خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مجلس را در بررسی فیلترینگ تلگرام دخالت ندادند»

یک نماینده‌ی مجلس می‌گوید: تا به امروز مجلس را در فیلترینگ تلگرام دخالت ندادند، ‌در این مسئله شورای عالی امنیت کشور، شورای عالی فضای مجازی حضور دارند و نظر می‌دهند به نظرم مجلس هم باید پیشنهاد حضور در این کارگروه را بدهد البته نمی‌دانم می‌پذیرند یا خیر!

زهرا ساعی در گفت‌و‌گو ایلنا، درباره لایحه حمایت از کودکان در برابر خشونت و روند پیگیری به این لایحه گفت: مراحل رسیدگی به لایحه حمایت از کودکان در کمیسیون قضایی چندین ماه است که تمام شده و در نوبت رسیدن به صحن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ترافیک طرح و لوایح در نوبت رسیدن به صحن زیاد است به همین دلیل رسیدن لایحه حمایت از کودکان  طول کشیده است.

نماینده مردم تبریز با تاکید بر اینکه یک قانون باید توان اجرایی داشته باشد، گفت: با سرعتی که می‌توانستیم کار رسیدگی به لایحه حمایت از کودکان را انجام دادیم. توجه داشته باشید قانون باید تمام مولفه‌های خوب اعم از پختگی، کار‌شناسی، قدرت و توان اجرایی لازم را داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: لایحه حمایت از کودکان چندین سال در دولت مطرح بود و به مجلس عدوت داده نمی‌شد، ‌ما نیز با اولویت دادن به کار و تصریح کردن شرایط از دولت خواستیم که در کمیسیون قضایی بررسی شود؛ که این کار به خوبی نیز صورت گرفت اما باتوجه به انباشت طرح و لوایح مدتی طول کشیده است اما در اسرع وقت به صحن خواهد آمد.

ساعی درخصوص لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت نیز عنوان کرد: پیگیری این لایحه را انجام دادیم، ‌معاونت زنان با قوه قضائیه این لایحه را در یک کمیته مورد بررسی قرار داده‌اند، شخص رئیس قوه باید دستور عدوت این لایحه را به مجلس دهند.

وی ادامه داد: هفته گذشته نیز جلسه‌ای با آقای اژه‌ای داشتیم و از ایشان خواستم که سریع‌تر دستور ارجاع این لایحه را به مجلس دهند.

نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی در خصوص فیلترینگ تلگرام و ورود نمایندگان به این مسئله گفت: بحث فیلترینگ تلگرام متشکل از عوامل مختلفی است. جلسه‌ای با آقای اژه‌ای داشتیم که همین قضیه را مطرح کردیم ایشان عنوان کرد کارگروهی متشکل از ۱۳ نفر در سطح کشور شکل گرفت که در آن یک نفر از قوه قضائیه حضور دارد که تصمیات گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: تا به امروز مجلس را در آن دخالت ندادند، ‌در این مسئله شورای عالی امنیت کشور، شورای عالی فضای مجازی حضور دارند و نظر می‌دهند به نظرم مجلس هم باید پیشنهاد حضور در این کارگروه را بدهد البته نمی‌دانم می‌پذیرند یا خیر!

ساعی خاطر نشان کرد: تصمیم در این باره در سطح کلان صورت می‌گیرد مسائل امنیتی و سایر مسائلی که خودتان می‌دانید مطرح است بنابراین باید در سطح فرا قوه‌ای تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این مجلس ما دقیقا عصاره فضایل ملت است ، باید مانند خود ملت با اجازه در مسائل دخالت کند یا دخالتش بدهند ، مانند راهپیمایی در صحن علنی !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا