کشور به این موضوع رسیدگی کرده و رضایت خریداران مغازه ها را جلب کنند.

# کسی که برای نجات خود حیثیت رهبری را به بازی میگیرد ظلم بزرگی مرتکب شده است

مسوول سابق نهاد رهبری دانشگاه گیلان گفت: مردم باید یاوری کنند و رهبر انقلاب را در مقابل توقعات خواص آلوده و دنیا طلب یاور باشند.

مهدوی در گفتگویی اظهار داشت: نخستین و کمترین توقعی که از خواص جامعه میرود این است که بار را از دوش ولی ورهبر بردارند نه اینکه خودشان بار بر رهبر شوند.

وی افزود : در حوزه ی حمایت از مبانی انقلاب اسلامی خواص باید خود نمونه باشند و در حوزه ی زندگی شخصی خود و اطرافیان و فرزندان شان با تبعیت از سیره ی اهل بیت عصمت و طهارت منش صحیحی را در پیش بگیرند .

مهدوی خاطر نشان کرد : در حوزه ی ساده زیستی با پیروی از منش مردمی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بتوانند در نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی به عنوان پیش قراولان باشند.

وی ادامه داد: مقام معطم رهبری همه خواص را سالیان سال در قالب های مختلف منجمله خطبه هایی را که تحت عنوان عبرت های عاشورا داشتند از زندگی اشرافی و تجمل گرایانه و تکاثر ثروت برحذر داشتند اما متاسفانه بخشی از خواص نه تنها حرف مقام‌معظم رهبری را گوش نمی دهند بلکه برای نجات خود حیثیت مقام معظم رهبری را به بازی میگیرند و کسی که آبروی نائب امام زمان (عج) را به بازی میگیرد ظلم بزرگی را مرتکب میشود .

این استاد دانشگاه افزود : این ظلم بخشودنی نیست و اگریکی از مصادیق ظلم به رهبر انقلاب این باشد که نامه ای بدون سلام و یا تنش زا بنویسد و جرقه ی فتنه ای را بزند. ومصداق دیگر ظلم به رهبری این است که بجای اینکه خودمان مسئولیت کارهای خود را بپذیریم، نتایج حاصله از عملکرد غلط خود را به نام مقام معظم رهبری بخواهیم مطرح کنیم.

وی افزود : اگر در یک موردی که توفیقی حاصل شود بسیاری از این مسئولین و خواص مدعی میشوند که ما کارگزار اصلی و فاعل آن توفیق بودیم اما اگربه واسطه ی کج سلیقگی ، بی توجه ای و غفلت موجب آسیب شوند . آن را به نام رهبری مطرح می کنند و این جفا به مقام معظم رهبری است و این نوع جفا از خلقیات و روحیه نفاق گونه ی افراد بر می آید .

مسول سابق نهاد رهبری در دانشگاه گیلان داد : اگر کسی در یاوری ولایت صادق باشد ، خطایی را که خود مرتکب شده و غفلت حاصل شده از جانب خود را پذیرفته و مسئولیت خطا ، غفلت، بی توجه ای و گناه خودش را باید بپذیرد و یکی از جلوه های ولایت مداری این است که در حوزه ی زندگی اجتماعی یاور امام و رهبری باشند و اگر کسی با بازی با کلمات در صدد این باشد که جامعه را فریب دهد و با جملات کلی انتصاب ناروا به مقام معظم رهبری داشته باشد ولو یک انقلابی سابقه دار باشد او نه تنهاخیانت به مقام معظم رهبری کرده بلکه خیانت به انقلاب اسلامی و دین می نماید .

وی با یادآوری اعمال معاویه در دوران خلافت امام علی (علیه السلام) خاطر نشان کرد : معاویه روزها بره و گوسفند به بچه های شام میداد و شبها ان گوسفند ها را می دزدیدند و به دروغ آن را به امیرالمومنین انتصاب می دادند این یک شگرد معاویه بوده و امیدواریم بخشی از خواص ما حواس خود را جمع کنند و از شیوه معاویه گونه دست بکشند. چون ملت ما بیدار و هشیارند و می توانند شر را از خیر تشخیص دهند و بارها ملت ایران اثبات کردند که ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند .

وی گفت : حال این که یک زمان مقابل این علی دشمنانی چون رژیم صهیونیستی و رژیم استکباری هستند و زمان دیگر صدمه زنندگان به ولی امر زمانه خواص دنیا طلب آلوده و غافل می باشند .

وی تاکید کرد :طبیعتا برای حفظ انقلاب همانطور که رهبر انقلاب محکم ایستادند و بسیاری از مردم تن به توقعات بی جای خواص ندادند و در همین جهت در بسیاری مواقع خواص نمیتواند یاور خوبی برای ولی و امام باشند طبیعتا باید محکم ایستاد و پی حق خود باشیم همانطور که مهم ترین دغدغه ی مقام معظم‌ رهبری استقرار ، تثبیت عدالت و گسترش آن در جامعه است .

مهدوی ادامه داد : در این جهت از یک سو مردم باید یاوری کنند و رهبر انقلاب را در مقابل توقعات خواص آلوده و دنیا طلب یاور باشند و جلوی بازی های رسانه ای و جنگ روانی، قدرت نمایی های های باندی و کانون های قدرت و ثروت را در هر موقعیتی از موقعیت کشور بگیرند.

وی گفت : تا این صاحبان قدرت و ثروت نتوانند در یک منطقه در حوزه ی استانی به فریب جنگ روانی ، تهمت ،افترا و تشویش اذهان عمومی بپردازند و چه در سطح ملی کشور بخواهند با نامه نگاری های پر ابهام و مطرح نمودن های فردی خود جایگاه رفیع مقام ولایت را زیر سوال ببرند./ رویداد گیلان

# کسی که مدیر دفترش مشکل ساز است نباید وارد کار اقتصادی شود/ ماجرای آدینه رسوایی به وجود آورد و جبران خسارتش سخت است

پدر شهید علیزاده گفت: به نظر بنده روحانیون نباید وارد عرصه اقتصادی به این شکل شوند، آن هم اگر مدیر دفترشان مشکل ساز یا مسئله دار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر علیزاده در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان با اشاره به سخنان اخیر آیت الله قربانی پیرامون مجتمع آدینه رشت اظهار کرد: از ماه های گذشته با تجمع مال باختگان این پروژه در اماکن مختلف استان و اعتراض به تضییع اموالشان، و با رسانه ای شدن این اتفاقات ضررهایی نصیب گیلان شد.

پدر شهید مدافع حرم علیزاده با بیان اینکه نامه نگاری ها، اعتراضات، بیانیه ها، نصب بنرها و… رسوایی بزرگی برای استان گیلان بوجود آورد خاطرنشان کرد: قطعا این سری کارها نشان دهنده عدم پایبندی به تعهدات است. مردم انتظار ندارند از فردی که در راس امور معنوی یک استان و به عنوان نماینده ولی فقیه و الگویی انسانی و اسلامی می باشد، چنین اقداماتی ببینند.

وی با اشاره به آسیب های دامن‌گیر برخی از روحانیون در سطح کشور ابراز نمود: روحانیت از چند بُعد مورد هجمه است که یکی از آن وجود تفکر سکولار در برخی از افراد این قشر می‌باشد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه یک سری تفکرات روشنفکرانه شرقی و غربی در جامعه وجود دارد، گفت: علی رغم کوتاهی های دولت در زمینه های مختلف، مردم همیشه نشان داده اند دلبسته به انقلاب، نظام و ولایت هستند.

وی همچنین اظهار داشت: به نظر بنده روحانیون نباید وارد عرصه اقتصادی به این شکل شوند، آن هم اگر مدیر دفترشان مشکل ساز یا مسئله دار باشد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه امکان ندارد مقام معظم رهبری امر به ساخت چنین مجتمعی با این تخلفات کرده باشند گفت: برای بنده واقعا باورش مشکل است که از ناحیه رهبر معظم انقلاب، سرمایه گذاری برای این پروژه صورت گرفته باشد.

پدر شهید علیزاده در پایان تصریح کرد: این ماجرایی که در استان پیش آمده، یک شکست بزرگی برایمان شده است و جبران این خسارت واقعا مشکل می‌باشد.

# اقدامات خلاف قانون امام جمعه رشت و یکی از نزدیکان در حبسش مایه تاسف است/ هدایت ایشان را از خداوند مسئلت دارم

مدیر دبیرستان تربیت قرآنی مفتاح رشت گفت: واقعا تاسف دارد که آقای قربانی کار خلاف قانون، عرف و شرع را به همراه یکی از نزدیکانش که اکنون در حبس به سر می برد، انجام می دهد و آن را به مقام معظم رهبری نسبت می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سجاد خداپرست در گفتگو با گیلانستان به فیلم سخنان اخیر آیت الله قربانی پیرامون مجتمع آدینه واکنش نشان داد و اظهار کرد: مایه تاسف است که ایشان از پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان ماهانه صحبت میکند ولی از دریافتی ها حرفی نمی زند.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک مهر رشت با اشاره به روند ساخت مجتمع آدینه خاطرنشان کرد: واقعا تاسف دارد که آقای قربانی کار خلاف قانون، عرف و شرع را به همراه یکی از نزدیکانش که اکنون در حبس به سر می برد، انجام می دهد و آن را به مقام معظم رهبری نسبت می دهد.

وی در ادامه ابراز نمود: هدایت ایشان و هدایت همه کسانی که خلاف خود را به گردن دیگری می اندازند، از خداوند منان مسئلت دارم.

حجت الاسلام خداپرست همچنین به نصب بنری از فتوای آیت الله قربانی بر درب حرم امام زاده هاشم(ع) مبنی بر کامل بودن نماز رشتی ها در آن مکان اشاره کرد و گفت: طبق حکم شرعی باید فاصله دو شهر (منطقه) را از آخرین خانه این شهر تا آخرین خانه آن دیگری محاسبه کرد و اگر فاصله رفت و برگشت بیشتر از هشت فرسخ شرعی (۴۵ کیلومتر) باشد نماز شکسته خواهد بود (وظیفه مجتهد بیان حکم کلی است نه بیان تک تک مصادیق البته اگر مجتهدی در کار باشد).

استاد عقیدتی سیاسی سپاه قدس گیلان اذعان داشت: اما ظاهرا به یکی دیگر از نشانه های آخرالزمان هم رسیدیم و آن اینکه برخی از جایگاه و موقعیت خود سوء استفاده کرده و حتی کیلومتر های بین شهرها را دست کاری میکنند. برخی آنقدر بیکارند که به جای اینکه به وظایف خود برسند کیلومتر شمار بر میدارند و در شهر ها و بیابان ها به راه می افتند تا مردم را از سردرگمی در بیاورند.

مدیر دبیرستان تربیت قرآنی مفتاح رشت تصریح کرد: تشخیص اینکه نماز رشتی ها در امام زاده هاشم کامل است یا شکسته هیچ ربطی به کسی ندارد خود مکلف باید خودش تشخیص دهد که آیا هشت فرسخ شرعی طی شده یا نه. که اطلاعات راهداری بیش از هشت فرسخ را نشان میدهد پس نماز شکسته خواهد بود.

وی در پایان افزود: ای کاش به جای اعلام هایی که حتی آن ها هم غلط هستند کاری برای رهایی از فسادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و ….میکردید و رهایی و جدایی از آنها را اعلام می‌کردید.

# نامه بسیج دانشجویی کشور به رییس سیاستگذاری ائمه جمعه پیرامون مجتمع سازی امام جمعه رشت

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور نامه ای به ‌‌حجت الاسلام حاج علی اکبری پیرامون‌ ظلم آشکار برخی ائمه جمعه به رهبری نوشتند که متن آن در زیر آمده است:

حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری

ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

سلام علیکم

ضمن عرض خدا قوت و آرزوی توفیق خدمتگزاری برای شما و مجموعه همکارانتان ، نیک مستحضر هستید اخیرا مطالبی پیرامون نوع زندگی و روحیات برخی ائمه جمعه در برخی استانها در رسانه های اجتماعی منتشر شد که واکنش بسیاری از فعالان دلسوز و انقلابی کشور را به دنبال داشت.

پیرو مطلب یاد شده نکاتی به ذهن دانشجویان بسیجی رسید که در ذیل اشاره میشود:

در وهله اول این سطح از حساسیت و پیگیری نسبت به رعایت ارزش های انقلاب در میان نسل جوانان مومن و انقلابی امر مبارکی است که نباید نادیده گرفته شود و همین روحیه رصد دقیق و حساسیت مضاعف در نقد نهادهای انقلابی سبب پویایی جریان ارزشی و تقویت اعتماد عمومی خواهد بود. و این پدیده ای قابل ستایش و ممدوح است.

نکته دوم آن است که اخیرا اتفاقات مثبت بسیار زیادی در سطح دفاتر ائمه جمعه سطح کشور روی داده است که آنها نیز از چشم رسانه های انقلابی دور نمانده و به کرات به آن اشاره شده است. مردمداری و رسیدگی به مشکلات مردم و حفظ روحیه ساده زیستی در سبک زندگی که اخیرا در نماز جمعه تبریز،اردبیل،کرج،سرپل ذهاب و ….به شکل پررنگ تری قابل مشاهده بوده است که تحسین همه جریانات را نیز به دنبال داشته است.

آنچه که در این مرقومه مد نظر نگارندگان است لزوما معطوف به ماشین گران قیمت فلان امام جمعه و سبک زندگی اش و یا فعالیت های اقتصادی امام جمعه ای دیگر به نام رهبر معظم انقلاب نیست. چه بسا آقایان برای هر کدام از آنها بتوانند توجیهی هم ارائه کنند. هرچند ممکن است در موارد بالا لزوما جرم هم اختلاف نیفتد اما حتما استحضار دارید آنچه مذموم و ناپسند است لزوما نباید جرم و خلاف قانون باشد.

آنچه مسئله است پیاده شدن فرهنگ و گفتمانی تحت عنوان نقد ناپذیری و مصونیت ائمه جمعه در سطح استان تحت عناوین مختلف است که خطر اصلی است. قطعا دانشجویان متوجه حرمت و شانیت این جایگاه در استان ها هستند اما اینکه از این محدوده به عنوان منطقه ای مین گذاری شده یاد شود که هر آنکس به آن نزدیک شود از بین خواهد رفت در مرحله اول خود تضعیف کننده همین جایگاه رفیع است و اگر مسئولین نهادهای انقلابی خود طلایه دار تقویت فرهنگ پاسخگویی چه در کلام و چه در عمل نباشند نمیتوان از سایر ارگان ها انتظار بیشتری داشت. که این مهم حتی در بیانیه ای که امروز توسط امام جمعه مذکور منتشر شد ملاحظه شده است که جای بسی تقدیر و امید است.

خطر دومی که این جایگاه را تهدید میکند نسبت دادن همه اعمال و فعالیت های دفتر امام جمعه به شخص رهبر معظم انقلاب است. چنانچه اخیرا در یکی از استان های شمالی کشور مشاهده است که فعالیت ناکارآمد یک مجتمع تجاری منصوب به امام جمعه که نارضایتی برخی از اقشار عمومی مردم را به دنبال داشته است توسط شخص ایشان به رهبری نسبت داده میشود که ظلم آشکار است و چنین هزینه ای از نام رهبری در تریبون های عمومی بسیار خسارت بار خواهد بود و نیاز به رسیدگی جدی دارد.

آنچه از مجموع موارد بالا به دست می آید آنست که تحقق رسالت اصلی ائمه جمعه در سطح کشور در گرو مردم داری،همراهی با طبقه محرومین،پرهیز از مانور تجمل و اشرافیگری، دوری و اعراض از افراد حاشیه دار، پرهیز از فعالیت های اقتصادی گسترده، توجه به چالش های اصلی استان و مهم تر از همه پذیرش انتقادات و پیشنهادات جریانات دلسوز و انقلابی در آن منطقه و توجه به ارتباط مستمر با بدنه عمومی مردم است که اگر هر کدام از موارد بالا رعایت نشود خود تضعیف شان و حرمت این جایگاه رفیع است.چه بسا جریانات معاند،معارض و یا منفعت طلبی در منطقه ای وجود داشته باشند که از کوچکترین روزنه ها قصد تخریب و تهمت داشته باشند و آنچه در مرحله اول واجب است بستن روزنه‌هایی است که این اتهامات را تقویت میکند.

در پایان دانشجویان انقلابی از حضرتعالی به عنوان شخصیتی که وظیفه خطیر سیاستگذاری و ترسیم راهبردهای کلان اداره سنگر نماز جمعه را به دوش میکشید مطالبه آن را دارند که به موارد بالا توجه بیشتری صورت گرفته و در تنظیم اهداف عالی آن نهاد مورد عنایت قرار بگیرد. قطعا بدنه غالب ائمه جمعه در سراسر کشور از عناصر دلسوز،مومن و متعهد به انقلاب تشکیل شده است. و دانشجویان انقلابی از هر تشکل و گروهی خود را موظف به همکاری و یاری رسانی به همه ائمه جمعه میدانند که همین انتقادات نیز از مصادیق همیاری و کمک رسانی است.

والسلام علی من اتبع الهدی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور

# واکنش آیت الله قربانی به حواشی اخیرش: برخی در فضای مجازی با ارائه اطلاعات تقطیع شده آب به آسیاب دشمن می‌ریزند/ تمام خسارات آدینه را پرداخت می‌کنم

امام‌جمعه رشت بابیان اینکه باید اخلاق اسلامی را در فضای مجازی ترویج کنیم گفت: برخی با بهره‌گیری از فضای مجازی و ارائه اطلاعات ناقص و تقطیع شده آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

خبرگزاری فارس گیلان متنی را در خروجی سایت خود در دفاع از آیت الله قربانی به شرح زیر منتشر کرد:

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در حاشیه نشست با مدیران آموزش‌وپرورش گیلان به مناسبت هفته امور تربیتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مربیان پرورشی نقش مهمی را در پرورش اسلامی آینده‌سازان کشور دارند اظهار کرد: آموزش‌وپرورش رکن نظام تربیتی در جامعه است.

*ائمه جمعه مروج سبک زندگی اسلامی

وی با بیان اینکه آزادی تا مرز قانون اساسی که بیش از ۹۸ درصد مردم به آن رأی داده‌اند جزو حقوق ملت در جامعه اسلامی است افزود: غرب به دنبال ضربه زدن به‌نظام تربیت دینی در کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرتب در مدارس حضور دارند گفت: توصیه و تأکیدم بر ائمه جمعه توجه به ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی و نظام خانواده است.

قربانی با اشاره به اینکه فضای مجازی بدون داشتن سواد رسانه‌ای از آسیب‌های جدی در مسیر تربیت نونهالان، نوجوانان و جوانان است، تصریح کرد: اخلاق اسلامی در فضای مجازی باید رعایت شود.

*امام خامنه‌ای صدیق دیروز و مولای امروز من است

وی با تأکید بر اینکه اطاعت از ولایت‌فقیه مهم‌ترین ویژگی مؤمنان است، اظهار کرد: امام خامنه‌ای صدیق دیروز و مولای امروز من است و از بزرگ‌ترین افتخاراتم خدمت در جایگاه نمایندگی معظم‌ است.

امام‌جمعه رشت خاطرنشان کرد: آشنایی و ارادت ما با مقام معظم رهبری به سال ۱۳۳۴ و پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در دوران تحصیل و مبارزات با رژیم طاغوت برمی‌گردد.

* تحویل مجتمع آدینه به خریداران

قربانی با اشاره به زمان تحویل واحدهای تجاری مجتمع آدینه رشت به خریداران گفت: درنهایت و به ترتیب و طبق قرارداد به‌صورت چندمرحله‌ای تا ۱۵ ماه دیگر تمام واحدهای مجتمع آدینه را به خریداران محترم تحویل داده و راه‌اندازی می‌کنیم و پرونده واگذاری واحدهای آدینه بسته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شخصاً پیگیر روند اتمام پروژه آدینه است اظهار کرد: از خریداران به دلیل عدم تحویل به‌موقع واحدها که به دلایل متعدد که مسئولان پروژه نتوانستند واحدها را تحویل دهند عذرخواهی ‌می‌کنیم و به مسئولان دفتر گفته‌ام که خسارت تأخیر نیز طبق قرارداد تمام و کمال به خریداران پرداخت شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مجتمع آدینه و سایر مجموعه‌ها به‌منظور کسب درآمد برای مصلی و حوزه‌های علمیه احداث شدند افزود: تمام این اموال و دارایی‌ها به‌صورت امانت در اختیار نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها برای اداره حوزه‌های علمیه، مصلی، کلاس‌های قرآنی و معرفتی، کمک به ایتام، فقرا و نیازمندان و با نظارت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در موارد فوق‌الذکر هزینه می‌شود.

*تسریع در اجرای آدینه و نظارت نماینده ولی‌فقیه بر امور

قربانی با اشاره به اینکه به‌جز یک واحد مسکونی در لاهیجان هیچ ملکی ندارم گفت: نواقصی از اقدامات و کارهای برخی افراد درگذشته درباره مجتمع آدینه باقی‌مانده بود که بنده در حال برطرف کردن آن نواقص هستم.

وی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین افتخارمان این است که سپر و پشتیبان ولایت‌فقیه باشیم افزود: ثواب تمام‌کارهای خوب را تقدیم مقام معظم رهبری کرده و قصورها و نقصان‌ها را به جان می‌خرم.

امام‌جمعه رشت تصریح کرد: اینکه گفتیم این‌ها همه زیر نظر مقام معظم رهبری است بدین منظور بود که این اموال و املاک ملک شخصی بنده و مربوط به این‌جانب نیست و ما فقط امانت‌داریم همان‌طور که در زمان حیات آیت‌الله احسان‌بخش در اختیار ایشان بوده و بعد از بنده نیز در اختیار مسئول بعدی خواهد بود و خدای‌نکرده ما نخواستیم بگوییم که تعلل ما و مشکلات از ناحیه رهبری عزیز است و این حرف ما را آقایان تقطیع و بد تفسیر کرده‌اند.

*حوزه بین‌المللی امیرالمؤمنین (ع) گیلان را قطب فرهنگی منطقه می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به چگونگی احداث حوزه بین‌المللی امیرالمؤمنین (ع) خاطرنشان کرد: این حوزه علمیه، گیلان را در آینده نزدیک به قطب فرهنگی و مذهبی منطقه تبدیل می‌کند و کتابخانه فاخر و ارزشمندم را که تمام سرمایه زندگی‌ام است وقف حوزه امیرالمونین (ع) کرده‌ام.

قربانی با اشاره به احداث ۶۲۷ واحد مسکن محرومین در استان گیلان توسط دفتر نماینده ولی‌فقیه این استان گفت: این واحدها را در اختیار افراد محروم از روحانی و غیرروحانی قرار داده‌ایم و قراراست با هماهنگی برادران سپاه و کمیته امداد تعدادی از این واحدها را در اختیار تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا بگذاریم.

*۴۰ سالگی انقلاب اسلامی مایه ناکامی دشمن

وی با بیان اینکه دشمن به‌ویژه از طریق فضای مجازی به دنبال دو قطبی‌سازی جامعه و نابود کردن بنیان خانواده و اعتقادات مردم است، گفت: ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نشان از ناکامی دشمن است.

امام‌جمعه رشت بابیان اینکه باید اخلاق اسلامی را در فضای مجازی ترویج کنیم افزود: برخی با بهره‌گیری از فضای مجازی و ارائه اطلاعات ناقص و تقطیع شده آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

*اشتغال‌زایی اولویت نخست استان باشد

قربانی با اشاره به مشکلات کشاورزان گیلانی اظهار کرد: استاندار و مسئولان دولتی با حمایت از برنج‌کاران و چای‌کاران و کشاورزان گیلانی سبب ارتقای سطح معیشت مردم بصیر و انقلابی و ولایت مدار این استان شوند.

وی بابیان اینکه مردم از برخی عملکردها گله‌دارند گفت: اشتغال‌زایی اولویت نخست استان باشد و تمامی مسئولان باید برای تحقق این مهم تلاش مضاعف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: از علما، نخبگان، متخصصان و مدیران این استان می‌خواهیم تا خارج از سلایق سیاسی دورهم جمع شده و نقشه و سند پیشرفت و تعالی گیلان را ترسیم، تصویب و اجرا کنند.

*برخورد با گران‌فروشان و تکریم کاسبان امین

قربانی با بیان اینکه مردم از مسئولان انتظار دارند تا تنظیم بازار عید را با دقت بیشتری پیگیری کنند گفت: برخورد با کم‌فروشان و گران‌فروشان بر اساس قانون در دستور کار باشد و پیشنهاد می‌کنم تا کاسبان امین که حامی حقوق مصرف‌کننده هستند توسط خود مردم شناسایی و توسط مسئولان دولتی تجلیل شوند.

امام جمعه سابق رشت: مرا برکنار نکردند

انتصاب امام جمعه‌ جدید شهر رشت

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا