خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر تحصیلات عالی افغانستان، بی توجه به دانشجویانش در ایران!

صبح امروز وزیر تحصیلات عالی افغانستان به تهران سفر کرد و دیداری هم با وزیر بهداشت داشت، اما گویا به مسایل و مشکلات دانشجویان افغانستانی که در ایران تحصیل می کنند، توجه‌ای نکرده است.

به گزارش انصاف نیوز، عصر امروز وزیر تحصیلات عالی افغانستانی با شماری از دانشجویانی که در ایران تحصیل می‌کنند در محل سفارت کشورش دیدار کرد. «علیرضا خاوری»، یکی از سخنرانانی که به نمایندگی از دانشجویان در این دیدار صحبت کرده بود به خبرنگار انصاف نیوز گفت: با این امید از قم به تهران آمدم تا قبل از دیدار مسوولان کشور با مقامات آموزش عالی ایران، مسایل و مشکلات دانشجویان را بیان کنم.

4826720476236584362548602
دکتر «نجیب الله خواجه عمری»، وزیر تحصیلات عالی افغانستان در دیدار با شماری از دانشجویانی که در ایران تحصیل می‌کنند

نوش دارویی بعد از مرگ سهراب

او افزود: این جلسه فرمالیته بود. چون در آخر متوجه شدیم که وزیر تحصیلات عالی با مقامات آموزش عالی ایران دیدار کرده است و عملا جلسه عصر امروز با دانشجویان یک جلسه خنثی و صوری بود. در آخر حتی وزیر حاضر نشد به پرسش دانشجویان پاسخ دهد.

از جمله خواسته‌هایی که دانشجویان در این جلسه مطرح کردند، کاهش شهریه‌های دانشجویانی بود که در رشته‌های علوم‌پزشکی از طریق کنکور پذیرفته شده‌اند و همچنین این مبالغ بصورت ریالی دریافت شود. دانشجویان غیرایرانی که در رشته های علوم پزشکی تحصیل می‌کنند، باید سالیانه تا چند ده میلیون تومان شهریه پرداخت کنند و تفاوتی بین کسانی که از طریق کنکور پذیرفته شده با افرادی که بصورت آزاد وارد می‌شوند، ندارد و این همواره مورد اعتراض آن‌ها بوده است.

 به دانشجویانی که از افغانستان می‌آیند، توجه کنید

سایت وزارت بهداشت در بخشی از خبر خود به صحبت‌های دکتر «نجیب الله خواجه عمری»، وزیر تحصیلا عالی افغانستان اشاره کرد و به نقل از او نوشت: تقاضا داریم افرادی که از جانب دولت افغانستان معرفی می‌شوند و تعهد به خدمت در افغانستان را دارند، از 50 درصد تخفیف بهره‌مند شوند و افرادی که به این امر کمک نمی‌کنند، شامل تخفیف نشوند.

ظاهرا این دیدار بدون برنامه و نتیجه‌ای خاصی برای دانشجویان افغانستانی که در ایران تحصیل می‌کنند به پایان رسید. برخی دانشجویانی که در جلسه عصر امروز در سفارت افغانستان شرکت داشتند، مدعی هستند که وزیر تحصیلات عالی اهمیتی برای کسانی که در ایران تحصیل می‌کنند، قایل نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا