خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس امروز – یکشنبه – در اعتراض به مسایل صنفی، در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کرده اند.

براساس گزارش های رسیده به انصاف نیوز، مسایل صنفی که دلیل تجمع کنندگان اعلام شده، از جمله آنها می‌گویند که عدم شفافیت در بودجه‌ی دانشگاه و نحوه‌ی هزینه کرد آن سبب شده است که مسوولین دانشگاه از توضیح درباره‌ی کمبود امکانات رفاهی دانشجویان اعم از تغذیه، خوابگاه، اینترنت، کتابخانه و مسائل دیگر به شدت بکاهند و از طرفی دیگر بر فشارهای مالی و تحصیلی بر دانشجویان بیافزایند. مسائل پیش آمده، به دلیل سوء مدیریت، سالها است که گریبان‌گیر دانشگاه تربیت مدرس است و در سالهای اخیر شیب تندتری داشته است.

بنا بر گفته‌ی یکی از دانشجویان معترض درباره‌ی پیش زمینه‌ی اعتتراض امروز، 25 اسفند ماه گذشته، در یکی از خوابگاه‌های دانشگاه اطلاعیه‌ای مبنی بر تخلیه‌ی خوابگاه پس از تعطیلات نوروزی توسط معاونت دانشجویی منتشر شد. این درحالی است که تخلیه و یا نقل و انتقال دانشجویان خوابگاهی بین دو ترم شکل می‌گیرد و این مساله تخلفی آشکار محسوب می‌شود.

در اولین تجمع دانشجویان در چهارشنبه گذشته، جلسه‌ای میان نمایندگان دانشجویان و معاونت دانشجویی برگزار شد که در آن گفته شد نه تنها این خوابگاه بلکه سیاست ما تخلیه و واگذاری تمامی خوابگاه‌های استیجاری است! این درحالی است که هیچ خوابگاه جایگزینی در نظر گرفته نشده و سایر خوابگاه‌های ملکی ظرفیت لازم را برای اسکان دانشجوها ندارد و فضای مناسب برای هر دانشجو نیز لحاظ نشده است.

در نتیجه امروز با انباشته شدن نارضایتی دانشجویان و عدم پاسخگویی از سوی مسوولین دانشگاه، تجمعی اعتراضی دیگری شکل گرفت.

تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا