خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خسرو معتضد: جنازه رضا شاه در مصر است | فرح: نیست!

خسرو معتضد درباره‌ی جسد منتسب به رضا شاه در حرم شاه عبدالعظیم ادعا کرد: جنازه رضاخان در مسجد الرفاهی مصر است. این مومیایی متعلق به رضاخان نیست مگر این که با آزمایش DNA ثابت شود. اظهار نظر پسر محمدرضا پهلوی ناشی از بی سوادی اوست.

این در حالی است که به گزارش انصاف نیوز، در مستند از تهران تا قاهره، فرح پهلوی، شایعه خارج کردن جسد رضا شاه از ایران را تکذیب کرد.

خسرو معتضد، تاریخ نگار، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده این خبر را تکذیب می‌کنم و همچنین معتقد هستم که این خبر نمی تواند از صحت و سقم کافی برخوردار باشد. اظهار نظر پسر محمدرضا پهلوی را نیز باید به حساب ناآگاهی و بی سوادی وی گذاشت. این جنازه متعلق به رضا شاه پهلوی نیست چراکه پیشتر جنازه رضاخان را پسرش همراه خود به لس آنجلس برده بود.

وی افزود: آقای خلخالی در کتاب “تاریخ بیست ساله ایران”، جلد هشتم در صفحه 529 تا 533، این گونه بیان کرده اند که جنازه رضاخان و علیرضا پهلوی در مقبره پهلوی در حرم عبدالعظیم حسنی بوده است اما 2 روز قبل از فرار شاه از ایران استخوان های آن ها را در صندوق و جعبه جای داده و به لس آنجلس برده اند که البته گفتنی است دکتر بهشتی و بنی صدر از ابتدای این کار راضی به انجام آن نبودند اما دست آخر محمدرضا پهلوی، استخوان های رضاخان و علیرضا پهلوی را به همراه  خود بردند.

مجری و کارشناس «برنامه‌های تاریخ معاصر» ادامه داد: البته گفتنی است این مضوع که جنازه رضاخان از موریس آمده است به هیچ عنوان با واقعیت منطبق نیست چراکه رضاخان بیشتر از 7-8 ماه در آن جزیره نبود. از طرفی رضا پهلوی در ژوهاسنکفورت (که از سال 1321 در این شهر بود) در 4 مرداد ماه 1323 فوت شد. جنازه وی پس از مرگ وی، مومیایی کردند و آن را به قاهره مصر و مسجد الرفاهی منتقل کردند (جنازه محمدرضا شاه نیز درحال حاضر در این مکان است). البته این ماجرا شاهد دیگری به نام مرحوم مهندس مولوی دارد. ایشان کسی بودند که مقبره پهلوی در حرم عبدالعظیم را ساختند.

معتضد تصریح کرد: بنده معتقدم به دلیل این که روابط بسیار خوبی بین سادات و محمدرضا شاه پهلوی وجود داشت، استخوان های رضاخان را به آن جا برده اند و این استخوان ها را به لس آنجلس نبرده اند چراکه حرف های آقای خلخالی زیاد جنبه تاریخی ندارد. از طرفی این موضوع که می گوید گورستان واقع در حرم عبدالعظیم دارای 50 جسد است، واقعیت ندارد زیرا آن گورستان متعلق به خاندان پهلوی بوده است و همچنین پیش از تخریب آن تنها رضا خان و پسرش علیرضا فوت کرده بودند که جنازه های آن ها نیز به همراه شاه پهلوی برده شد.

وی با انتقاد از خبرهای انتشار یافته مبنی بر خبر پیدا شدن مومیایی رضاخان، بیان کرد: بنده بازهم تاکید می کنم که خبرهای انتشار یافته صحت ندارد. تمامی خبرگزاری ها به جای دامن زدن بر حواشی این موضوع و ملتهب نمودن آن، اقدام به مصاحبه و یا گزارشی جامع و کامل با مفسری تاریخی و یا تاریخ نگار نمیاند. در این صورت می توانند به صحت و سقم این موضوع مومیایی یافته شده و یا عدم صحت آن پی ببرند.

معتضد در پایان خاطرنشان کرد: بازهم می گویم جسد رضاخان همانند پسرش در مسجد الرفاهی در مصر است. این مومیایی نیز متعلق به رضا پهلوی نیست مگر این که از طریق آزمایش  DNA  خلاف صحبت های من ثابت شود. از طرفی نیز باید گفت به هیچ عنوان کار پسندیده ای نیست که جسد فردی که سال هاست از دنیا رفته است را از جایی به جای دیگر منتقل کنیم و یا برای آن ارزشی قائل نباشیم.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام-اما عکس مومیائی پیدا شده به تیپ رضاخان خیلی شباهت دارد چطور نوه ایشان و ملکه فراری خبر ندارد ولی آقای معتضد خبر دارد

    31
    3
    1. اینکه یک مومیایی در ایران پیدا میشود و اتفاقا شبیه رضا شاه هست مثل سخنرانی شیراز میماند که بگوئیم کار معتضد هست

  2. حالم به هم میخوره وقتی این خسرو معتضد مزدور دو رو و ریاکار صحبت میکنه همش خزعبلات بافی میکنه . […] تا دیروز پشت سر احمدی نژاد راه افتاده بود بست نشینی میکرد دید هوا پس معرکه است کم کم پا کنار کشید. لعنت […] . همه حرفات جز دروغ چیزی نیست.

    36
    4
  3. جناب معتضد، مورخ دسته هزارم بی سواد، شمای بیسواد اطلاع داری و نوه و عروسش خبرندارند جنازه رضا خان کبیر کجا دفن شده؟
    این سخنانتان هم مانند تفسیرهای تاریخی است که در صدا و سیمای میلی در مورد تاریخ انقلاب داشتی؟
    جناب معتضد اینبار چقدر پول گرفتی تا اراجیف همیشگی را تحویل مردم بدهی؟؟

    جناب معتضد خودتی……..بس کن این اراجیف سخیفت را

    36
    3
  4. آقای معتضد معلوم الحال هستن ..
    ایشون یه تاریخ دان حکومتی است و مردم برای اطلاعات ایشون ارزشی قائل نیستن. تحلیل ایشون فقط به درد خودشون و کسانی که از این جنازه میترسن میخوره.

    34
    2
  5. شتنیده بودیم بعضی از مورخان قلم به دست خائن می شوند.که الحمد الله به عینه دیدیم.این مزدور بی مواجب مزخرف خیلی زیاد می گوید و و عادت به چاپلوسی زیاد نیز عادت نموده اند.مرد ناحسابی آدم کور هم اگر این جسد را ببیند ورضا خان را هم دیده باشد می فهمد او کیست.

    26
    1
  6. خدا حفظ کنه امثال اقای معتضد رو که با سند صحبت میکنند و اراجیف خائنین رو رو میکنند برای بعضی ادم های تادان هرقدر هم سند وجود داشته باشه باز حرف مفت دارند برای زدن اون جنازه مربوط به هر ادمی باشه خدا رحمتش کنه . مرده پرستی نکنید دیگه حرف حق را بشنوید و بدون سند و مدرک عقلی و علمی صحبت نکنید

    9
    37
  7. مورخ حکومتی اصلا مورخ نیست، چاپلوس است.
    از اینها تو تاریخ زیاد بودن و الان کسی سراغ کتابهاشون نمیره.
    شرم آوره که با این همه دم و دستگاه از مرده پادشاه گذشته بترسی، این نشان دهنده ضعف زیاد است

    22
    2
  8. جناب آقای ترقی!هیچکس خدمات مؤتلفه را نمیتواندمنکرشود که برای پیروزی انقلاب زحمات زیادی کشیدند وهماهنگ با امام خمینی بوده وهمراه آن .مخصوصاً خدمات شهیدعراقی ومرحوم عسکراولادی را واماازاین موضوع(شما برای زمین زدن روحانی چه پروژه ای داشتید وچرا نتیجه عکس گرفتیدرا هم میگذاریم ومیگذریم-نه خوشحال شدیم ونه نه متأسف-
    درموردموضوع جنازه مومیایی منسوب به «رضاشاه» آنچه شما می گویید با آنچه رفیق زنده آن خاندان«معتضد»خیلی متفاوت است،یعنی این مورخ معتقداست که مومیایی رضاشاه بوده!خوب بودبا شواهدومدارک-سند-ادعای خود رااثبات می کردید.
    یک پیشنهادهم برای شمادارم درباره انتخابات۱۴۰۰:
    باتوجه به اینکه حزب شما شاخص هایش بروز نیست،اگرمیخواهید درانتخابات پیش رو،پیروز شوید،هرچه که تصمیم گرفتید،برعکس آن عمل کنید.
    یک چیزدیگرهم میخواستم بگویم:رابطه مؤتلفه باجمنا-مثل رابطه پدربزرگ بانوه است.

    2
    2
  9. خسرو میگی جنازه رضا شاه مومیایی شده بوده بعد میگی پسرش استخوناشو با خودش برده؟ واقعا نمیدونی مومیایی چیه؟ یعنی پسرش پوستو گوشت مومیایی رو جدا کرده و بعد استخوناشو با خودش برده. تو که یه تیپا زدی به هرچی بی سواده حرف از سواد نزن. بی سواد بی خرد.

    7
    1
  10. اصلا شک وشبهه ای وجود نداره که جسد کشف شده متعلق به رضا شاه کبیر بوده ،
    غیر از جسد رضا شاه جسد چه کسی مومیایی شده در آن محل دفن شده ؟اگر این جسد رضا شاه نیست آیا جسد فوق که با هزینه بالا مومیایی شده دارای وابستگان نیست که پیگیر جسد دفن شده باشد؟…

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا