خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتصاب غذای مهدی خزعلی چقدر جدی است؟

به دنبال بازداشت مهدی خزعلی، فرزند آیت الله خزعلی و فعال سیاسی در ابتدای هفته، اعلام شده که وی اعتصاب غذا کرده است؛ اما چقدر این اتفاق جدی می تواند باشد؟
به گزارش انصاف نیوز، وی در سالهای اخیر چندین بار بازداشت و آزاد شده است و هر بار نیز ادعا شده که دست به اعتصاب غذا زده؛ روز سه شنبه نیز فرزند او گفته است: «پدرم اعتصاب غذای خشک خود را از همان بدو ورود به زندان آغاز کرده است و ما نگران اعتصاب غذای ایشان هستیم».
طولانی ترین زمان ادعا شده برای اعتصاب غذای وی 140 روز است که در صورت واقعیت یک رکورد جهانی عجیب محسوب می شود؛ اتفاقی که باور کردن آن برای بسیاری از کسانی که تجربه داشته و یا اعتصاب کنندگان غذا را دیده اند، دشوار بوده است.
اعلام عدد 140 روز هر چند به لحاظ بزرگی جلب توجه کرد، اما پس از طرح سوالات و کنایه هایی درباره ی آن، این شیوه ی اعتراض زندانی هم به زیر سوال رفت.
بابی ساندز، معترض ایرلندی، جوان سالم ۲۷ ساله، ۶۶ روز دوام آورد و گاندی، در دهه ۷۰ زندگی اش و تقریبا بدون هیچ چربی در بدن، به مدت ۲۱ روز از خوردن پرهیز کرد. طولانی ترین اعتصاب غذا با آب و شکر ۹۴ روز بود که یکی از اهالی جمهوری ایرلند در دهه ۱۹۲۰ به آن دست زد و سرانجام درگذشت.
حالا با بازداشت دوباره ی خزعلی، او اعلام کرده که از لحظه ی بازداشت دست به اعتصاب غذا می زند؛ آیا او این بار رکورد عجیب خود را خواهد شکست؟!
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا